Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
skyeagle
Super bruger
Oprettet: 10-Marts-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 454
|
Emne: infocus x10 vs BenqW6000 Sendt: 18-April-2010 kl. 23:28 |
Hej.
Jeg har allerede en X10 som jeg egenlig gør det ok godt, men jeg kunne godt tænke mig gå skridtet lidt videre med en bedre projektor
Men får jeg en bedre Projektor i BenQw6000? jeg har ikke set den endnu men skal snart se den i aktion så glæder mig selvfølgelig til det, men mener i det værd ofre penge på en w6000 kontra x10 som jeg har nu ??
Eller hvad vil i hellere anbefale til omkring 15-18000 kr. projektoren skal bruges til film og spil/ps3
mvh Kim
Redigeret af skyeagle - 19-April-2010 kl. 00:23
|
|
SLETTET_20120103
--
Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Point: 6191
|
Sendt: 19-April-2010 kl. 00:31 |
En Panasonic PT4000AE importeret fra USA via ShopUSA (de tager sig af told, moms og fragt til dig i DK for et beskedent beløb)
Den koster 13k incl. alle omkostninger. Den koster over 20k i Danmark, og den leverer et ganske fint billede - søg evt. på den, da den har været omtalt i et par tråde. Jeg ville gerne selv have den hvis ikke det var fordi jeg har et TV..
|
|
skyeagle
Super bruger
|
Sendt: 19-April-2010 kl. 00:45 |
Anima tak for dit svar , den ser god ud, og jeg ved panasonic laver gode projekter da min bror havde sådan en på et tidspunkt, men jeg får prisen på shopusa til 15.573 kr , og så kommer forsendelse sikkert også, og så er det en Lcd projektor og min x10 er DLP, ved dog ikke så meget hvad der er bedst.
tak for rådet og inputtet
mvh kim
|
|
Skyum
Guld medlem
Oprettet: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Point: 4169
|
Sendt: 19-April-2010 kl. 01:15 |
skyeagle skrev:
Anima tak for dit svar , den ser god ud, og jeg ved panasonic laver gode projekter da min bror havde sådan en på et tidspunkt, men jeg får prisen på shopusa til 15.573 kr , og så kommer forsendelse sikkert også, og så er det en Lcd projektor og min x10 er DLP, ved dog ikke så meget hvad der er bedst.
tak for rådet og inputtet
mvh kim |
Jeg tror DLP kontra LCD er nogenlunde samme "religionskrig" som LCD / Plasma på TV fronten.
Der er for og imod. LCD "larmer" ikke så meget, DLP skulle have bedre farver, dybte, sort, kontrast, og ved pæreskift er DLP dyrere,men her får man i nogle (måske alle) tilfælde også nye farvehjul,hvilket ikke ikke er tilfælde med LCD.
Personlig er jeg klart til DLP, men det kræver en rimelig investering for at få støjniveauet ned.
|
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
|
|
skyeagle
Super bruger
|
Sendt: 19-April-2010 kl. 01:19 |
Skyum skrev:
Jeg tror DLP kontra LCD er nogenlunde samme "religionskrig" som LCD / Plasma på TV fronten.
Der er for og imod. LCD "larmer" ikke så meget, DLP skulle have bedre farver, dybte, sort, kontrast, og ved pæreskift er DLP dyrere,men her får man i nogle (måske alle) tilfælde også nye farvehjul,hvilket ikke ikke er tilfælde med LCD.
Personlig er jeg klart til DLP, men det kræver en rimelig investering for at få støjniveauet ned. |
Tak for svaret , jeg er også mere til DLP af det jeg har set og har som sagt en infocus x10 selv , men synes den larmer meget er og meget stor og klodset , ville gerne have det lidt bedre , men benqw6000 larmer vist også ret meget , ellers skulle man have en Optoma HD82 med kun 22 dB , men den koster også 20 kg.
mvh Kim
Redigeret af skyeagle - 19-April-2010 kl. 01:22
|
|
Skyum
Guld medlem
|
Sendt: 19-April-2010 kl. 01:25 |
skyeagle skrev:
Skyum skrev:
Personlig er jeg klart til DLP, men det kræver en rimelig investering for at få støjniveauet ned. |
Tak for svaret , jeg er også mere til DLP af det jeg har set og har som sagt en infocus x10 selv , men synes den larmer meget er og meget stor og klodset , ville gerne have det lidt bedre , men benqw6000 larmer vist også ret meget , ellers skulle man have en Optoma HD82 med kun 22 dB , men den koster også 20 kg.
mvh Kim |
Hej Kim
Ja,hvis du kan finde en Optoma HD kører det Den ser super god og støjsvag
|
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
|
|
Otto J
Platin medlem
Branchemedlem
Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
|
Sendt: 19-April-2010 kl. 09:15 |
Skyum skrev:
|
Jeg ved ikke helt hvor du har dén information fra, jeg har aldrig hørt om tilfælde hvor man skifter farvehjul fordi man skifter lampe. Og priserne er ikke generelt anderledes end for LCD, ofte er det den samme lampe. En lampe til BenQ W6000 koster svjh vejl. 2900,-, hvilket er på niveau med de typiske priser for LCD'erne (begge kan givetvis findes billigere i praksis).
Men ellers er det rigtigt at LCD mod DLP til dels er en religionskrig, dog vil jeg sige at de fleste af fordelene ved DLP har med billedkvalitet at gøre, mens de fleste af fordelene ved LCD har med praktiske forhold at gøre. Derfor er det langt hen ad vejen et spørgsmål om hvorvidt man vil "ofre" lidt af de praktiske fordele for at få bedre billede.
Jeg ser en udpræget tendens blandt såvel fagfolk som brugere, der går på at jo mere man forstår om billedkvalitet generelt, jo større er tendensen til at man foretrækker DLP, og samtidig er der en tendens til at folk der har haft en (god) DLP én gang, sjældent skifter teknologi. Dén statistik tæller iøvrigt også mig selv, jeg har tidligere været stor fortaler for LCD frem for DLP, måske også delvist fordi billige DLP dengang var væsentligt ringere end billige DLP i dag (men det samme kan siges om LCD). Men i dag indrømmer jeg blankt at være DLP fanboy
Det er generelt sådan at de fordele DLP generelt har billedmæssigt, er nogle der er knapt så åbenlyse ved første øjekast, og derfor negligeres lidt, mens de vinder over tid. Det er svært at forklare eller demonstrere hvorfor f.eks. ensartet farve over hele billedet er vigtigt, men har man først haft en projektor der er helt ensartet i hele billedet, så bliver man meget mere følsom overfor projektorer der ikke er det (og så kan man snakke inorganisk LCD hele dagen, jeg har ikke set en LCD uden farveskift hen over billedet). DLP vinder bare i længden.
|
|
Otto J
Platin medlem
Branchemedlem
Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
|
Sendt: 19-April-2010 kl. 09:16 |
skyeagle skrev:
mvh Kim |
Der er _stor_ forskel på støjen fra en X10 og en W6000.
|
|
Skyum
Guld medlem
|
Sendt: 19-April-2010 kl. 09:47 |
AV Precision skrev:
Skyum skrev:
|
Jeg ved ikke helt hvor du har dén information fra, jeg har aldrig hørt om tilfælde hvor man skifter farvehjul fordi man skifter lampe. Og priserne er ikke generelt anderledes end for LCD, ofte er det den samme lampe. En lampe til BenQ W6000 koster svjh vejl. 2900,-, hvilket er på niveau med de typiske priser for LCD'erne (begge kan givetvis findes billigere i praksis).
Men ellers er det rigtigt at LCD mod DLP til dels er en religionskrig, dog vil jeg sige at de fleste af fordelene ved DLP har med billedkvalitet at gøre, mens de fleste af fordelene ved LCD har med praktiske forhold at gøre. Derfor er det langt hen ad vejen et spørgsmål om hvorvidt man vil "ofre" lidt af de praktiske fordele for at få bedre billede.
Jeg ser en udpræget tendens blandt såvel fagfolk som brugere, der går på at jo mere man forstår om billedkvalitet generelt, jo større er tendensen til at man foretrækker DLP, og samtidig er der en tendens til at folk der har haft en (god) DLP én gang, sjældent skifter teknologi. Dén statistik tæller iøvrigt også mig selv, jeg har tidligere været stor fortaler for LCD frem for DLP, måske også delvist fordi billige DLP dengang var væsentligt ringere end billige DLP i dag (men det samme kan siges om LCD). Men i dag indrømmer jeg blankt at være DLP fanboy
Det er generelt sådan at de fordele DLP generelt har billedmæssigt, er nogle der er knapt så åbenlyse ved første øjekast, og derfor negligeres lidt, mens de vinder over tid. Det er svært at forklare eller demonstrere hvorfor f.eks. ensartet farve over hele billedet er vigtigt, men har man først haft en projektor der er helt ensartet i hele billedet, så bliver man meget mere følsom overfor projektorer der ikke er det (og så kan man snakke inorganisk LCD hele dagen, jeg har ikke set en LCD uden farveskift hen over billedet). DLP vinder bare i længden. |
Hej Otto
Tak for din korrektion af min opfattelse Endnu et eksmpel på at man ikke skal tro,men vide....
Jeg kan ikke huske hvor jeg har fået denne information fra,men tydeligvis fra en jeg mente var overbevisende nok til at jeg ikke har betvivlet dette,og ja faktisk har jeg videregivet denne fejlinformation...
I øvrigt fik jeg selv samme oplevelse mht. farver da jeg valgte min projektor, og det endda uden at have sat budgettet særligt højt.
Mange beskriver eks."lensshift" som et must, men som jeg ser det er det da bestemt ikke alle der har brug for denne feature, hvor imod støjniveauet er et vigtigt punkt, for mit vedkommende dog ikke vigtigere end billede-kvaliteten, og måske netop pga. mit valgt af DLP, har min projektor overtaget/aflastet mit tv langt mere end jeg havde forudset
|
|
|
Startrek
--
Bruger stoppet på recordere.dk
Oprettet: 02-Marts-2008
Point: 5740
|
Sendt: 19-April-2010 kl. 10:34 |
Men ulempe med 1 chip DLP er vel løst med LED lampe som også skulle være næste 100% farve ægte, men de koste jo også en formue lige for tid (ny teknologi = høj pris ) Ellers kan man vende den og spørge, Otto hvad ville du anbefale til omkring 15-18.000 kr. (måske skal man lige op omkring de 20.000 kr.) for en DLP projektoren Et problem hvis man ønsker en top klasse DLP projektoren (med 3 DLP chip) er prisen, et ex. en JVC LCD koste 70.000 kr. og hvis man skal havde en tilsvare en i DLP så koste den 250.000 kr. Grund til de høje prise for kvalitets DLP projektoren er prisen på DLP Chip, der er vel kun er en producent på verdensplan der lave DLP Chip (monopol), og det skulle værre Texas Instrument, og de ved så god hvad de skal havde for den, ville gerne se at prisen på 3 Chip DLP komme med i plan med tilsvare LCD.
Redigeret af Startrek - 20-April-2010 kl. 16:07
|
|
skyeagle
Super bruger
|
Sendt: 19-April-2010 kl. 16:35 |
rart med lidt debat og svar fra jer herinde , takker for det.
Otto hvad mener du med støjen mellem x10 og w6000? ligesom et billede måske (kamera?) og er støjen mere udbredt i x10 end i w6000? så du mener jeg får en meget bedre maskine i den w6000 ? eller hvad vil du anbefale mig at købe til mit budget?
Jeg har inden jeg oprettet mig flugt lidt med herinde og jeg ved du virkelig ved hvad du taler om, og det betyder meget for mig tak.
mvh Kim
Redigeret af skyeagle - 19-April-2010 kl. 16:41
|
|
pinkfloydhomer
Junior bruger
Oprettet: 10-September-2006
Point: 23
|
Sendt: 20-April-2010 kl. 03:25 |
AV Precision skrev:
Det er generelt sådan at de fordele DLP generelt har billedmæssigt, er nogle der er knapt så åbenlyse ved første øjekast, og derfor negligeres lidt, mens de vinder over tid. Det er svært at forklare eller demonstrere hvorfor f.eks. ensartet farve over hele billedet er vigtigt, men har man først haft en projektor der er helt ensartet i hele billedet, så bliver man meget mere følsom overfor projektorer der ikke er det (og så kan man snakke inorganisk LCD hele dagen, jeg har ikke set en LCD uden farveskift hen over billedet). DLP vinder bare i længden. |
Og hvor meget skal man så slippe for at få en DLP-projektor der kan konkurrere med AE4000 på støj, lens shift, manglende rainbows osv. og så selvfølgelig billedkvalitet? Jeg ville nok kunne leve med lidt mere støj end AE4000 (jeg har en Sanyo Z3 nu, og det skal helst ikke støje meget mere end det). Jeg ville også godt kunne leve uden helt vild lens shift i begge retninger, men min installation er rimeligt fast (ca 3 meter mellem projektor og lærred (77"), projektor er ca 40 cm fra loftet, lærredet har 90 cm dropdown osv.) så nogle justeringsmuligheder skal der være. Rainbows skal der være ret lav sandsynlighed for at kunne se. Jeg skal ikke nødvendigvis købe nu, men jeg er nysgerrig efter at vide om det overhovedet kan lade sig gøre, og for hvor meget.
|
|