|
iMac 27" - købe nu eller vente? |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | |
askernedefragrillen ![]() Bruger ![]() Oprettet: 18-August-2015 Sted: Måløv Status: Offline Point: 165 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Alt om hvornår og hvad der kommer er stadig kun på rygtebasis, så selvom der nok er hold i at der f.eks. kommer en iMac 21" med 4K display er der jo ingen der kan sige det med sikkerhed.
I forhold til at vente på en opdatering til SkyLake CPU'en giver det i mit hoved ikke meget mening. Clockfrekvens vil være den samme. Fokus på SkyLake er strømforbrug - hvilket giver mere mening når vi snakker bærbare. Jeg ville vente mandag d. 14. med at bestille. Så er vi forbi onsdagens event samt har givet Apple et par dage til at lave "silent" opdateringer af andre produkter i deres store. Husk så forøvrigt diverse rabataftaler: Logbuy såfremt din arbejdsplads er tilknyttet. Studierabat / rabat for ansatte på universiteter og gymnasier (typisk 10 % direkte hos Apple ved telefonisk kontakt). Og sidste ting: I forhold til ram opgradering. På iMac 27" kan du stadig selv sætte ekstra ram i. Så går du efter denne, ville jeg købe en ram opgradering udenom Apple. Enten nu eller når man synes den trænger til nyt liv. Prioriter en SSD / Fusion Drive som det første, derefter marginalt hurtigere CPU / GPU. Køber du 21" er ram loddet til bundkortet. Her skal de prioriteres fra day one. Jeg har selv "topmodellen" af denne med 2.9 GHz i5, 8 GB ram + 1GB Geforce 750M. Den kører super. Inkl. spil i klassen BioShock, Diablo III og lignende. |
|
![]() |
|
Mark RL ![]() Bruger ![]() Oprettet: 25-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 159 |
Jeg venter her til Late Oktober, og HÅBER at de opgradere 27" sammen med 21,5". Ellers venter jeg til næste næste gang igen :)
Håber lidt at de opgradere CPU og GPU samt får DDR4. Min bliver maxer ud pånær ram, dem køber jeg selv og sætter i :)
|
|
Med venlig hilsen
Mark |
|
![]() |
|
KeWa ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 16-November-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 582 |
Jeg har også besluttet mig for at vente. Kan forstå, at det giver mening op opgradere forskellige ting, men dog ikke ra (for 27"), da det kan tilkøbes senere.
|
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4945 |
Du bør ihvertfald vælge en udgave med SSD i.
Om 5 år vil du være glad for den beslutning, hvis du planlægger at beholde den i lang tid.
|
|
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
|
|
![]() |
|
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12336 |
SSD vil man være glad for lige fra starten
![]() Men købs-guiden på Macrumours er allerede blevet nævnt. Hvis der er nogen der ved hvornår noget fra Æble kommer, så står det der. Redigeret af Naiera - 24-September-2015 kl. 13:14 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |