|
Indstilling af subwoofer. |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | |||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
|
|||
![]() |
|||
Schulz ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 20-September-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 845 |
||
Hej Daniel
Din Denon receiver har "kun" indbygget Audyssey MultiEQ XT, den laver (i modsætning til Audyssey MultiEQ XT 32) ikke et specielt godt stykke arbejde ifm. sub eq. Så hvis afkobling og lukning af porte mm. ikke virker og du stadig har problemer med at få den til at spille ordenligt, så skal du overveje at investere i noget eq til din sub. |
|||
![]() |
|||
siccio ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 21-Februar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 348 |
||
Apropos bulder ved musik, bruger du sub når du spiller stereo altså 2,1 om man vil?
Dine NS-777 med to 8 tommer basser i hver, burde give rigeligt i pure direct? Har selv NS-555 med 6.5 tommer basser og de giver mig fint med bas. Dog har jeg så også noget kraftigere forstærker på, så måske fint du køre small og bruger sub for ikke belaste forstærkeren i bund. |
|||
![]() |
|||
DanielPT ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 752 |
||
Hej gutter. Tak for de mange svar. Jeg har nu smidt de to puder i subben igen. Jeg har rykket mine fronter lidt ud. Jeg vil ikke ud i at invistere i ekstra udstyr pga. dette :) Jeg bruger faktisk også min sub når det spilles musik. Jeg vil lige rode lidt med volume samt frekvens imorgen :)
|
|||
![]() |
|||
Schulz ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 20-September-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 845 |
||
Jeg forstår godt du ikke vil investere i ekstra udstyr, men lige præcis på subwoofer siden kan det være rigtig svært at styre lyden, da der typisk opstår toppe, huller og især efterklang i normale stuer/rum. Hvis man går bare lidt op i fornuftig lyd, kan det blive rigtigt svært at få det til at lyde ordenligt uden at investere i enten akustiske tiltag eller noget eq. Så du må være forberedt på enten at leve med det ikke sidder helt i skabet, eller at du må ofre noget på at komme helt i mål. Men prøv dig frem, det er muligt at du kan komme i mål ved at justere på det du har, det kan også være subben skal flyttes lidt rent fysisk.
|
|||
![]() |
|||
DanielPT ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 752 |
||
Jeg kom til at tænkte på bruger i en bestemt film eller musik til at indstille jeres subwoofer? Jeg vil gerne rode lidt med det i dag nemlig :)
|
|||
![]() |
|||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40601 |
||
Du kan prøve med denne Guide: http://www.frequence.dk/sites/toner.htm
Den har jeg brugt med fint resultat på den gamle Reciver som ikke havde Audyssey.
|
|||
Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - TV lyd: Klipsch Flexus CORE 200 - JBL Authentics 500.
|
|||
![]() |
|||
||
Hey du. Linket virker desværre ikke. Jeg har audyssey men der er stadig en del indstillinger på selve subwooferen.
|
|||
![]() |
|||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40601 |
||
Prøver igen http://www.frequence.dk/sites/toner.htm
|
|||
Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - TV lyd: Klipsch Flexus CORE 200 - JBL Authentics 500.
|
|||
![]() |
|||
FLarsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 31-Maj-2006 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 1473 |
||
Den guide er skrevet til sub indstilling i et stereo setup og ikke surround setup. I et surround setup skal det de kalder delfrekvensen (lavpass filteret) skrues helt op. For at indstillingen af fase skal kunne bruges som beskrevet skal AVR stilles til LFE+Main, men husk at slår det fra bagefter igen.
Men der er da en god guide hvis der skal kobles en sub til en forstærker uden sub udgang. Bonus Info. Det der gør forskellen er dels LFE sporet og det at Subben tilsluttet en surround forstærker kun får det signal den skal afspille. |
|||
Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?
En musikelsker har et anlæg for at høre sin musik. En audiofil har musik for at høre sit anlæg. |
|||
![]() |
|||
||
Det er da muligt, men den var en fin hjælp på den gamle Reciver.
|
|||
|
|||
![]() |
|||
FLarsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 31-Maj-2006 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 1473 |
||
Det er da muligt at det var godt nok til dig, men skrues der ikke helt op for lavpass filteret så arbejder subben ikke i hele det område den skal.
|
|||
Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?
En musikelsker har et anlæg for at høre sin musik. En audiofil har musik for at høre sit anlæg. |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |