|
Ikke-forventelig kvalitet på Viasport UHD under EM |
Besvar | Side <12 |
Forfatter | |
Kasper_J
Guld medlem Oprettet: 30-Marts-2007 Status: Offline Point: 2813 |
Funktioner
Tak(0)
|
Helt sikkert ikke, bitraten er acceptabel. |
|
csell
Guld medlem Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4695 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hej. Citat: 'the first of 25 games live on the BBC'. Citat: 'Viewers with compatible TVs and a high-speed internet connection will be able to watch 22 of the BBC's games in Ultra-High Definition and High Dynamic Range'. Så BBC skriver, at de KUN vil vise 22 ud af de 25 kampe de viser i 'Ultra-High Definition and High Dynamic Range' Hilsen Carsten. |
|
Brixen
Guld medlem Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6661 |
Funktioner
Tak(0)
|
Når der er to kampe samtidig, kan de måske kun vise den ene i 4K. Sådan er det hos Viaplay.
|
|
Venlig hilsen
KB |
|
cloudy
Super bruger Oprettet: 03-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 359 |
Funktioner
Tak(0)
|
Spørgsmålet er om BBC ikke har samme problemer som Viasat med at levere i ægte 4K og ikke en opskaleret strøm. Er der nogen som har set et bedre 4K billede fra EM end det vi i dk kan få af Viasat?
|
|
Rasmus Larsen
Guld medlem FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4574 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg tror også, at det er kildematerialet, den er gal med. Altså signalet fra det tekniske hold under UEFA. Og så ser det også ud til at svinge en del fra kamp til kamp, hvilket nok forklares af, at EM afholdes i så mange forskellige lande i år.
Viaplay / V Sports 4K-transmissioner under sportsudsendelser plejer at stå bedre.
|
|
TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels
|
|
isaac
Super bruger Oprettet: 04-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 481 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det med flimmer og med fejl konstant på 4k signalet er grunden til at jeg ikke ser flere kampe i 4K på Yousees Viasat UltraHD kanal. Det er simpelthen til at eksplodere over. Den viser et stabilt flot 4K billede, og så kommer der enten et par frames med et eller andet mixet ind i billedet(et par billeder taget få sekunder før der bliver mixet ind), eller også laver den de der nasty grafikfejl som om der er fejl i signalet. Den første kamp Italien imod Tyrkiet oplevede jeg INTET overhovedet, men nu er det desværre i hver eneste kamp. Når jeg zapper over til almindeligt HD tv fra feks svensk eller dansk eller tysk tv så laver den på ingen måde de samme nasty fejl i billedet. Det er simpelthen SÅ ringe. VM i 2018 havde INGEN problemer i den retning, på den specielle UHD kanal der blev oprettet hos Yousee, og det var også i lækkert HDR. Det er som om man er gået en masse skridt tilbage, det er ikke i HDR og der er en masse tekniske fejl i billedet hvert 3-4 minut, hvilket gør det uudholdeligt at se. Jeg må droppe kampene i 4K, det er ikke til at holde ud med de forbandede små glitches og fejl i billedet KONSTANT. Og normalt er der MEGET få kampe på Viasat UHD tv-kanalen som har problemer med signalet. De kan nok tælles på én hånd på en hel sæson.
Redigeret af isaac - 21-Juni-2021 kl. 08:59 |
|
Potter
Guld medlem Oprettet: 23-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3353 |
Funktioner
Tak(0)
|
Der tror jeg du har helt ret, f.eks. forskellen i kamera kvaliteten. Og jeg kan snildt forstille mig at der i produktionen / lokationer, stadig sider noget 6G-SDI udstyr i ledet som kunne været noget af forklaringen, men der kan selvfølgelig være andre ting.
|
|
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
|
|
Besvar | Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |