recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - IKEA strømskinner / stikdåser
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketIKEA strømskinner / stikdåser

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Status: Offline
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2010 kl. 23:37
@strange
jo, det bør du nok gøre.. er de grimme, så giv dem en gang lak, så bliver de i det mindste pænere at se på.

omkring UPS, så bør en Powerware UPS i 9000 serien på 8kw eller 15kw , kunne klare spikes og kan 100% udjævne strømmen, så du altid får den samme strøm selv med afbrydelser.
og ja, disse er oppe i en vægt af 150kg til 270kg klassen og fylder et Mega-megatower i plads.. og kan udbygges.

Til top
Strange Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-Marts-2008
Point: 3199
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2010 kl. 23:55

Jeg holder mig til dem jeg har tror jeg :-)

Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Point: 2876
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2010 kl. 15:49
Oprindeligt skrevet af pendec pendec skrev:

Oprindeligt skrevet af Strange Strange skrev:

Hmm, synes desuden lige jeg har været i Aldi og der så jeg ikke omtalte skinne... Er der nogen der har et link til en god strømskinne med filter til max. 200?
hvad vil du opnå med filter?

en udjævning koster 12-15k og fås i en UPS.
Får du spikes i strømmen, så kan meget få UPS'e virkelig hjælpe..

Har du overgang i strømmen, så skal du ikke regne med hjælp på den skinne til 200kr..

Tænker du på AC->DC->AC ?

Når man går fra DC til AC introducere man støj på sin AC i som regle 4 - 9 KHZ området, ofte kan man end da have nogle meget store peaks som man filtre væk.
Flere UPS's kører AC lige igennem en filter og ud igen så lang tid at AC input er aktiv, og så skifter den over til DC drift når AC input mangler.

Så bare fordi at det er en UPS så behøver det ikke være bedre, og kan ved DC drift være flere gange være.
.....
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu