recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ingen lyd over ARC fra TV til reciever. (Yamaha)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ingen lyd over ARC fra TV til reciever. (Yamaha)

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Jovep Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 07-September-2014
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jovep Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Ingen lyd over ARC fra TV til reciever. (Yamaha)
    Sendt: 07-September-2014 kl. 15:18
Hej Recorder forum.

Jeg har købt en ny Yamaha RX-V775 receiver, den er tilsluttet mit LG 55LA690V via et helt nyt HDMI 2,0 kabel. ARC er aktiveret på både tv og receiver, men når jeg slå mit tv over på eksterne højtalere kan jeg simpelthen ikke få lyden fra mit tv ud til min receiver. HDMI kablet er tilslutter ARC udgangen på mit tv, og jeg har rodet rundt i mange timer med alle mulige indstillinger på både tv og receiver. Det vil bare ikke fungere, og jeg er ved at være godt og grundig træt af det. Jeg er prøvet alt efterhånden.

Når jeg tilslutter min bærbær via. HDMI på receiveren og spiller f.eks youtube eller andet lyd på min bærbær er der ingen problemer.  

Jeg er selv kommet til den konklusion at det er mit HDMI kabel eller mit TV der simpelthen ikke fungere? 

PFT. :)

Redigeret af Jovep - 07-September-2014 kl. 15:27
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2014 kl. 16:04
Anvendes de korrekte hdmi ind/udgange?

På TV er der kun en udgang, som regel mærket med arc, ellers tjek manual.

På reciever er det hdmi UD, der skal bruges.
Til top
Jovep Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jovep Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2014 kl. 16:07
Jeg bruger de rigtige udgange på begge enheder, HDMI ARC udgangen på mit tv og HDMI ud på min receiver. Jeg fatter det simpelthen ikke, hvorfor det ikke kan lade sig gøre :)
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2014 kl. 16:10
Så må det være hdmi kablet. Du kan nøjes med et 1.4, som jo var den standard der inkluderede arc.
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2014 kl. 16:12
Prøv at slå hdmikontrol til på begge enheder. Det hedder lidt forskelligt afh af fabrikat.
Til top
Jovep Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jovep Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2014 kl. 16:21
Der er ikke en direkte indstilling der hedder HDMI kontrol på mit Tv, men det er slået til på min reveiver. Jeg må ud og købe et nyt HDMI kabel i morgen, og se om det evt kan være det. 
Har forresten prøvet begge mine HDMI ud udgange på min receiver, ingen forskel.
Til top
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Point: 3978
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hummelmose Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2014 kl. 16:21
Prøv at vælge AV4, og se om der er lyd
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2014 kl. 16:23
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Prøv at slå hdmikontrol til på begge enheder. Det hedder lidt forskelligt afh af fabrikat.

På LG hedder der Anynet eller CEC
Til top
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Point: 3978
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hummelmose Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2014 kl. 16:25
Jeg er på min 4. Yamaha ARC forstærker med et Samsung TV, og du skal have slået ARC + Anynet til. Men du burde kunne høre det på AV4

Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
Til top
Jovep Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jovep Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2014 kl. 16:59
Anynet, er det på forstærkeren?
Jeg har indstillet det sådan et det køre på AV6 lige pt, men har prøvet alle AV kanaler uden resultat.
Kan intet finde under indstillinger på mit LG tv der hedder Anynet eller CEC, så skal jeg lige have kigget i manualen.
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2014 kl. 17:02
Prøv at google yamaha hdmi control, så er der en video om det
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2014 kl. 17:19
HDMI 1.3 kabler fungerer også med ARC!

M.v.h.
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu