recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Importopkrævning fra England?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketImportopkrævning fra England?

 Besvar Besvar Side  <1 234
Forfatter
Besked
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Marts-2007
Status: Offline
Point: 4207
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2011 kl. 13:43
hmmm, hvor sender wupti.com, pixamnia.com/dk m.fl. fra så ? Wink
 
Hvor webshoppen holder til (.com. dk .co.uk) fortæller ikke en hujende fis om hvor varen sendes fra.
 
Jeg ville da gerne kunne afregne de kr. 32,- moms direkte til skat, det er bare ikke muligt.
Til top
david79 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-September-2008
Sted: mn, USA
Status: Offline
Point: 173
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2011 kl. 19:05
www.zavvi.com sender så vidt jeg huske fra Jersey.

Du skal også passe på, hvis varer på amazon.co.uk bliver sendt gennem en partner. Der er nogle af dem som sender fra Channel Islands, hvilket kan være meget lidt tydeligt, hvis man ikke er opmærksom.
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4165
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2011 kl. 19:17
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Oprindeligt skrevet af SVP03 SVP03 skrev:

160 er da ikke et urimeligt beløb, der skal både laves afregning m.m.


Det er et fuldstændig vanvittigt og helt urimeligt beløb, især den latterligt lave bagatelgrænse på sølle 80,- taget i betragtning.

Bagatelgrænsen har iøvrigt ikke fulgt prisudviklingen i, hvad er det efterhånden, 20 år? Dummebøden steg så, til sammenligning, med 100% for et par år siden, og er yderligere gået op en smule siden da.

Det er jo helt grotesk, at man kan købe en vare til 90,-, og så få en regning på over 200% heraf, for at få den udleveret. Det hænger overhovedet ikke sammen. Gebyret må sættes drastisk ned, fjernes, eller så må bagatelgrænsen op til noget der ligner 500,-. Som det er nu, så er det bare en pengemaskine, og det er jo ikke meningen.

Oprindeligt skrevet af SVP03 SVP03 skrev:

Ellers køb det i EU land.


Mange af de ting jeg køber, kan slet ikke købes i et EU-land. Tyg lidt på den...

Nu forholdt jeg mig kun til gebyret, det er rimeligt, at varen kun koster 80 er jo ikke post dk's skyld. Du har åbenbart ingen anelse om administration og omkostninger.
At grænsen er for lav er jo heller ikke post dk's problem.
Det bliver jo heller ikke billigere af at nogen sender retur, i burde stadig betale gebyret uanset hvad.
Det svarer jo til at jeg ansætter dig til at hente pakker på posthuset og bringe dem ud, løn 160, men hvis kunden sender retur skal du hente den igen og køre den tilbage til posthuset, men du får som belønning heller ikke penge for det.

Redigeret af SVP03 - 25-Februar-2011 kl. 19:21
SVP03
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2011 kl. 19:32
Oprindeligt skrevet af SVP03 SVP03 skrev:

Det svarer jo til at jeg ansætter dig til at hente pakker på posthuset og bringe dem ud, løn 160, men hvis kunden sender retur skal du hente den igen og køre den tilbage til posthuset, men du får som belønning heller ikke penge for det.
TAGET! Til 160kr pr pakke kan jeg godt leve med den procentdel som ikke vil modtage pakken - det er sgu alligevel en fyrstelig løn :-)
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2011 kl. 21:29
Oprindeligt skrevet af rawi rawi skrev:

Dengang jeg kørte post, mener jeg det kostede omkring 78kr for en toldopkrævning. Mit job var at ringe på hos kunden, modtage moms+gebyr i klingende mønt, og bogføre regnskabet, samlet tid passer meget godt med 5 min.

Jeg tror at 90% af de kunder jeg besøgte med en opkrævning, lige glippede med øjnene en ekstra gang, da de ikke var klar over de skulle betale et ekstra gebyr til PostDK.


Toldbehandlede pakker bliver ikke længere bragt  ud af PostDK, selvom der egentlig er betalt for dette. Man skal selv afhente pakkerne på posthuset. Så foruden gebyret på 160 kr sparer PostDK penge fordi de kan slippe for udbringning.

Hvis PostDK ville overbevise os om at det ikke var en pengemaskine, kunne de fremlægge et regnskab med deres gebyrindtægter og dokumenterede omkostninger. Så kunne vi selv vurdere det. Men det vil PostDK ikke.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 234
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu