recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Infocus IN81 vs Optoma HD82
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketInfocus IN81 vs Optoma HD82

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
mbw2001 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 09-August-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 463
Direkte link til dette indlæg Emne: Infocus IN81 vs Optoma HD82
    Sendt: 22-Oktober-2010 kl. 16:33
Har for ca. et år siden købt en Infocus IN81 i Hifiklubben med fuld forsikring.
Den er nu meldt defekt og Hifiklubben har tilbudt mig en Optoma HD82 i bytte.
Er det en OK byttehandel?

Infocusen stod til 19.995 da jeg købte den og Optomaen står nu til 14.995. Er det rimeligt at skulle have en projektor som er 5.000 billigere blot et år efter?
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4113
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2010 kl. 17:30

Hvis du har købt for et år siden, så har du stadig reklamationsret på projektoren.

Hvis den har en mangel har du krav på at få den repareret og hvis det ikke er muligt, så kan du ophæve købet og få alle dine penge retur.
 
Det har ikke noget med din forsikring at gøre.
Til top
mbw2001 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 09-August-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 463
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2010 kl. 00:01
Også selvom vi ved nærmere undersøgelse snakker 15-16 måneder?
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4113
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2010 kl. 07:40
Du er 2 års reklamationsret på alle produkter. Og så er det lige meget om varen er 1 år eller 1½ år. Hvis du har en mangel på varen skal sælger afhjælpe manglen. Og her er der helt klare regler: http://www.forbrug.dk/Artikler/Dine-rettigheder/Forbrugerleksikon/mangelsbefoejelser?tc=587792B92FD9403C89CD50B54D7347D7
Dvs. enten reparation, ny vare eller pengene retur eller afslag i prisen. Og her det interessante med ny vare, så skal den varen helt magen til den defekte, samme farve, samme model etc. Afslag i prisen kan også kun komme på tale hvis man selv er indforstået med det.
Til top
skyeagle Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 10-Marts-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 454
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2010 kl. 16:56
Nu har jeg selv en Infocus x10 som er en mindre model end din , men synes stadigvæk x10 står rigtigt flot, men jeg ville vildt gerne have en  Optoma HD82 da den er noget mindre og langt mindre støjsvag (22db)
 
Du kan evt. se  Optoma HD82  i hi-klubben på Åboulevarden og den står utrolig flot.
 
Min x10 er en kæmpe kasse, den er jo ikke kun firkantet som andre projektore, men har ligesom din den store bue.
 
Ellers kunne du jo være fræk at sige du vil have Optoma HD86 som står i 20k.  men den er vist ikke så støjsvag som Optoma HD82 .
 
Smile


Redigeret af skyeagle - 23-Oktober-2010 kl. 16:57
Til top
mbw2001 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 09-August-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 463
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2010 kl. 20:26
Har foreslået HD86'eren, men det vil de ikke gå med til.

Har haft HD82'eren hjemme og den står hamrende flot. Dog synes jeg det er lidt skidt at jeg mister de resterende 3 års forsikring. Såfremt jeg vil have forsikring på HD82'eren vil de have ca. 1200,- for det.

Nævnte reklamationen og fik at vide at hvis jeg ikke vil acceptere HD82'eren så vil de igen prøve at få fixet min Infocus projektor hvilket betyder at jeg skal undvære den endnu 3 uger. Har i forvejen måttet undvære min projektor i over 1 måned...
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4113
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2010 kl. 21:05
Jamen hvis de har haft den til rep i over 1 måned og problemet ikke er løst, ville jeg anbefale prøve at snakke med forbrugerstyrelsen. Umittelbar skal de afhjælpe fejlen inde for rimelig tid, normalt 3 uger.
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4113
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2010 kl. 21:45

Jeg synes de behandler dig dårligt og ville ikke finde mig i det. Som sagt prøv at ringe til forbrug.dk og hør hvordan du skal forholde dig. Husk at hvis købet hæves og du får dine penge retur, så skal du også have pengene for forsikringen retur, da det er hele købet der hæves: http://www.forbrug.dk/Spoergsmaal-og-svar/dvdforsikring

Til top
mbw2001 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 09-August-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 463
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2010 kl. 00:39
Sagen er jo bare at jeg føler ikke jeg som sådan bliver behandlet dårligt. Min projektor gik i stykker og nu bliver jeg tilbudt en bedre projektor.

Men omvendt føler jeg også jeg bliver lidt afpresset. Du kan få den her deal og betale 1200 hvis du vil have forsikring igen. Ellers så vil vi alligevel prøve at fixe den og så tager det i hvert fald 3 uger og du får den gamle igen. Og da Infocus er stoppet med at lave IN81'eren ved jeg at det kun bliver værre hvis der opstår problemer igen med en projektor som allerede har problemer.
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4113
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2010 kl. 07:29

Har du fået din projektor igen eller har Hifiklubben den stadig?

Har du en mail på at de tilbuder dig den anden projektor?
 
For har du ikke fået din gamle projektor retur og den stadig er i Hifiklubben, så har de jo haft rimelig tid til udbedre manglen. Så vil jeg jo mene at du skal skrive til dem, at nu har de 7-14 dage til at udbedre manglen eller så er købet hævet.
 
Fejlem du får udbedret er der jo igen 2 reklamationsret på.
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2010 kl. 09:38
Det er jo i sidste ende et leverandørproblem, og derfor ikke udelukende HiFi-klubbens afgørelse.
Prøv at pres dem til at gå op i en Optoma HD86, og hold på at du ellers mener at have krav på alle pengene retur.
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
mbw2001 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 09-August-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 463
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2010 kl. 14:33
Lige nu er kampen ikke enegang om det bliver en HD82 eller 86 da jeg egentlig efter at have set den er mere eller mindre tilfreds med 82'eren. Plus jeg er utrolig glad for den  lave lydstyrke.

Min kamp er primært at jeg ikke vil skulle af med penge.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu