recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ingen bass?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ingen bass?

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2015 kl. 22:30
Du kan prøve og slå s-wave fra, det står ofte helt hen i skoven ved auto kalibrering. Nogen gange fucker phase control også op og fjerner alt hvad der hedder bas, så det kan du også prøve og slå fra. Derudover er der en indstilling til og dæmpe LFE, tjek at denne står på 0 db. Selvom der ikke er tilkoblet en subwoofer har den en effekt.
Til top
MathiasON Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 14-Januar-2015
Sted: Århus
Point: 33
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MathiasON Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2015 kl. 22:44
Oprindeligt skrevet af armani-thomas armani-thomas skrev:

Du kan prøve og slå s-wave fra, det står ofte helt hen i skoven ved auto kalibrering. Nogen gange fucker phase control også op og fjerner alt hvad der hedder bas, så det kan du også prøve og slå fra. Derudover er der en indstilling til og dæmpe LFE, tjek at denne står på 0 db. Selvom der ikke er tilkoblet en subwoofer har den en effekt.

Jeg har lige prøvet at lege lidt med div. indstillinger du nævner.... Det gav en helt del af bassen tilbage, så kan være jeg skal droppe dén autokal og køre en helt manuel opsætning... 1.000 tak for hjælpen drenge Smile
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Point: 4909
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2015 kl. 06:20
Oprindeligt skrevet af MathiasON MathiasON skrev:

Jeg har lige prøvet at lege lidt med div. indstillinger du nævner.... Det gav en helt del af bassen tilbage, så kan være jeg skal droppe dén autokal og køre en helt manuel opsætning... 1.000 tak for hjælpen drenge Smile
Det er ikke altid lykken med auto kalibrering.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2015 kl. 09:27
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Oprindeligt skrevet af MathiasON MathiasON skrev:

Det er ikke altid lykken med auto kalibrering.

Det har ikke FJERNET BASSEN i de Pioneer recievere jeg har haft. Men tværtimod været en hjælp til at få afstande, delay, standing waves på plads. Efterfølgende er lyden fintunet i EQ'en.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Point: 4909
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2015 kl. 09:45
Jeg kom til at tænke på en tråd hvor trådstarter gentagne gange sagde at alle kabler sad korrekt.

Det endte med at højttalerne faktisk var monteret i modfase. Altså plus og minus byttet om på den ene højttaler.

Tag lige et par billeder af dine kabler, så vi kan udelukke den.
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu