Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
opzouten
Guld medlem
Oprettet: 15-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 907
|
Sendt: 21-April-2010 kl. 10:40 |
Nu er 40 dB heller ikke voldsomt meget, men nok til at man kan høre det i stille passager. Har hverken hørt eller målt en X10'er så kan ikke sige hvad den støjer med. Men er sikker på at de tal producenterne opgiver er alt for lave. Hvis de virkelig støjede under 30 dB ville der formentlig ikke være nogen der spekulerede på det.
Vil smutte forbi hifi-klubben ved lejlighed og måle et par projektorer, så der er noget at sammenligne med.
|
|
Bruger udmeldt 6
Super bruger
Oprettet: 19-Marts-2010
Sted: Danmark
Point: 412
|
Sendt: 21-April-2010 kl. 11:30 |
JVC projektorerne er virkelig støjsvage. Dem bemærker man slet ik, selv ik i stille passager i filmen. Så betyder det virkelig meget for en, så skulle man måske ta et kig på dem.
|
|
Otto J
Platin medlem
Branchemedlem
Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
|
Sendt: 21-April-2010 kl. 16:40 |
Leviathan.jk skrev:
Hvor ligger JVC's projektorer så henne? Kan deres D-ILA panel følge med de bedst DLP-projektorer? |
DILA er JVC's version af LCOS. Det er klart min favorit inden for ikke-DLP projektorer, men at sammenligne med "de bedste" DLP-projektorer er helt skævt. Men så er der jo også en væsentlig prisforskel - sammenligner du med de bedste DLP-projektorer i samme prisklasse, så er det, som jeg nævnte, et spørgsmål om fordele og ulemper, den ene er ikke bare konsekvent bedre end den anden. Men personligt har jeg en præference for DLP, også hvis vi sammenligner inden for samme prisklasse.
|
|
Startrek
--
Bruger stoppet på recordere.dk
Oprettet: 02-Marts-2008
Point: 5740
|
Sendt: 21-April-2010 kl. 16:43 |
AV Precision skrev:
Leviathan.jk skrev:
Hvor ligger JVC's projektorer så henne? Kan deres D-ILA panel følge med de bedst DLP-projektorer? |
DILA er JVC's version af LCOS. Det er klart min favorit inden for ikke-DLP projektorer, men at sammenligne med "de bedste" DLP-projektorer er helt skævt. Men så er der jo også en væsentlig prisforskel - sammenligner du med de bedste DLP-projektorer i samme prisklasse, så er det, som jeg nævnte, et spørgsmål om fordele og ulemper, den ene er ikke bare konsekvent bedre end den anden. Men personligt har jeg en præference for DLP, også hvis vi sammenligner inden for samme prisklasse. |
Otto, Kan du komme med en ide, om en 1 chip, der ikke lide af regnbueeffekt og så ikke støjer mere en LCD, og ligge i prisklasse fra 20-40.000 kr.
|
|
s0ad
Super bruger
Oprettet: 17-Juli-2007
Point: 490
|
Sendt: 21-April-2010 kl. 17:59 |
Mit bud ville være en Optoma HD82.
|
|
joeytribbiani
Junior bruger
Oprettet: 30-Juli-2009
Point: 38
|
Sendt: 21-April-2010 kl. 21:56 |
skyeagle skrev:
Joeytribiani er din HD65 meget bedre billede mæssigt end x10? tænker ikke på støjen her. |
Nej slet ikke. X10 er klart bedre. Dog er den meget stor og klodset, og ikke særlig flexible. Dvs den kan ikke lave særlig stort billede i mindre rum. Men billede er klar bedre end HD65.
Jeg har dog lidt problemer med at stille min HD65 100% skarpt. Det er som om at den enten er lidt uskarp i bunden eller toppen af billede, bla. undertekster.. Det er nok også en af grundende til at jeg synes bedre om billede på X10.
Jeg var nede i HIFI klubben for jeg fik demonsteret begge maskiner. I første omgang købte jeg X10, så jeg synes billedet var en lille smule pænere(ikke meget) Men pga larmen solgte jeg igen efter 300 timer og købte en brugt HD65 for 2500,- Men synes altså ikke min HD65 står lige så godt som den i HIFI klubben. Kræver nok at jeg bruger lidt mere tid på at finpudse den.
Er der forresten nogen der kan anbefale et godt stilbillede til at indstille fokus og skarphed på min HD65?
|
90" Kingpin - Optoma HD65 - Onkyo 605 - Podspeakers 5.1 - Popcorn Hour - PS3 - 42" phillips plasma
|
|
skyeagle
Super bruger
Oprettet: 10-Marts-2010
Point: 454
|
Sendt: 21-April-2010 kl. 21:57 |
ja den ville være lækker , men koster jo også en del må man sige.
|
|
skyeagle
Super bruger
|
Sendt: 21-April-2010 kl. 22:46 |
joeytribbiani skrev:
skyeagle skrev:
Joeytribiani er din HD65 meget bedre billede mæssigt end x10? tænker ikke på støjen her. |
Nej slet ikke. X10 er klart bedre. Dog er den meget stor og klodset, og ikke særlig flexible. Dvs den kan ikke lave særlig stort billede i mindre rum. Men billede er klar bedre end HD65.
Jeg har dog lidt problemer med at stille min HD65 100% skarpt. Det er som om at den enten er lidt uskarp i bunden eller toppen af billede, bla. undertekster.. Det er nok også en af grundende til at jeg synes bedre om billede på X10.
Jeg var nede i HIFI klubben for jeg fik demonsteret begge maskiner. I første omgang købte jeg X10, så jeg synes billedet var en lille smule pænere(ikke meget) Men pga larmen solgte jeg igen efter 300 timer og købte en brugt HD65 for 2500,- Men synes altså ikke min HD65 står lige så godt som den i HIFI klubben. Kræver nok at jeg bruger lidt mere tid på at finpudse den.
Er der forresten nogen der kan anbefale et godt stilbillede til at indstille fokus og skarphed på min HD65?
|
okay jeg bliver hele tiden klogere , men tak for dit svar
|
|
skyeagle
Super bruger
|
Sendt: 23-April-2010 kl. 21:34 |
Otto du svaret aldrig
|
|
Otto J
Platin medlem
Branchemedlem
Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
|
Sendt: 25-April-2010 kl. 10:45 |
skyeagle skrev:
Otto du svaret aldrig |
På hvad?
|
|
skyeagle
Super bruger
|
Sendt: 25-April-2010 kl. 17:59 |
CITAT SKyeagle
Otte jeg har misforstået så , troede støj var ligeosm et digitalt kamera ( kamera mand her) hvor støj jo er noget helt andet.
Men jeg er med nu, altså driftlyden kan man vel sige, hvad mener du så forskelligen er mellem x10 og benQ6000 i støj?` BenQ6000 skulle larme mere 32dB , frem for x10 med dens 30dB , eller er det forkert?
Vil du så anbefale mig i skifte min X10 ud med en benQw6000?`
mvh Kim
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Otto på overstående, du er jo proff Projektor mand så et svar fra dig vægter meget tak.
|
|
skyeagle
Super bruger
|
Sendt: 30-April-2010 kl. 19:43 |
det ville du ikke svare på vist.
nå finder nok ud af det alligevel så lukker den her.
mvh kim.
|
|