recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - iMac 5K eller ny 4K skærm
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

iMac 5K eller ny 4K skærm

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
F.Nielsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 29-November-2006
Sted: Nordjylland
Status: Offline
Point: 103
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér F.Nielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2014 kl. 08:44
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Det er jo ikke Apple som bygger panelerne til skærmene. De 27 tommer iMac man har kunne købe i lang tid benytter samme paneler som Dell også benytter i deres skærme.
Om man så bedste kan lide blanke eller matte skærme er nok mere i forhold til det miljø man sidder i.
Hvis det er helt mørkt, så er der ikke forskel på blank eller mat.
En blank skærm er bedre til at vise kontrast i et lokale med lys, men man kan også spejle sig selv og alle omgivelser i skærmen.

Der vil komme skærme til PC med de samme paneler som iMac 5K, men det vides ikke om det bliver med blank overflade. Jeg kan selv som grafiker ikke se nogle fordele ved de blanke skærme, da de spejler tingene for meget. Hvis man sidder med en billedemæssig detalje, så kan man risikere at lyset reflekteres præcis i den detalje man sidder og arbejder med. Og så må man rykke motivet i photoshop.
Oprindeligt skrevet af Charlie Waterloo Charlie Waterloo skrev:

Så holder jeg mig til min XForce Plus Smile
Vil prøve Asus PB279Q, når den kommer - ellers venter jeg og ser, hvad de andre producenter kommer med. Dell kommer med en 5K skærm, men den bliver dyr. Det højeste bud jeg har fået på XForcen er kun på 7000 kr. - dvs. jeg vil miste 7000 kr. For en opgradering af iMac kommer jeg op på ca. 26000 kr. Så i sammenligning kan jeg få en god skærm og evt. for at kunne køre 5K på XForcen udskifte grafikkortet til én med 2 displayporte.
Det er i fritiden om aftenen og i weekender, jeg bruger pc'eren. Det står i et nordvendt rum uden sollys og generende lamper. 

Det ser ud til 5K skærmen fra Dell ikke er med blank skærm.

I dit tilfælde tror jeg nu, jeg ville vælge iMac 5K med Retina og blank skærm. Det ser ud til, den mest skal bruges til fotoredigering og ikke store spil. Ellers ville jeg beholde XForcen.

Er det Dell skærmen Apple bruger? 

Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Point: 4945
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2014 kl. 09:34
De sidste 7 gange har Apple og Dell brugt ens paneler i deres skærme. Så det er meget sandsynligt, da de begge vælger gode paneler til deres skærme. Det er dog ikke de billige Dell skærme vi taler om.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2014 kl. 09:37
Til gengæld har man ikke den svage dobbeltreflektion på Dell skærmen, som ofte ses på Apples skærme, da de er en sanwich imellem to glasflader.
Til top
F.Nielsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 29-November-2006
Sted: Nordjylland
Point: 103
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér F.Nielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2014 kl. 10:50
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Til gengæld har man ikke den svage dobbeltreflektion på Dell skærmen, som ofte ses på Apples skærme, da de er en sanwich imellem to glasflader.
Iflg. Humac er der ikke nogen luft imellem de to glasflader på de nye iMac 5K skærme.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2014 kl. 15:10
Så tror jeg faktisk mere på at månen er lavet af grøn ost.

Så vidt jeg ved findes der ikke lcd skærme med hård overflade og det vil ikke være praktisk at lade 2 overflader mødes. Så selvfølgelig er der luft imellem panelet og frontglasset.
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2014 kl. 16:13
Så må månen jo være lavet af ost:

http://www.wired.com/2012/10/imac-tech/
Til top
Charlie Waterloo Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 14-November-2014
Point: 11
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Charlie Waterloo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2014 kl. 22:26
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

Så må månen jo være lavet af ost:

http://www.wired.com/2012/10/imac-tech/

Hej Otto
Så er iMac'en måske ikke så dårligt et valg alligevel?
Ville du selv vælge iMac 5K eller alm. pc og separat skærm?
Til top
tomme_s Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 22-November-2014
Sted: Danmark
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tomme_s Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2014 kl. 15:02
Vil klart anbefale iMac 5K. Mac er også bare så meget bedre i forhold til Windows hvis du spørger mig. Men det kommer selvfølgelig også meget an be hvad man bruger den til. Ville gerne have iMac 5K, den er bare alt for dyr til mig desværre.

Men havde jeg råd til den ville jeg sku købe :)
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2014 kl. 00:14
Charlie, den diskussion vil jeg slet ikke ind på, og hvad jeg ville vælge er irrelevant da mit forbrugsmønster er anderledes. Jeg kommenterede bare den specifikke faktuelle detalje.
Til top

Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu