|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
reslfj ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 14-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2247 |
![]() Sendt: 27-August-2010 kl. 15:22 |
Indien har udbudt i licitation 19 DVB-T2 sendere, der skal sende SDTV i 19 områder og yderligere 4 DVB-T2 sendere der skal sende HDTV i byerne Delhi, Mumbai, Chennai og Kolkata.
Buddene skulle faktisk være afleveret her den 25 august.
Teknisk synes der ikke at være forskel på DVB-T2 delen for SD og HD, men kapaciteten i MPEG-4 kodere og statmuxer kan naturligvis være lidt afvigende.
Dette udbud betyder, at seergrundlaget for salg af DVB-T2 udstyr med et slag vil vokse med måske 100 millioner eller flere. Dette vil få afgørende betydning for udbuddet af 'chips' til DVB-T2 modtagelse og naturlivis også priserne på disse 'chips'.
Lars
![]() Kilde dvb.org DVB-T2 Tender in India
![]() |
|
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
|
|
![]() |
|
B-CLG ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-April-2009 Status: Offline Point: 655 |
![]() |
Lyder spændende, og spøjst at vi nu ser Indien og andre mindre udviklede lande være med til at drive udviklingen.
Om det giver billigere isenkram ved jeg ikke. Mon ikke industrien finde små fikse forskelle i formater eller performance, som gør det umuligt at overføre den billige teknologi direkte til danske forhold...? Hvis jeg skulle optimere profitten og holde markederne adskilt, ville jeg koncentrere mig om de danske bogstaver i undertekstning og Tekst TV, en proprietær programguide - helst online og måske også en speciel variant af lyddelen. Det vil jo være sindsygt hvis rige danskere ikke skulle betale meget mere end indere. Sådan er det med alle andre produkter. /B |
|
![]() |
|
reslfj ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 14-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2247 |
![]() |
Ja faktisk overvejes DVB-T2 også i Thailand og Kenya i Afrika.
Lars
![]() PS! det vigtige mht. prisen er det den totale chip volumen der efterspørges der afgøre prisen og udbuddet fra flere chip lecerandører. Det er næsten sådan at dobbelt produktion giver halv pris - men dog kun næsten.
Lars
![]() |
|
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |