recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - IKEA TRÅDFRI Fjernbetjening går i stykker ofte.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

IKEA TRÅDFRI Fjernbetjening går i stykker ofte.

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
koldstar Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 19-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 18
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér koldstar Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: IKEA TRÅDFRI Fjernbetjening går i stykker ofte.
    Sendt: 22-November-2019 kl. 10:44

Hej

 Jeg har IKEA Trådfri som jeg generelt er glad for. 

 

Jeg har dog oplevet flere gange at fjernbetjeningerne dør efter et års tid. Det passer vel med at det er tid til batteriskift, men selv med nye batterier kan jeg ikke få liv i dem.

Jeg er nu oppe på 3 fjernbetjeninger som er stået af, så vil lige gøre hvad eventuelle andre brugere herinde har af erfaring? Står jeres fjernbetjeninger også af efter et års tid?

Få en personlig startside på Minstartside.net
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2019 kl. 11:01
Hvis de er i stykker inden for de 2 års reklamationsperiode, er det vel bare at tage dimsen i hånden og så besøge IKEA?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
koldstar Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 19-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 18
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér koldstar Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2019 kl. 11:11
Hej Klaus

Ja, det har du ret i. Min udfordring har været at jeg har en times kørsel hver vej, så det har været lettere/billigere bare at bestille en ny på nettet. 

Jeg forsøgte deres kundeservice og man må til tilsyneladende ikke sende den slags ind til Ikea. 

Så mit spørgsmål var ligeså meget om jeg bare har været uheldig eller det er det man kan forvente.
Få en personlig startside på Minstartside.net
Til top
Steen6400 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-December-2010
Sted: Sønderborg
Status: Offline
Point: 2116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen6400 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2019 kl. 12:14
Jeg har også én, der pludselig holdt op med at virke. Jeg har så 2 timers kørsel hver vej :-( og har ikke gjort noget ved det endnu.
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
ATV 4K, Nvidia Shield TV, Stofa, IPhone SE, Garmin Vivoactive 3 Music
Til top
Steen6400 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-December-2010
Sted: Sønderborg
Status: Offline
Point: 2116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen6400 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2019 kl. 12:23
Oprindeligt skrevet af Steen6400 Steen6400 skrev:

Jeg har også én, der pludselig holdt op med at virke. Jeg har så 2 timers kørsel hver vej :-( og har ikke gjort noget ved det endnu.
Jeg har ikke haft dem så længe, så synes ikke det kunne være batteriet, men med nyt batteri virker den Embarrassed
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
ATV 4K, Nvidia Shield TV, Stofa, IPhone SE, Garmin Vivoactive 3 Music
Til top
SoundWave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Maj-2009
Status: Offline
Point: 817
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SoundWave Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2019 kl. 13:50
Har du prøvet med en reset af fjernbetjeningen? Det virkede for mig.
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1295
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2019 kl. 16:03
Med 3 “defekte” fjernbetjeninger, er det næppe fjernbetjeningerne som fejler. Nærmere en fejl 40.
Til top
koldstar Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 19-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 18
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér koldstar Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2019 kl. 16:11
det ville være dejligt hvis det bare var en fejl 40 :)

Har dog prøvet nye batterier og forsøgt at nulstille dem, men der er ikke noget der lyser som der feks gør ved en ny fjernbetjening. 

Tænker jeg bare gemmer de defekte til jeg engang kommer forbi ikea, så kan de forhåbentlig få dem til at virke eller give mig nogle nye.
Få en personlig startside på Minstartside.net
Til top
koldstar Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 19-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 18
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér koldstar Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2019 kl. 16:12
men kunne du få dioderne til at lyse også? Min er helt død.
Få en personlig startside på Minstartside.net
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3285
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2019 kl. 16:12
Jeg har også et par stykker der har drillet mig, hvor jeg udskiftede batterierne. Det var helt nye no name 2032 som jeg satte i, og de virkede stadig ikke. Købte så nogle Duracell og så virkede de igen efter ved at holde knappen nede i 10 sek. mener jeg det var.  
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
koldstar Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 19-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 18
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér koldstar Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2019 kl. 16:19
hmm. Tror sgu også mine batterier er et eller andet underligt mærke. Får lige bestil Duracell Jeg kan prøve med.

(Har faktisk haft samme problemstilling med en kattelem, hvor kun Duracell var godt nok :))
Få en personlig startside på Minstartside.net
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2019 kl. 16:42
Oprindeligt skrevet af koldstar koldstar skrev:

Hej Klaus

Ja, det har du ret i. Min udfordring har været at jeg har en times kørsel hver vej, så det har været lettere/billigere bare at bestille en ny på nettet. 

Jeg forsøgte deres kundeservice og man må til tilsyneladende ikke sende den slags ind til Ikea. 

Så mit spørgsmål var ligeså meget om jeg bare har været uheldig eller det er det man kan forvente.

Når du nu har handlet på nettet.

Så kontakter du jo bare Ikea og spørger hvordan de vil håndterer en fejl, så det sker uden omkostninger for dig??

De kan så vælge at ville have den retur med Post. Fint, hvis den er fejlbehæftet, så betaler de retur portoen og sender dig en ny uden beregning.

Og når de så sender dig en ny, så husk at de 2 års reklamationsret følger varen og ikke købet. Så de 2 år starter forfra.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu