|
Indstilling af subwoofer. |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | ||
DanielPT ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 749 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 12-Februar-2013 kl. 09:57 |
|
Hej allesammen.
Jeg har en XTZ 99 W12S subwoofer. Den er sat til en Denon AVR-1912. Jeg har brugt den kaliberings mikrofon der høre med. Men jeg synes bare ikke jeg kan få den bedste indstilling af min sub. Hvad gør i andre? Bruger i en cd eller en indstillngs skive? Jeg har prøvet at se HIFI klubbens video om indstillinger. Og der er nogle rør om bag på hvor man kan sætte nogle puder i. Disse er pillet ud da der står i manualen dette er bedst til store rum. I kan se min "bio" her Jeg bruger den til film og musik. Synes der er for meget bulder når den spiller musik og for lidt når der ses film :) Alle andre højtalere i mit setup er sat til "small" Mvh Daniel og tak for hjælpen
Redigeret af DanielPT - 12-Februar-2013 kl. 10:14 |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Start med at proppe de "baspads" i hullerne igen. Du får en mere stram bas ud af det uanset størrelse rum. Og så skal du lege lidt med crossover frekvens, skal muligvis sættes lavere afhængig af hvad dine fronter kan klare. Og ellers skal der sættes dæmpende materiale op bag højttalere og sub, samt smides betonfliser under.
|
||
![]() |
||
DanielPT ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 749 |
|
Hej Kampus. Hold da op det var da noget af et arbejde for at få den til at spille ordentligt? Der står bare i XTZs manual at hvis rummet er stort skal der ikke puder i. Men kan godt prøve. Jeg kan se HIFIklubbens video anbefaler frekvens står i midten? :) Skal ikke have nogen beton fliser i min stue :D
|
||
![]() |
||
karula ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 849 |
|
- og flyt dine fronter 20-30 cm. ud fra væggen, efter hvad jeg kan se på dine billeder, står de helt op til væggen- og vinkel dem ca. grader mod lytteposs.
|
||
Med venlig hilsen
Karula PDP Pioneer 427xd / Marantz SR 7007/Panasonic BDP 35 / Sat Canal Digial HDPVR 5720-SX / lyd Quadral Cromium style 50- 5.1 |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
|
Stort er en relativ størrelse. Mit rum er 30 m2, og det er åbenbart lille, for det lyder ikke særlig godt uden pads. Frekvensen sættes til MAX på sub'en, så du laver crossover på din reciever. Vol på sub sættes til kl 9-10. Fase til 0
Redigeret af Kampus - 12-Februar-2013 kl. 12:30 |
||
![]() |
||
karula ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 849 |
|
det der med volume på sub er vist noget individuelt, min står en anelse over kl.9, på kl. 12 er der MEGET
bas. Skal man have mere bas skal man øge level i receiver, ser jeg f.eks. film øger jeg ca. 5 db.
Redigeret af karula - 12-Februar-2013 kl. 12:33 |
||
Med venlig hilsen
Karula PDP Pioneer 427xd / Marantz SR 7007/Panasonic BDP 35 / Sat Canal Digial HDPVR 5720-SX / lyd Quadral Cromium style 50- 5.1 |
||
![]() |
||
|
Har red. i indlægget ;-) Redigeret af Kampus - 12-Februar-2013 kl. 12:31 |
||
![]() |
||
Steen6400 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-December-2010 Sted: Sønderborg Status: Offline Point: 2126 |
|
Er det ikke noget om at man skal indstille subwoofer efter hvad lydformatet er, i hvert fald til film når den er tilsluttet LFE?
|
||
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
Apple TV 4K 1. gen, Nvidia Shield TV, Norlys, IPhone 13, Huawei Watch GT3 Pro |
||
![]() |
||
|
|
||
![]() |
||
Steen6400 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-December-2010 Sted: Sønderborg Status: Offline Point: 2126 |
|
Damn, den sub er stor, man får helt mindreværdskomplekser.
Jeg vil iøvrigt anbefale at du trækker din center hen til kanten for at undgå refleksioner i bordpladen. |
||
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
||
![]() |
||
|
Der er ellers nogen der skriver at DTS skal indstilles 10dB højere end DD for LFE, men det kan selvfølgelig være at det kun var i "gamle" dage. |
||
||
![]() |
||
|
Hæ hæ hæ.... Centeren er vippet opad af samme grund. Kommer den ud til kanten, vælter møblet ;-)
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |