|
iMac 5K eller ny 4K skærm |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | ||
Potter ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3353 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Jeg kan ikke se at det skulle være noget problem med at installere win 8 på en iMac Retina ud fra hvad jeg har læst og hørt. Problemet med opløsningen under windows, er at der ikke findes driver der kan gå højre op end 4K "3840x2160" men med setRESX installeret skulle det være muligt at vælge den fulde opløsning 5120x2880. Tror også der kommer 5K ATI drivere når andre skærm producenter kommer med 5K skærme. PS: Ram skal du købe i løs vægt fra tredje part, apple er alt for dyr med dem. Men tag nu en i7 hvis du skal render video/ eller konverter f.eks. i handbrake. Et Fusions drive køre super godt men bestil den med 3 TB fusion drive.
|
||
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
|
||
![]() |
||
Charlie Waterloo ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 14-November-2014 Status: Offline Point: 11 |
|
Med en opdatering til i7, grafikkortet til AMD Radeon R9 M295X og 3 TB Fusion Drive er vi på 24.939 kr.
Er der ikke støj fra en Fusion Drive, når den bruger HDD-delen?
Kunne også vælge en 512 GB Flash Storage til 1.140 kr. ekstra, men den bliver hurtig fyldt op. En 1 TB Flash Storage er for dyr, men en Fusion Drive, ser jo også rigtig godt ud iflg.:
About Flash Storage
For maximum performance, you can configure your iMac with 256GB, 512GB or 1TB of flash storage. Flash storage delivers significantly improved performance compared to a traditional hard drive — speed you’ll notice when you start up your iMac, launch an app or browse your photo library.
About Fusion Drive
Fusion Drive combines super-fast flash storage with a traditional hard drive. It automatically and dynamically moves frequently used files to flash for quicker access. With Fusion Drive in your iMac, booting up, copying files and importing photos are faster. Over time, as the system learns how you work, Fusion Drive makes your Mac experience even better. All while letting you store your digital life on a traditional, roomy hard drive.
|
||
![]() |
||
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4945 |
|
Jeg har da aldrig haft problemer med at installere Adobe CC på både Mac/Windows, så det må være de gamle retail pakker du hentyder til. Jeg ville ikke begynde at skifte en fin Windows maskine ud med en iMac. Det er samme komponenter som alle andre maskiner i en fin sammenlimet sanwich som efter nogle år begynder at larme fra blæserne som alt andet. Ulempen er bare at om 3 år kan du ikke lige skifte et par stumper og have en ny maskine igen. Men du er nødt til at købe en helt ny iMac. Dårligt for pengepungen og rigtigt dårligt for miljøet.
|
||
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
|
||
![]() |
||
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6676 |
|
Det er rigtigt at det er dårligt for pengepungen. Men den gamle kan sælges tilbage til Apple. Det er godt for miljøet. |
||
Venlig hilsen
KB |
||
![]() |
||
Potter ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3353 |
|
Med Adobe CC har du 2 såkaldte subscription hvilket giver muligheder enten for 2 X PC eller 2X Mac eller en af hver. Jeg fik ændret en vens non OEM CS6 fra PC til Mac, iflg. Adobe får man kun en´ mulighed for swappe mellem 2 platforme.
|
||
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
|
||
![]() |
||
|
Her et link fra Adobe omkring swap.http://helpx.adobe.com/x-productkb/policy-pricing/order-product-platform-language-swap.html
Vedr. støj så har jeg 2 ældre Imac 27" (11.1) og (12.2) begge maskiner er aldrig slukket og der intet larm fra dem. Der kan komme noget blæserstøj/ vind hvis du sætter belastning på ellers ikke, ligeleds har jeg en 27" 14.2 med SSD stående den siger heller ikke noget. Derfor kan der da godt være nogle eksemplar i mellem der larmer, jeg har bare ikke selv hørt nogle endnu, og jeg har da haft nogle stykker i mellem mine hænder. Og skulle blæserne blive defekte, så kan man da udskifte dem som med så meget andet.
|
||
|
||
![]() |
||
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4945 |
|
Apple gensælger da ikke de maskiner du sælger til dem og de flytter da ikke panelet over i andre maskiner. Med andre ord sælger du en fuld funktionel skærm som ikke er udtjent. Det er ikke godt for miljøet uanset hvordan det prøves at bortforklares. Det eneste argument jeg kan finde for at købe en mac er at benytte mac-only programmer. Jeg har benyttet mac i mere en 20 år og de er i dag hverken lettere at gå til eller klarer arbejdet bedre end eksempelvis windows til næsten alle gøremål. Det er i høj grad er dyr hjemme maskine, som har mistet sin karma fra dengang en Macintosh var noget specielt. Køber man ordentlig hardware, så får man et stabilt system uanset om det er et MacOS eller et Windows OS. |
||
|
||
![]() |
||
Charlie Waterloo ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 14-November-2014 Status: Offline Point: 11 |
|
Jeg må give dig ret, og jeg vil miste mange penge ved at udskifte den allerede nu. Men der er p.t. ingen andre skærme, der kan vise 5K og med blank skærm. Jeg har prøvet Eizo EV3237 og Asus PB287Q i 4K med mat skærm, men de giver ikke nær samme flotte billed og detaljer af mine fotos som på iMac 5K. Når de andre producenter senere kommer med 5K skærme, kan mit grafik GTX780 i XForce Plus ikke bruges, så det skal så udskiftes. Men hvilken skærm vil du mene, kan erstatte iMac 5K? Når Asus PB279Q med 4K, IPS men desværre mat skærm kommer på markedet, vil jeg prøve den.
|
||
![]() |
||
|
Jeg kan højderegulere min nuværende skærm og har den så langt nede, som den kan pga. skærmbriller med flerstyrker. Kan se iMac'en ikke kan højdereguleres og selve bunden af selve skærmen er ret højt oppe. Tror det kan blive et problem for mig. Kan den hænge på en væg? Redigeret af Charlie Waterloo - 19-November-2014 kl. 11:24 |
||
![]() |
||
|
Det er jo ikke Apple som bygger panelerne til skærmene. De 27 tommer iMac man har kunne købe i lang tid benytter samme paneler som Dell også benytter i deres skærme. Om man så bedste kan lide blanke eller matte skærme er nok mere i forhold til det miljø man sidder i. Hvis det er helt mørkt, så er der ikke forskel på blank eller mat. En blank skærm er bedre til at vise kontrast i et lokale med lys, men man kan også spejle sig selv og alle omgivelser i skærmen. Der vil komme skærme til PC med de samme paneler som iMac 5K, men det vides ikke om det bliver med blank overflade. Jeg kan selv som grafiker ikke se nogle fordele ved de blanke skærme, da de spejler tingene for meget. Hvis man sidder med en billedemæssig detalje, så kan man risikere at lyset reflekteres præcis i den detalje man sidder og arbejder med. Og så må man rykke motivet i photoshop. Du bliver rigtigt ked af at skulle udskifte dit GTX780 med indholdet i en iMac. Det svarer til at du skifter en stor BMW 3.0 ud med en Skoda 1.0. Du kommer ihvertfald ikke til at kunne spille de samme spil mere. Så skal du nemlig op i at betale en Mac Pro med en ekstern skærm, hvilket er en helt anden pris.
|
||
|
||
![]() |
||
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6676 |
|
Apple skriver ellers at de brugte Macs mm. bliver genbrugt. Hvis jeg indtaster min iMac mid 2011, og skriver dens nuværende stand, kan jeg få 4.363,05 DKK for den. Men hvis jeg skriver at den ikke virker får jeg besked på at den ikke har en gensalgsværdi. Så de ting der virker bliver helt sikkert videresolgt. |
||
Venlig hilsen
KB |
||
![]() |
||
|
Så holder jeg mig til min XForce Plus
![]() Vil prøve Asus PB279Q, når den kommer - ellers venter jeg og ser, hvad de andre producenter kommer med. Dell kommer med en 5K skærm, men den bliver dyr. Det højeste bud jeg har fået på XForcen er kun på 7000 kr. - dvs. jeg vil miste 7000 kr. For en opgradering af iMac kommer jeg op på ca. 26000 kr. Så i sammenligning kan jeg få en god skærm og evt. for at kunne køre 5K på XForcen udskifte grafikkortet til én med 2 displayporte.
Det er i fritiden om aftenen og i weekender, jeg bruger pc'eren. Det står i et nordvendt rum uden sollys og generende lamper.
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |