recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Satellit TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Inden dørs Parabol
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketInden dørs Parabol

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
ClausJ Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 559
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2010 kl. 08:20
Oprindeligt skrevet af xozzi xozzi skrev:

Der er intet i vejen med at have den bag en rude. Problematikken i det er at glasset i ruden godt kan forringe signal/kvaliteten meget. Tror desværre at de fleste parabol montør ikke ønsker denne opsætning.

Kender personlig en der har parabolen stående på loftet hvor den peger ud genne et 70*60 cm vindue. Han har ingen problemer.

Men igen du skal have et vindue der er stik syd og hvor parabolen kan drejes lidt mod øst eller vest. alt efter udbyder.


Radiomanden - når du ikke ved det med garanti så skriv det lige lidt mere blid. 
Er du ny her ??? LOL
Sony Bravia KD-55X8505B, Samsung 3126, Pioneer VSX-922, Pioneer BDP-150, Mission 733, Mission 732, Jamo Center 100, B&W AS2 Sub
Til top
Hardy Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 23-Marts-2006
Status: Offline
Point: 57
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2010 kl. 09:14
Oprindeligt skrevet af ClausJ ClausJ skrev:

Oprindeligt skrevet af xozzi xozzi skrev:

Radiomanden - når du ikke ved det med garanti så skriv det lige lidt mere blid. 
Er du ny her ??? LOL
Dvs. "Radiomanden er en båtnakke, som fremsætter diverse tumpede udsagn med grøn skrift" ???
(måske er han i virkeligheden Hulk...) Tongue
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6975
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2010 kl. 09:31

Radiomanden er da ikke en "båtnakke"      Han kommer med rigtig mange gode indlæg.

Man kan jo ikke vide alt.....   Hvad den grønne skrift har med det ved jeg ikke.
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3292
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2010 kl. 11:01

Vil også lige kommenter, at det sagtens kan lade sig gøre at have en fungerende parabol stående på loftet, der er selvfølgelig noget dæmpning på grund af selve taget, men det er altså absolut muligt, og en stor skærm er jo klart at foretrække da der noget mere gain.

I gamle dage kunne man på DBS satelitterne modtage signalerne bare ved at holde LNB/Microbølgehovdet op i mod selve satelitten, billede var dog ikke støjfri men man kunne sagtens se på det.
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3292
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2010 kl. 11:10
Mener at have læst i en tråd at denne bruger "vacDK" her på forummet har paraboler på loftet, men er ikke 100% sikker elles send ham PM.
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
j333 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-Maj-2004
Status: Offline
Point: 277
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2010 kl. 11:37

ja jeg tar thor og sirius og asta fint gemmem mit vindue har en 50 parabol skærm stående i et rum jeg ikke bruger så det kan godt lade sig gøre

jj

Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2010 kl. 12:26
Oprindeligt skrevet af Jones9000 Jones9000 skrev:

er ved at være godt træt af Stofa skod kabel tv. prisen for alm kanaler er 329 kr per måneder. SYGT !!! er der andre muligheder ? modtagerne skal self sidde inden for. har set på boxer men de har ingen tv3. kan man få en inden dørs parabol lige som man kan med antenne
Godtnok er det muligt se igennem glas men      det gør altså noget ved signalstyrken til ens parabol. Hvilket materiale man anvender til skibs parabolernes beskyttelsesdel kender jeg ikke. Men glas dæmper altså "En hel del!" Måske DACRON hvad dette så end er?
Antenner i Andover, Maine, USA og Plemeur Beadeau, Frankrig. Megastore Horn-antenner

Redigeret af moho - 16-Februar-2010 kl. 12:30
Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2010 kl. 12:33
Hvis man bor inde i en By, imellem andre bygninger. Måske man kunne modtage noget via Parabol, som blev reflekteret fra en anden og større bygning. Dette har jeg ingen praktisk erfaring med, men Termoruder æder altså Satelligtsignaler, som andre æder noget til middag  Wink 
Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2010 kl. 12:40
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 
 Det kan jo i sagens natur ikke virke indendørs, det er sund fornuft.
Og hvorfor ikke  ???
 
Radiobølger går da fint gennem glas     og har man frit sigte til sat  så kan man godt...
Det med at Radiobølger går fint gennem glas er en meget modificerbar størrelse. Fordi dette kan efterprøves alt efter hvilken slags glas men gerne vil anvende som "Vindues materiale", Lag isolation og andre ting.
 
Så her bør Jeg især bakke Radiomanden op.
Dette være hermed gjort.
 
Selvom man måske ikke har noget som fag, da er det (pinedød) nødvendigt kende noget til ting. Enten man køber en brugt bil eller et Hus (sætningsskader og andre vederstyggelige ting sælger ikke lige fortæller).


Redigeret af moho - 16-Februar-2010 kl. 12:41
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2322
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2010 kl. 13:22
Man kan godt have parabolen  indendørs. Jeg mener dog ikke det virker hvis man har lavenergiglas, da denne skulle have pålagt en film som radiobølger ikke kan gå igennem.
Til top
affer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 24-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 342
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2010 kl. 15:13
jeg har ved en kammerat sat en selfsat op, med motor, den tager fint 1 west og 5 øst, og sikkert også flere, men det har vi ikke testet. den tager fint HD kanaler på S2
Der kan komme lidt udfald på ved kraftig nedbør, men det gør der nu også på en magen til der sidder udendørs.
eneste ulempe er at det tager ca 5 sek at skifte fra en sirius til thor. men det kan man da leve med.
glasset er almindelig termo ruder... ikke noget hokus pokus.
Don't argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience.
Til top
brolbakk Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 15-Juli-2010
Status: Offline
Point: 9
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2010 kl. 10:39
Oprindeligt skrevet af affer affer skrev:

jeg har ved en kammerat sat en selfsat op, med motor, den tager fint 1 west og 5 øst, og sikkert også flere, men det har vi ikke testet. den tager fint HD kanaler på S2
Der kan komme lidt udfald på ved kraftig nedbør, men det gør der nu også på en magen til der sidder udendørs.
eneste ulempe er at det tager ca 5 sek at skifte fra en sirius til thor. men det kan man da leve med.
glasset er almindelig termo ruder... ikke noget hokus pokus.

Hvis jeg kan genoplive tråden :- )

@affer, Lækkert med billede! Jeg er meget interesseret i installationen du har gjort hos din kammerat da jeg selv pønser på at opsætte en flad satellitantenne på motor når jeg skal flytte. Håber dog på at få sat den udendørs.

De 5 sekunder det tager at skifte mellem Sirius og Thor kanaler. Er det stortset udelukkende pga. at motor/antennen skal nå at dreje på plads? Jeg har ingen erfaring med motorsystemer.

Var det relativt "nemt" og ligetil at få monteret op? 


Er der andre der kan spæde til med tidserfaringer med "rigtige" parabolskåle på motor?


Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu