Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
doit
Guld medlem
Oprettet: 03-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 901
|
Sendt: 01-Juni-2008 kl. 19:53 |
Hva snakker I om.. den film stinker da...!
Den knækker efter halvdelen af filmen. Den kammer helt over IMO. At indys knægt svinger sig som tarzan, Indiana gemmer sig i et køleskab, at der er dræbermyrer og så.. Aliens? Helt ærligt - Come on! Ringeste film i serien by far!
At Shia Lebøf skal være den næste Indiana gør bare det hele meget mere latterligt 
2/6
|
 |
MJ (udmeldt)
--
Oprettet: 16-Januar-2007
Point: 2917
|
Sendt: 01-Juni-2008 kl. 21:14 |
Hvis den er ringere end 2'eren så er den kraftedme ringe..
|
 |
Emilos88
Guld medlem
Oprettet: 01-April-2008
Point: 925
|
Sendt: 01-Juni-2008 kl. 22:00 |
MartinJohansen skrev:
Hvis den er ringere end 2'eren så er den kraftedme ringe..  |
ja det kan vist ikke lade sig gøre, men den nye er lidt lad der skal ikke være aliens i indiana jones.
3 eren bliver den bedste, men den er tilgengæld også rigtig god
|
 |
MJ (udmeldt)
--
Oprettet: 16-Januar-2007
Point: 2917
|
Sendt: 01-Juni-2008 kl. 22:05 |
Jeg har desværre ikke set 4'eren endnu, men jeg er enig i at 3'eren er superfed. Morede mig fra start til slut - faderen i filmen spiller suverænt godt og jeg lå flad af grin flere gange
|
 |
hedberg
Guld medlem
Oprettet: 19-April-2006
Point: 2911
|
Sendt: 02-Juni-2008 kl. 00:37 |
Jeg så den 23.59 på premiere aftenen i Imperial. Jeg syntes generelt godt om filmen, som jeg syntes er en glimrende 4'er. Det eneste jeg måske kunne sætte fingeren på slutningen som efterlader mig lidt med et.. ehh.. hvorfor.. gode/onde? mm.
Generelt syntes jeg de har løst opgaven fint med at flytte Indy 20 år frem i tiden (50'erne) og fået netop mange af de elementer som optog befolkningen i USA meget dengang (eller hvad jeg ihvertfald forstår det gjorde).
** MULIG SPOILER **
Med 50'er elementer mener jeg naturligvis aliens (Roswell), kommunister, area 51 (nice touch med referencen til 1'eren derinde).
Skal jeg finde noget negativt, så er det at alle tilsyneladende er lidt for dygtige og fantastiske (f.eks knægten i lianerne mm). Tilgengæld virker Indy lidt langsom i opfattelsen vedr. aliens (specielt i betragtning af at han skulle have været del af et team der undersøgte den nogle år tidligere?).
|
Med venlig hilsen, Thomas
|
 |
hedberg
Guld medlem
Oprettet: 19-April-2006
Point: 2911
|
Sendt: 02-Juni-2008 kl. 00:47 |
Startrek skrev:
VI VILLE HAVDE ALLE INDIANA JONES FILMEN PÅ BLU-RAY, NU
|
+1
Men indtil man kan få lov til at købe dem dem på BD, er det i det mindste godt de har været sendt i HD på BBC 
|
Med venlig hilsen, Thomas
|
 |
nbu001
Guld medlem
Oprettet: 25-August-2004
Sted: CPH, DK
Point: 890
|
Sendt: 02-Juni-2008 kl. 03:51 |
Ingen tvivl om at det er den ringeste i quadrologien (hedder det det)  . Aliens fra en anden dimension (space between spaces). Og de har haft 19 år til at udtænke det plot og de effekter, nice job  . De første 20 minutter var ellers ret gode og Indy-old-style like (selv om det foregik 20 år senere), men så gik det også ned ad bakke derfra  . /Nils
Redigeret af nbu001 - 02-Juni-2008 kl. 03:52
|
|
 |
Startrek
--
Bruger stoppet på recordere.dk
Oprettet: 02-Marts-2008
Point: 5740
|
Sendt: 02-Juni-2008 kl. 05:16 |
Det er også det jeg sige, at hvis INDIANA JONES 4 kun har værre 20 minuter
lange, så ville de har værre en af de beste INDIANA JONES film til dato, som
det er nu, gå ind og se de først 20 minuter og gå så hjem, reste af film er
ren spile tid.
|
 |
andefeldt
Guld medlem
Oprettet: 04-April-2006
Point: 615
|
Sendt: 02-Juni-2008 kl. 08:35 |
Jeg så den dagen efter den kom i biografen. Jeg er stadig meget splittet omkring, hvad jeg helt præcis synes om filmen.
Jeg kan godt li' ideen og historien op til et vist punkt. At det drejer
sig om ægte aliens osv, passer desværre bare slet ikke ind i Indy
universet. Det må/skal være et eller andet larger-than-life-itself
objekt, som Indy skal finde (film 1: Pagtens ark, film 2: De der sten
(glemt navnet), film 3: Den Hellige Gral), men det skal ikke være noget
helt ude i hampen søgt, som fx. aliens. Slutningen er
også virkelig weird - hvad skete der lige der???
Men jeg var da meget godt underholdt i hele filmen. Desværre bare ikke på den helt rigtige måde - Indy style.
[Mulig spoiler-alert on] Marker teksten for at læse
En ting der rigtig irriterer mig (ud over aliens + slutning) er historien om, at byen er bevogtet af en hær af udøde (undead). Super her venter sikkert en god kamp, hvor der bliver fyret nogle ægte Indy replikker af osv. De der krigere vågner da også i deres huller i væggene, da de går forbi osv, men så er det ligesom hvad der sker. Bevares de jagtes osv osv. Senere ser man så "fjenden" der er nået frem. Hvor er de udøde krigere? Ja, de ligger DØDE på den store plads, hvor man må formode, at de er blevet skudt. Øh? Kunne de overhovedet blive slået ihjel?
[Mulig spoiler-alert off]
|
Anders
|
 |
ashdk
Guld medlem
Oprettet: 10-Oktober-2006
Point: 688
|
Sendt: 02-Juni-2008 kl. 08:41 |
Det kunne være en rigtig god ide med en Spoiler alert. Der er kun et post der har det, men massere der skriver om handling og tilmed slutning. Det kan da være noget ufedt for folk der ikke har set den at læse kritiske handlings ting.
Så husk spoiler alerts. 
|
 |
mickey_nygaard
Super bruger
Oprettet: 24-Februar-2005
Point: 394
|
Sendt: 02-Juni-2008 kl. 11:24 |
Noger der minder om første halvdel var genial - Oldschool indy action/humor. Endvidere kunne jeg faktisk godt lide Shia LaBeouf, og synes han gør det rigtig godt.
Der hvor filmen halter, er ved dens overdrevne (latterlige) brug af CGI der ser SINDSYGT ringe ud, samt manuskriptforfattere der har været på svampe da de skrev denne film. Mange scener er direkte ligegyldige og bare med til at ødelægge helhedsindtrykket, og så hele alien halløjet? Jeez altså, det dur bare SLET ikke i en indy film.
Mickey
|
 |
Bjur
Guld medlem
Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Point: 2569
|
Sendt: 30-Juni-2008 kl. 12:20 |
Var inde og se filmen i Imperial forrige uge, og op til slutningen følte jeg mig rigtig godt underholdt, der var dog et par episoder, der var lige i overkanten (køleskab, vandfald) men hvorfor f..... laver man sådan en slutning, der slet ikke passer i Indiana Jones universet. Komplet åndsvagt at filmen skal ødelægges med sådan en gang lort. Håber der kommer en alternativ slutning på Blu-ray istedet for det fis
|
 |