recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - IKEA strømskinner / stikdåser
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketIKEA strømskinner / stikdåser

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Strange Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-Marts-2008
Status: Offline
Point: 3199
Direkte link til dette indlæg Emne: IKEA strømskinner / stikdåser
    Sendt: 11-Januar-2010 kl. 21:30
Hej med jer,

Jeg har for nyligt købt nogle stikdåser og strømskinner fra IKEA. De var helt overdrevet billige, mener det var 30 kr. for en strømskinne med plads til seks stik. og 30 kr. for en stikdåse med plads til fire.

Så er det bare jeg tænker, er de lige så gode som alle andre der jo er væsentligt dyrere. Jeg har sat dem til mit hifi udstyr og synes ikke jeg kan fornemme noget dårligt ved det, men hvad siger I, er det ligeså godt som alt andet, eller?

Venligst
Strange
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2010 kl. 21:35
Bruger de samme billige. Har bare sluppet en tyver i Netto.Tongue
Til top
Strange Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2010 kl. 21:50

Hehe... Ja, ok, du har så gjort det endnu billiegere... Men er vores mon ligeså gode som alt andet?

Til top
MaXer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-September-2007
Sted: København S
Point: 1966
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2010 kl. 21:59
Oprindeligt skrevet af Strange Strange skrev:

Hehe... Ja, ok, du har så gjort det endnu billiegere... Men er vores mon ligeså gode som alt andet?

Det kommer vel an på hvad du mener med "godt". Jeg vil helst ikke starte en religionskrig nu... Jeg skiftede på et tidspunkt fra at have billige stikdåser og medfølgende kabler til alle enheder, til isoleret strømskinne med med netfilter og isolerede kabler. Jeg kunne faktisk høre forskel. Lyden blev mere "ren". Til at starte med syntes jeg det lød kedligere, men det var bare renere. Jeg kunne skrue højere op end før uden at det blev irriterende.
Bio á la MaX

Tæller nu film i K!
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2010 kl. 22:03
Du kan købe en strømskinne med filter i Aldi for 130 kroner så vidt jeg husker. Det behøver ikke være sådan du skal købe noget som annonceres i artikler på hifi4all.
Til top
kim olsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-April-2008
Sted: Denmark
Point: 1384
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2010 kl. 22:07
tjah, så længe du ikke har et anlæg der er overfølsomt (det er det som regel ikke hvis der står sony/harman kardon/onkyo/denon/nad på det), så er det lige meget. meget eksotisk grej er desværre lavet således at det er meget overfølsomt overfor... mere eller mindre alt, inkl at du trækker vejret i samme rum, så medmindre du har sådan et, og reelt set burde købe en såkaldt strømrenser, så er den lige så god som så meget andet.

jeg har selv købt Brennesthul i HN;, dels fordi at det lød tysk, og så fordi at det var med jord, hvilket mange af mine apparatstik har.
Crown - there is no substitute.
Til top
Strange Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2010 kl. 22:17
Nu spørger jeg lige dumt... MEN, mine hifi ting har ikke jordstik, ikke engang mit px80, det er vel ikke noget de rkan skade mit hifi at stikdåsen ikke har jord vel?

Og i det hele taget - fint nok at lyd osv. måske bliver bedre, men vi er enige om at ligemeget hvor billig en strøskinne er osv. så kan den vel ikke være medvirkende til at ødelægge ens udstyr vel?

Hmm, synes desuden lige jeg har været i Aldi og der så jeg ikke omtalte skinne... Er der nogen der har et link til en god strømskinne med filter til max. 200?

Redigeret af Strange - 11-Januar-2010 kl. 22:18
Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2010 kl. 22:37
Oprindeligt skrevet af Strange Strange skrev:

Hmm, synes desuden lige jeg har været i Aldi og der så jeg ikke omtalte skinne... Er der nogen der har et link til en god strømskinne med filter til max. 200?
hvad vil du opnå med filter?

en udjævning koster 12-15k og fås i en UPS.
Får du spikes i strømmen, så kan meget få UPS'e virkelig hjælpe..

Har du overgang i strømmen, så skal du ikke regne med hjælp på den skinne til 200kr..

Til top
Strange Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2010 kl. 22:48

Har ingen problemer med strømmen... Var mere bare for at have noget godt for at have det :-) Og hvad i alverden er UPS og udjævning for noget?

Redigeret af Strange - 11-Januar-2010 kl. 22:49
Til top
Allan9210 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 20-August-2008
Point: 26
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2010 kl. 22:57
jeg har oplevet at Støj/spikes ikke bliver fjernet af en UPS. jeg vil mene at den eneste rigtige måde at sikrer sig mod spikes på er med en skilletransformer.
Sony PS3

Sony 40w4000

Pioneer Vsx-920

Dali Concept 6

B&W DM600 S3
Til top
kim olsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-April-2008
Point: 1384
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2010 kl. 23:04
det er korrekt, men peaks/fejlstrøm osv, er svære at gardeerer sig imod. og en skilletrafo i en stor størrelse er besværlig.
Crown - there is no substitute.
Til top
Strange Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2010 kl. 23:13
Det I prøver at sige er: "Strange, behold dine ikea strømskinner/stikdåser." Korrekt?

Redigeret af Strange - 11-Januar-2010 kl. 23:14
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu