recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Info fra Panasonic vedr. garanti
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketInfo fra Panasonic vedr. garanti

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
alexjensen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 113
Direkte link til dette indlæg Emne: Info fra Panasonic vedr. garanti
    Sendt: 21-Oktober-2005 kl. 13:19

Hej alle

Jeg har læst flere steder, man skulle være tilbageholden med at købe f.eks. Panasonic-plasmaskærm i Tyskland, da man ikke kunne få den repareret i Danmark, hvis den skulle være/blive defekt.

Men for mig røg lidt af idéen med eruopæisk garanti, så jeg har nu talt med Panasonic Danmark, og beskeden er følgende

Hvis vi køber en plasmaskærm i Tyskland, skal man sørge for at forhandleren udfylder det (pan)europæiske garantibevis, der findes i ”pakken”. Hvis det er udfyldt og firmastemplet fra leverandøren, kan man få det repareret i Danmark på et Panasonic-servicecenter (hvor man selv betaler fragten hertil). Hvis man f.eks. får købt hos en tysk forhandler, der selv har import fra f.eks. Indien, kan man ikke få den repareret i Danmark.

Så ud over fordelene ved at støtte danske forhandlere, håber jeg dette er en hjælp til de personer, der har planer om udenrigshandel.

Alex

Til top
karlsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 28-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 127
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2005 kl. 17:01

Hej Alex,

nævnte de noget om hvor lang tids garanti man har og om man evt. risikere at skulle dokumentere at fejlen ikke er selvforskyldt( ligesom ved dk-garanti >½ år).

Hvordan kan man iøvrigt se, at den tyske forhandler ikke har parallelimporteret det?

mvh karlsen

Til top
alexjensen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 113
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2005 kl. 11:22
Oprindeligt skrevet af karlsen karlsen skrev:

Hej Alex,

nævnte de noget om hvor lang tids garanti man har og om man evt. risikere at skulle dokumentere at fejlen ikke er selvforskyldt( ligesom ved dk-garanti >½ år).

Hvordan kan man iøvrigt se, at den tyske forhandler ikke har parallelimporteret det?

mvh karlsen

Hej Karlsen

Jeg ved faktisk ikke hvordan det forholder sig med garantilængden som eventuel dokumentation, men her kan andre måske bidrage

Vedr. parallelimport var det Panasonic DK's holdning, at hvis man kunne få den tyske forhandler til at udfylde og stemple et europæisk garantibevis på produktet, burde man kunne regne med det var produceret i Europa.

Alex

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu