recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Indstilling af subwoofer.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Indstilling af subwoofer.

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2013 kl. 17:21
Oprindeligt skrevet af Steen6400 Steen6400 skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af Steen6400 Steen6400 skrev:

Er det ikke noget om at man skal indstille subwoofer efter hvad lydformatet er, i hvert fald til film når den er tilsluttet LFE?

Nej!

Der er ellers nogen der skriver at DTS skal indstilles 10dB højere end DD for LFE, men det kan selvfølgelig være at det kun var i "gamle" dage.
Det indstiller recieveren jo selv, når den skriver f.eks. "Dial Norm +4"
Til top
Schulz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-September-2008
Sted: Denmark
Point: 845
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Schulz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2013 kl. 18:32
Hej Daniel

Din Denon receiver har "kun" indbygget Audyssey MultiEQ XT, den laver (i modsætning til Audyssey MultiEQ XT 32) ikke et specielt godt stykke arbejde ifm. sub eq. Så hvis afkobling og lukning af porte mm. ikke virker og du stadig har problemer med at få den til at spille ordenligt, så skal du overveje at investere i noget eq til din sub.
Til top
siccio Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 21-Februar-2009
Point: 348
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér siccio Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2013 kl. 19:39
Apropos bulder ved musik, bruger du sub når du spiller stereo altså 2,1 om man vil?
Dine NS-777 med to 8 tommer basser i hver, burde give rigeligt i pure direct?
Har selv NS-555 med 6.5 tommer basser og de giver mig fint med bas.
Dog har jeg så også noget kraftigere forstærker på, så måske fint du køre small og bruger sub for ikke belaste forstærkeren i bund.
Til top
DanielPT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 752
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DanielPT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2013 kl. 21:09
Hej gutter. Tak for de mange svar. Jeg har nu smidt de to puder i subben igen. Jeg har rykket mine fronter lidt ud. Jeg vil ikke ud i at invistere i ekstra udstyr pga. dette :) Jeg bruger faktisk også min sub når det spilles musik. Jeg vil lige rode lidt med volume samt frekvens imorgen :)
Til top
Schulz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-September-2008
Point: 845
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Schulz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2013 kl. 21:21
Jeg forstår godt du ikke vil investere i ekstra udstyr, men lige præcis på subwoofer siden kan det være rigtig svært at styre lyden, da der typisk opstår toppe, huller og især efterklang i normale stuer/rum. Hvis man går bare lidt op i fornuftig lyd, kan det blive rigtigt svært at få det til at lyde ordenligt uden at investere i enten akustiske tiltag eller noget eq. Så du må være forberedt på enten at leve med det ikke sidder helt i skabet, eller at du må ofre noget på at komme helt i mål. Men prøv dig frem, det er muligt at du kan komme i mål ved at justere på det du har, det kan også være subben skal flyttes lidt rent fysisk.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DanielPT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2013 kl. 10:54
Jeg kom til at tænkte på bruger i en bestemt film eller musik til at indstille jeres subwoofer? Jeg vil gerne rode lidt med det i dag nemlig :)
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40601
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2013 kl. 11:04

Du kan prøve med denne Guide: http://www.frequence.dk/sites/toner.htm
 Den har jeg brugt med fint resultat på den gamle Reciver som ikke havde Audyssey.
Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - TV lyd: Klipsch Flexus CORE 200 - JBL Authentics 500.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DanielPT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2013 kl. 12:24
Hey du. Linket virker desværre ikke. Jeg har audyssey men der er stadig en del indstillinger på selve subwooferen.
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2013 kl. 13:25
Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - TV lyd: Klipsch Flexus CORE 200 - JBL Authentics 500.
Til top
FLarsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 31-Maj-2006
Sted: Østjylland
Point: 1473
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FLarsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2013 kl. 15:22
Den guide er skrevet til sub indstilling i et stereo setup og ikke surround setup. I et surround setup skal det de kalder delfrekvensen (lavpass filteret) skrues helt op. For at indstillingen af fase skal kunne bruges som beskrevet skal AVR stilles til LFE+Main, men husk at slår det fra bagefter igen.

Men der er da en god guide hvis der skal kobles en sub til en forstærker uden sub udgang.

Bonus Info. Det der gør forskellen er dels LFE sporet og det at Subben tilsluttet en surround forstærker kun får det signal den skal afspille.
Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?

En musikelsker har et anlæg for at høre sin musik.

En audiofil har musik for at høre sit anlæg.
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2013 kl. 17:28

Det er da muligt, men den var en fin hjælp på den gamle Reciver.
Til top
FLarsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 31-Maj-2006
Sted: Østjylland
Point: 1473
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FLarsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2013 kl. 20:59
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Det er da muligt, men den var en fin hjælp på den gamle Reciver.
Det er da muligt at det var godt nok til dig, men skrues der ikke helt op for lavpass filteret så arbejder subben ikke i hele det område den skal.
Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?

En musikelsker har et anlæg for at høre sin musik.

En audiofil har musik for at høre sit anlæg.
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu