|
Ingen lyd over ARC fra TV til reciever. (Yamaha) |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | |
sho ![]() Bruger ![]() Oprettet: 06-Maj-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 231 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg havde samme problem.
Jeg har også RX V775 og mit tv er et LG 55LB730V, så det er jo næsten identisk setup. Jeg slog ARC til på TVet. Dvs. Jeg gik i indstillinger og under lyd, der valgte jeg under "lydudgang", at det skulle være "ekstern højtaler (optical/hdmi arc)" Derefter gik jeg videre i indstillinger ned i generelt. Der slog jeg SIMPLINK til. Og valgte også at den skulle autosync. tænd/sluk. Derefter gik jeg i indstillinger på receiveren. Trykkede på ON SCREEN knappen på remoten, gik ned i SETUP, hen under HDMI og slog HDMI Control til. Derefter virkede det hele :) Når jeg tænder tvet, så tænder receiveren også og skifter med det samme hen på AV4 - som er der TV/ARC lyden er sat til at være på. Redigeret af sho - 07-September-2014 kl. 17:41 |
|
![]() |
|
Bromberg5 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-November-2012 Sted: Høng Status: Offline Point: 3792 |
Jeg havde samme problem på min yamaha 1073. Prøv at slå arc fra på dine receiver og så til igen. Det var læsningen for mig... Og hvergang jeg slukkede den skulle jeg gøre sådan. Fandt aldrig en løsning på det og åbenbart et velkendt yamaha problem.
|
|
![]() |
|
Tweaky ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 27-September-2011 Sted: Danmark Status: Offline Point: 630 |
Iøvrigt er Anynet Samsungs betegnelse for CEC!
Og du kan fint bruge de HDMI kabler du har haft liggende i skuffen de sidste 5 år. Ingen grund til at købe nye, medmindre du har et ekstremt behov for at bruge penge. |
|
![]() |
|
Jovep ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 07-September-2014 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 5 |
Rigtig lækker mini guide du lavede der, ville have gjort det :) Alle i andre skal også have mange tak for hjælpen :) Jeg føler mig egentlig lidt dum. Da jeg slog SIMPLINK til på mit tv, kom det til at virke. Det var da utrolig at det var den lille ting der skulle til, nu kan jeg også bruge min Lg remote til at skrue op og ned for receiveren. Men rigtig mange tak for hjælpen, er super glad for det endelig virker. Var ved at rive håret af mig selv :D
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |