Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Otto J
Platin medlem
Branchemedlem
Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
|
Sendt: 01-Maj-2010 kl. 00:44 |
Jeg følger ikke lige så meget med i øjeblikket som jeg plejer, det var ikke for at undgå at svare... dB opgivelserne er generelt svære at bruge til ret meget i praksis, det er ret forskelligt hvordan forskellige producenter måler, og selve lyden kan være forskellig fra apparat til apparat, og derved mere eller mindre generende. Jeg oplever X10 som noget mere støjende i praksis end W6000, jeg har slet ikke haft kigget på tallene. Dem er jeg holdt op med at gå op i, fordi der ofte er så lidt sammenhæng mellem specifikationer og praksis.
EDIT: Jeg tror jeg igen overså dét du egentlig vil spørge om, skal du skifte din projektor ud. Tja - jeg mener W6000 _med kalibrering_ er en klart bedre projektor end X10 med kalibrering. Uden kalibrering har jeg ingen holdning til, jeg interesserer mig ikke rigtigt for hvad der er bedst uden kalibrering. Om forskellen så er investeringen værd, det er jo så en individuel vurdering som jeg ikke kan tage for folk. Det afhænger af resten af systemet og dine øvrige opgraderings-planer, det kan jo sagtens være at du i netop dit system kan få mere ud af at bruge pengene på noget andet, højttalere f.eks., selv om forskellen isoleret set er merprisen værd. Men så bevæger vi os ind i en specifik rådgivning som jeg ikke har tænkt mig at udføre hér.
Redigeret af AV Precision - 01-Maj-2010 kl. 00:51
|
|
skyeagle
Super bruger
Oprettet: 10-Marts-2010
Sted: Danmark
Point: 454
|
Sendt: 02-Maj-2010 kl. 12:32 |
Tak for svaret Otto
hvis jeg køber en benQw6000 kan det være du gider kalibere den for mig , ved godt det koster men er vel pengene givet godt ud.
jeg må se tiden an om jeg køber den benQ.
mvh Kim
|
|
Startrek
--
Bruger stoppet på recordere.dk
Oprettet: 02-Marts-2008
Point: 5740
|
Sendt: 02-Maj-2010 kl. 13:20 |
skyeagle skrev:
Tak for svaret Otto
hvis jeg køber en benQw6000 kan det være du gider kalibere den for mig , ved godt det koster men er vel pengene givet godt ud.
jeg må se tiden an om jeg køber den benQ.
mvh Kim |
Ved ikke om Otto ikke sælge W6000 med en kalibringe til en special pris Og en god iden er det at købe en pakke løsning hos Otto med: lærred, kalibringe og projektor
|
|
Bruger udmeldt 6
Super bruger
Oprettet: 19-Marts-2010
Point: 412
|
Sendt: 02-Maj-2010 kl. 17:31 |
Startrek skrev:
AV Precision skrev:
Leviathan.jk skrev:
Hvor ligger JVC's projektorer så henne? Kan deres D-ILA panel følge med de bedst DLP-projektorer? |
DILA er JVC's version af LCOS. Det er klart min favorit inden for ikke-DLP projektorer, men at sammenligne med "de bedste" DLP-projektorer er helt skævt. Men så er der jo også en væsentlig prisforskel - sammenligner du med de bedste DLP-projektorer i samme prisklasse, så er det, som jeg nævnte, et spørgsmål om fordele og ulemper, den ene er ikke bare konsekvent bedre end den anden. Men personligt har jeg en præference for DLP, også hvis vi sammenligner inden for samme prisklasse. |
Otto, Kan du komme med en ide, om en 1 chip, der ikke lide af regnbueeffekt og så ikke støjer mere en LCD, og ligge i prisklasse fra 20-40.000 kr.
|
Det kan du jo ikke finde. Det findes jo ganske enkelt ik... Regnbueeffekten er på ALLE 1-chip DLP, og der er ingen DLP´ere der larmer ligeså lidt som en LCD.
|
|
Startrek
--
|
Sendt: 02-Maj-2010 kl. 17:53 |
Lexicon forever skrev:
Startrek skrev:
AV Precision skrev:
Leviathan.jk skrev:
Hvor ligger JVC's projektorer så henne? Kan deres D-ILA panel følge med de bedst DLP-projektorer? |
DILA er JVC's version af LCOS. Det er klart min favorit inden for ikke-DLP projektorer, men at sammenligne med "de bedste" DLP-projektorer er helt skævt. Men så er der jo også en væsentlig prisforskel - sammenligner du med de bedste DLP-projektorer i samme prisklasse, så er det, som jeg nævnte, et spørgsmål om fordele og ulemper, den ene er ikke bare konsekvent bedre end den anden. Men personligt har jeg en præference for DLP, også hvis vi sammenligner inden for samme prisklasse. |
Otto, Kan du komme med en ide, om en 1 chip, der ikke lide af regnbueeffekt og så ikke støjer mere en LCD, og ligge i prisklasse fra 20-40.000 kr.
|
Det kan du jo ikke finde. Det findes jo ganske enkelt ik... Regnbueeffekten er på ALLE 1-chip DLP, og der er ingen DLP´ere der larmer ligeså lidt som en LCD. |
Ja jeg har hele ikke kunne finde nogle DLP-projektorer, der støje lige så lidt som LCD-projektorer og ikke har Regnbueeffekten. derfor se jeg frem til LED/DLP-projektorer som ikke skulle lide af disse problem, så indtil at de komme ned i pris, så er det kun LCD-projektorer der kan komme på tale. Og det er jo også lige 3D man skal begynde at tænk på og her er LCD-projektorer nok ikke så gode som DLP-projektorer (LCD panele er for langsom til 3D og pære i LCD-projektorer er for svage til 3D (man miste 75% af lys ved at bruge 3D briller)). På grund af det stor lystab ved 3D, så skal et 3D TV køre på fuld dynamik, og med max lys på lampen (dette ville jo også give max på strømregning når man se 3D film), og dette kan give et ringe billede, plus at man miste nogle detaljerig ved 3D end ved 2D, Avatar er et god eksempel, så der er nogle børnesydomme ved 3D til hjemmebrug.
Redigeret af Startrek - 02-Maj-2010 kl. 18:09
|
|
skyeagle
Super bruger
|
Sendt: 02-Maj-2010 kl. 22:02 |
Startrek jeg ved ikke om Otto sælger benQ6000 i pakkeløsning, men jeg har et ok lærred på 100" motordrivet så det synes jeg ikke jeg behøver
|
|
Startrek
--
|
Sendt: 02-Maj-2010 kl. 22:14 |
skyeagle skrev:
Startrek jeg ved ikke om Otto sælger benQ6000 i pakkeløsning, men jeg har et ok lærred på 100" motordrivet så det synes jeg ikke jeg behøver |
Ja så er det kun om at snart med Otto med en W6000 + justering, for jeg ville slet ikke købe en W6000 uden denne vigtig justering.
|
|
skyeagle
Super bruger
|
Sendt: 02-Maj-2010 kl. 22:20 |
tror du har ret i den skal kaliberes som Otto også skriver, men engenligt har jeg aldrig set en kalibering selv og jeg haft flere projektoren gennem tiden , godt nok var de ikke så gode dengang som nu , men hvad en kalibering i virkelig gør og hvordan ved jeg ikke, men tror dog man foretager det i ens ejet hjem og tage hensyn til lys, hvor den hænger osv ikke?
men jeg køber ikke en benQw6000 uden smide 2-3000 på en kalibering når alle skriver det er det værd , og en gang skal jo være den første
Redigeret af skyeagle - 02-Maj-2010 kl. 22:29
|
|
Startrek
--
|
Sendt: 02-Maj-2010 kl. 22:41 |
skyeagle skrev:
tror du har ret i den skal kaliberes som Otto også skriver, men engenligt har jeg aldrig set en kalibering selv og jeg haft flere projektoren gennem tiden , godt nok var de ikke så gode dengang som nu , men hvad en kalibering i virkelig gør og hvordan ved jeg ikke, men tror dog man foretager det i ens ejet hjem og tage hensyn til lys, hvor den hænger osv ikke?
men jeg køber ikke en benQw6000 uden smide 2-3000 på en kalibering når alle skriver det er det værd , og en gang skal jo være den første |
Det et noget med at man skal ned i service menu på BenQ W6000 for at kalibering den korrekt.
|
|
Bruger udmeldt 6
Super bruger
Oprettet: 19-Marts-2010
Point: 412
|
Sendt: 02-Maj-2010 kl. 22:43 |
Startrek skrev:
Lexicon forever skrev:
Startrek skrev:
AV Precision skrev:
Leviathan.jk skrev:
|
Det kan du jo ikke finde. Det findes jo ganske enkelt ik... Regnbueeffekten er på ALLE 1-chip DLP, og der er ingen DLP´ere der larmer ligeså lidt som en LCD. |
Ja jeg har hele ikke kunne finde nogle DLP-projektorer, der støje lige så lidt som LCD-projektorer og ikke har Regnbueeffekten. derfor se jeg frem til LED/DLP-projektorer som ikke skulle lide af disse problem, så indtil at de komme ned i pris, så er det kun LCD-projektorer der kan komme på tale.
Og det er jo også lige 3D man skal begynde at tænk på og her er LCD-projektorer nok ikke så gode som DLP-projektorer (LCD panele er for langsom til 3D og pære i LCD-projektorer er for svage til 3D (man miste 75% af lys ved at bruge 3D briller)).
På grund af det stor lystab ved 3D, så skal et 3D TV køre på fuld dynamik, og med max lys på lampen (dette ville jo også give max på strømregning når man se 3D film), og dette kan give et ringe billede, plus at man miste nogle detaljerig ved 3D end ved 2D, Avatar er et god eksempel, så der er nogle børnesydomme ved 3D til hjemmebrug.
|
Jeg er heller ikke så meget for 3D. Det er rigtigt at man mister meget lys ift. 2D, men skarpheden var også helt ad h-til, i Cinemaxx sal-1, Århus. Jeg foretrækker godt nok stadig 2D, som er lidt mere behageligt for øjnene. Jeg måtte ta de dumme briller af flere gange under filmen. Men nu har jeg prøvet det, så fremover tror jeg kun det blir de store film der skal prøves i 3D, ellers vælger jeg 2D, selv hvis prisen for billetten var ens. Avatar var jo en go film for mange i 3D, som også var mange folks første film med 3D teknologien, idét den er rigtig flot lavet, og vel nok passer godt til 3D.
Summer summarum, så tvivler jeg på 3D nogensinde slår rigtigt igennem til hjemmet. Hele oplevelsen mht. billedkvalitet skal der hvertfald arbejdes med, men hvis de kunne gøre billedet ligeså godt som 2D, og man så samtidig har den lækre dybdefornemmelse, så tror godt det kunne blive en succes. Men det er svært at spå om.
Jeg synes også det er trade-off at lave 3D tv i 40" og der omkring. Altså det høres til i en hjemmebiograf med et stort billede. Har ikke set 3D på 40", men kunne forestille mig det ikke var noget særligt. Tror det er lidt ligesom med 1080p, at 3D hører til på store billeder.
Redigeret af Lexicon forever - 02-Maj-2010 kl. 22:46
|
|
Simsalabim[DK]
Guld medlem
Oprettet: 18-Oktober-2007
Point: 618
|
Sendt: 21-Maj-2010 kl. 10:44 |
Læste lige denne tråd igennem.
1. Det er vist ikke nævnt i tråden, at DLP er skarpere end LCD/LCOS/DILA/SXRD (eller hvad det nu hedder). DLP er ofte knivskarpe, så man får alle detaljerne frem i HD-materialet. Det samme gælder ikke for de øvrige teknologier.
2. BenQ W6000 er i hvert fald ikke imponerende "out of the box". Hvis du køber den så SKAL den kalibreres. I så fald hvorfor dog ikke høre Otto om han kan give en god pris for projektor og kalibrering samlet - så får du også en ganske særlig service på projektoren, når den er købt hos ham.
3. Har du set at Optoma HD82 er faldet fra 22.000 kr. til 15.000 kr. for lidt over en uge siden? Det kunne også være en mulighed. Sådan en går jeg pt. selv og venter på. Om det så var det rette valg, må tiden vise.
|
|
TommyBoy
Guld medlem
Oprettet: 06-Maj-2010
Sted: Denmark Balleru
Point: 722
|
Sendt: 21-Maj-2010 kl. 11:32 |
til 1, der findes gode og dårlige inden for alle teknologier,
for at kunne sammenligne fair, på teknologien skal du også se på prisen.
ved samme pris er DLP oftest lidt-meget skarpere,
men larmer oftest mere, og har mere eller mindre regnbue effekt,
derfor check typen grundigt inden køb.
|
AE4000 Onkyo TX-SR608 BD390 SA Mantra 60 + Mantra 10AV 7:4 Lissau Truecolor ISF 100" fastramme Plano Film skal ses i biografen - derhjemme :-)
|
|