recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Plasma TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Image Retention (burn-in)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketImage Retention (burn-in)

Besvar Besvar Side  <1 3456>
Forfatter
Besked
Thomas_R Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 87
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2010 kl. 10:20
Oprindeligt skrevet af akas akas skrev:

ja det er så din meningTongue det er da ikke godt at du synes at plasma har et grimt design det ville jeg aldrig have stående
For lige at gøre denne færdig... Mange synes fx. Panasonic´s plasma er grimme og alene af den grund fravælges denne (lige som dig selv) - selvom billedet ligger i toppen af billedkvalitet. Der findes self. LG og Samsung - deres design er nok mere tiltalende for de fleste.
Og ja self. er det min mening - hvis skulle det ellers være ?...

Til top
akas Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 09-September-2007
Sted: danmark
Point: 361
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2010 kl. 10:23
jeg gir op godag man økseskaft
Til top
Halsted Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2006
Point: 1086
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2010 kl. 11:00
Endnu en tråd om burn-in der udvikler sig til en en omgang Plasma vs. LCD mudderkastning.
Fakta:
- Burn-in KAN forekomme på ALLE fladskærme uanset teknologi.
- Der er forskel fra panel til panel, også på Pioneers plasmaskærme, i samme model og enkelte skærme kan være mere modtagelige over for burn-in end andre.

Jeg har selv en KRP-500 og har brugt den lige fra starten til lige hvad der passer mig i hundredvis af timer, 4:3, 16:9, 2:35.1, 2:40.1 - ja selv PC brug til surfing osv. uden overhovedet at skænke Retention eller Burn-in en tanke. Der har ikke været SKYGGEN af noget som helst. Så drop fordommene om at Plasma ikke kan bruges.
Man kan være uheldig og få en skærm der er været mere modtagelig over for burn-in ligesom trådstarter og det er surt. Men derfra og så fravælge Plasma pga. et par brugere herinde har fået burn-in er ganske enkelt tåbeligt.

/Halsted 
Til top
mgmg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Oktober-2005
Point: 1066
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2010 kl. 11:47
Oprindeligt skrevet af Halsted Halsted skrev:

Der er forskel fra panel til panel, også på Pioneers plasmaskærme, i samme model og enkelte skærme kan være mere modtagelige over for burn-in end andre.
Er det noget du tror eller noget du har faktuel viden om?
(andre må meget gerne byde ind her)

Hvis vi nu siger, at man har været uheldig (1 ud af 10000?) at få en skrøbelig skærm, kan  brug af break-in DVD så reducere risikoen burn in?

Kuro
Til top
Ghidora Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-Marts-2007
Point: 206
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2010 kl. 12:27
Ja det er jo derfor den findes???
Panasonic G20 50" Plasma
Sony PS3 Slim 320 GB
AVI ADM 9.1T Hvid
Til top
mgmg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2010 kl. 12:33
Ja, OK, Halsted, du skriver faktisk "Fakta" ...

Kan du ikke uddybe ... hvad er det der gør enkelte skærme følsomme?

Og kan man gøre andet end at "zoome" eller tage chancen?

Kuro
Til top
mgmg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2010 kl. 12:39
Oprindeligt skrevet af Ghidora Ghidora skrev:

Ja det er jo derfor den findes???
Flere erfarne plasmabrugere fra dette forum, har belært mig om brug af break-in DVD er spild af strøm og kun historisk betinget.

Dette til trods har jeg dog valgt ikke at følge disse råd.

Redigeret af mgmg - 19-April-2010 kl. 12:39
Kuro
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12317
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2010 kl. 13:14
Oprindeligt skrevet af akas akas skrev:

snak for dig selv der bliver solgt langt flere lcd og de er blevet rigtig gode  

At der bliver solgt langt flere LCD tv har ikke nødvendigvis noget at gøre med at de er blevet bedre. De kan fås i mindre størrelser (mange er bange for 'store' tv) og er generelt også blevet uhyrligt billige.

Selvfølgelig skal man ikke holde sig fra plasma-tv fordi én eller to brugere muligvis har fået burn-in. Jeg behandler mit plasma-tv som et tv der skal bruges til lidt af hvert, og det har jeg gjort i et år, helt uden problemer. Præcis som jeg gjorde med de tre andre plasma-tv jeg har haft. Husk på, at det jo kun er dem med problemer der skriver om det på forummet. For hver bruger der klager over lidt retention er der 50 eller 100 der bare nyder deres plasma-tv.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12317
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2010 kl. 13:19
Oprindeligt skrevet af mgmg mgmg skrev:

Er det noget du tror eller noget du har faktuel viden om?

Det er et ufravigeligt faktum at panelerne er forskellige. Den samme kalibrering kan ikke bruges på flere forskellige skærmen, netop fordi panelet er anderledes, og skal indstilles derefter. Det er ikke usandsynligt derfor at gå ud fra, at indbrændingsresistensegenskaberne kan være forskellige fra tv til tv. Ellers ville vi jo ikke sidde her og diskutere én eller to brugere med måske burn-in, mens 200 andre brugere bruger deres plasma-tv præcis som det passer dem, uden problemer.
Til top
mgmg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2010 kl. 14:36
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Det er ikke usandsynligt derfor at gå ud fra, at indbrændingsresistensegenskaberne kan være forskellige fra tv til tv.

"Gå ud fra" og "kan være" ... du/I har sikkert ret, men det ville være rart om antagelserne kunne understøttes af en god forklaring, som forhåbentlig kunne være med til at afdække idéer til løsninger og forebyggelse.
Kuro
Til top
Halsted Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2006
Point: 1086
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2010 kl. 14:47
Er på arbejde, og kan derfor ikke svare så hurtigt.

Jeg er af samme holdning som Naiera, beklager at jeg skrev fakta hvad det angår. Det er forkert. Jeg går faktisk ud fra det. Det må IMO være forklaringen - ellers må de herrer Otto eller Bantam gerne bidrage her og give en bedre videnskabelig forklaring på sagen Smile

/Halsted
Til top
Tech2010 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-Oktober-2008
Point: 728
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2010 kl. 14:51
Jeg har en ven, som netop har fået burn-in på hans KRP-500A. Han havde slået orbiter fra, og spillet en masse FIFA 10, hvorefter FIFA.com logoet og EA SPORTS logoet er brændt fast i hvert sit hjørne. Han har kørt Videomønster, som er integreret i 6 timer.

Var forbi ham i dag, og så disse burn-ins som han havde fået. Jeg anbefalede ham, at sætte skærmen på et analog kanal med sne, som han kunne lade køre i et par døgn. Det var ikke svært at finde en kanal med sne, men selve sneen var meget ujævnt nogle steder. Forstås på den måde for hver gang man går 6 tommer vandret, så er der nogle sne linjer som går hele vejen op lodret.

Sådan så det ud på alle hans sne kanaler.

Hans spørgsmål var så om det ikke også kunne give burn-in, da disse linjer ikke køre over hele skærmen, men er nærmest fordelt visse steder. Jeg sagde nej, men kunne ikke give nogen rigtig god forklaring på det. Confused

Hvad siger I?
Til top

Besvar Besvar Side  <1 3456>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu