recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ingen kanaler
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketIngen kanaler

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Boost Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-September-2008
Sted: Hedehusene
Status: Offline
Point: 271
Direkte link til dette indlæg Emne: Ingen kanaler
    Sendt: 30-November-2010 kl. 20:11
Hej alle

Her til aften var DR1 og TV2 forsvundet fra min favorit liste, og jeg ville derfor foretage en opdatering af kanal listen, men det resulterede i at ALLE kanaler forsvandt.
Det er ikke verdens undergang tænkte jeg, og ville så bare lave en auto søgning, men fjernsynet kan kun finde netværks id 0, og der er ikke nogen kanaler at finde.

Er jeg den eneste med det problem ?

Skal lige siges at de analoge kanaler er OK på et andet TV, og Yousee boksen virker også fint.

Redigeret af Boost - 30-November-2010 kl. 20:12
Panasonic TX-P50ST50Y
openElec 5.08 på Lenovo M83 tiny
Yamaha RX-V473
Til top
reiler Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-November-2004
Sted: Denmark
Point: 61
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2010 kl. 20:17
Hej

Jeg har lignende problem på mit Win7 Media Center med digitale tunere (Anysee)

Flere kanaler, bla. DR1 og TV2 er der ikke noget signal på, jeg har genscannet, MC finder kanalerne, men der er ikke noget signal på, påstår den :-(

De virker fint på et tv med indbygget tuner.

Jeg er træt af MC.
mvh
Michael
Til top
Epedemic Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-Juni-2006
Point: 105
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2010 kl. 23:38
Har samme problem her til aften. Kun kanalerne på 370mhz (dvs inkl DR1+2+TV2)

Er på Frederiksberg, og bruger mediaportal, men går ud fra det er yousee der roder rundt i forbindelse med de varslede kanalomlægninger...
Til top
volleborg Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 20-Juli-2006
Point: 11
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2010 kl. 23:44
Oprindeligt skrevet af Boost Boost skrev:

Hej alle

Her til aften var DR1 og TV2 forsvundet fra min favorit liste, og jeg ville derfor foretage en opdatering af kanal listen, men det resulterede i at ALLE kanaler forsvandt.
Det er ikke verdens undergang tænkte jeg, og ville så bare lave en auto søgning, men fjernsynet kan kun finde netværks id 0, og der er ikke nogen kanaler at finde.

Er jeg den eneste med det problem ?

Skal lige siges at de analoge kanaler er OK på et andet TV, og Yousee boksen virker også fint.
Det er et generelt problem med Panasonic 10. Prøv at lave en fuld søgning i stedet for en hurtig.
Kig evt. i emnet "Guide på X10"
Til top
dkscan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Februar-2006
Point: 1333
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2010 kl. 00:42
Oprindeligt skrevet af Epedemic Epedemic skrev:

Har samme problem her til aften. Kun kanalerne på 370mhz (dvs inkl DR1+2+TV2)

De har flyttet kanalerne på 370 MHz til 378 MHz. Samtidig ligger der nogen udgaver af bl.a. DR1 og DR2 uden signal, hvilket øjensynlig forvirrer nogen modtagere.

http://www.dkscan.dk/TV/yousee_hovedstaden.htm findes en liste opdateret over kanalerne, som de pt. ser ud i hovedstadsområdet.

Redigeret af dkscan - 01-December-2010 kl. 00:43
Per H. Nielsen
Dansk Scanner Information
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2010 kl. 03:12
Oprindeligt skrevet af dkscan dkscan skrev:

De har flyttet kanalerne på 370 MHz til 378 MHz. Samtidig ligger der nogen udgaver af bl.a. DR1 og DR2 uden signal, hvilket øjensynlig forvirrer nogen modtagere.

http://www.dkscan.dk/TV/yousee_hovedstaden.htm findes en liste opdateret over kanalerne, som de pt. ser ud i hovedstadsområdet.

DR1 og DR2 på 538 MHz "mangler" i din liste. Jeg kan heller ikke finde dem længere (også København).

Tidligere var 370 MHz DVB-T udgaverne, mens 538 MHz var de udgaver som YouSee selv encodede ud fra SDI (og som havde noget højere bitrate). Forhåbentlig er de ikke fjernet permanent?
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Boost Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2010 kl. 06:53
Oprindeligt skrevet af volleborg volleborg skrev:

Det er et generelt problem med Panasonic 10. Prøv at lave en fuld søgning i stedet for en hurtig.
Kig evt. i emnet "Guide på X10"

Det hjælper ikke med en fuld søgning, den kan stadig kun finde netværks id 0, og jeg skal bruge id 151.

Panasonic TX-P50ST50Y
Yamaha RX-V473
Til top
dkscan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Februar-2006
Point: 1333
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2010 kl. 09:09
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

DR1 og DR2 på 538 MHz "mangler" i din liste. Jeg kan heller ikke finde dem længere (også København).

Tidligere var 370 MHz DVB-T udgaverne, mens 538 MHz var de udgaver som YouSee selv encodede ud fra SDI (og som havde noget højere bitrate). Forhåbentlig er de ikke fjernet permanent?
Det vil være rigtig kedeligt, hvis de forsvinder. Men da de ikke var der i går efter omlægningen, så måtte de jo væk fra listen.
De er stadig med på 538 MHz men pt. uden indhold, så der er måske håb endnu:

Per H. Nielsen
Dansk Scanner Information
Til top
Rambo_qdk Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-November-2009
Point: 113
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2010 kl. 09:55
Mistede også de første 2 kanaler i går på mine LG fjernsyn, kørte en søgning, prøvede 3 gange, og den finder 17 digital kanaler som alle sammen er udenlandske og kræver kort, alle de andre er der kun når man går fra digital over til analog, så alle kanaler er altså pt analoge, så noget må da være helt galt, de fleste af kanalerne var der jo inden søgning og er der stadig på det TV jeg ikke har lavet ny søgning på.
Til top
Rambo_qdk Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-November-2009
Point: 113
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2010 kl. 10:07
Hmm

Prøvede lige en 4 søgning nu hvor der var gået en times tid, søgningen er ikke færdig men pt er den på over 100 digitale kanaler, så noget tyder på at yousee lige skal have noget tid til at få det hele til at køre ?
Til top
Boost Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2010 kl. 10:23
Jeg fik alle mine kanaler tilbage igen her til morgen, uden at jeg selv gjorde noget.
Panasonic TX-P50ST50Y
Yamaha RX-V473
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2010 kl. 11:29
Oprindeligt skrevet af Boost Boost skrev:

Jeg fik alle mine kanaler tilbage igen her til morgen, uden at jeg selv gjorde noget.

Incl dobbelt udgaverne af DR1 og DR2?
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu