|
|
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
![]() |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
for at jeg kan afspille dr HD på min popcorn, skal ts filen koventeres via vlc playeren.
der skal ikke ændres noget, men bare igennem.
ved ikke helt hvorfor, men det så virker aac lyden men nej ingen lyd i vlc player fra din test. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
tougher ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 02-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 163 |
![]() |
Hvis i har lyd på jeres optagelser fra DR HD må det næsten være Terratecs software som "ødelægger" lydsporet.
Jeg prøver at købe DVBViewer. Tak for hjælpen. |
![]() |
tougher ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 02-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 163 |
![]() |
Hvordan modtager i forresten DR HD? Via DTT, kabel eller satellit?
|
![]() |
dkscan ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1333 |
![]() |
Det tror jeg er en rigtig god ide. Jeg prøvede lige selv at optage et klip fra DR HD med hhv. TerraTec Home Cinema og DVBViewer og oplevelsen var at ved efterfølgende afspilning med VLC var der ingen lyd på førstnævnte optagelse mens optagelsen fra DVBViewer virkede fint. Det er muligvis et spørgsmål om noget opsætning, men under alle omstændigheder, så kan DVBViewer anbefales på det varmeste. |
Per H. Nielsen
Dansk Scanner Information |
![]() |
![]() |
Har bestilt (og betalt) på deres side. Venter bare på de sender mig en mail, men det sker åbenbart manuelt
![]() |
![]() |
![]() |
Forresten tak fordi afklarede problemet med sikkerhed :-) |
![]() |
pilehave ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1271 |
![]() |
Jeg tror din optagelse er korrupt eller optaget med for dårlig signal for jeg kan ikke afspille den i hverken MediaPortal eller MPC-HC eller WMP. Windows 7 her. Og jeg optager og afspiller ellers masser af MPEG4 for tiden :) |
![]() |
![]() |
Det virker fint hvis jeg selv prøver at downloade den. Spiller fint i både WMP og VLC, selvfølgelig uden lyd. |
![]() |
Aspagilus ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-December-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 543 |
![]() |
Angående den lyd at DR benytter sig af på både DR HD, DR Ramasjang og DR K, så er codecet helt nøjagtigt: HE AAC v2.
Lige det codec findes der praktisk talt ingen afspillere eller convertere der kan anvende til noget. Både Microsoft og Fraunhofer har også udviklet sådanne codecs, men for Microsoft er det kun Windows 7 brugere der får glæde af det og ang. Fraunhofer er det åbenbart kun folk der investerer i ekstremt dyre audio/video softwares der får glæde af det (nul pure codec download er tilgængelig). Det eneste at XP og Vista brugere kan gøre er at læne sig tilbage og håbe på at der kommer stabile HE-AAC v1 & v2 codecs til fri afbenyttelse. HE-AAC codecs er mere pain in the a.. end det er værd til digitalt tv, sikkert også derfor at ikke engang Canal Digital gidder at anvende det på deres Canal+ Film HD, der som de andre film kanaler fra dem har AC3 lyd. |
![]() |
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
![]() |
har ingen problemer med media portal og et usbkort. fin HE-AAC lyd. afspiller fint i vlc
ja men ac3 lyd fylder mere
|
![]() |
Aspagilus ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-December-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 543 |
![]() |
Mjo, men du står også fast der med at det kan afspilles, men man er strandet hvis man gerne vil have det overført til DVD, der findes pt. ingen software der kan bruge det HE-AAC v2 til noget når det skal laves om til DVD eller andre formater for den sags skyld.
Kun Yousee kunder kan arbejde videre med at få lavet det om til andre formater, fordi de ikke sender DR's kanaler med HE-AAC v2, de koder lyden om til MPEG efter hvad jeg kender til med min Terratec H7 boks. Et tip fra mig er at måske fordi at både deres Sagem og Samsung bokse ikke understytter HE-AAC v2. Redigeret af Aspagilus - 20-December-2009 kl. 02:33 |
![]() |
![]() |
Her er hvad MediaInfo siger...
Optaget med DVBViewer:
Optaget med Terratec Home Cinema:
Ser ikke ud til at være den store forskel. Jeg ved ikke om FAAD2 bruger Menu ID til noget, men det er umiddelbart den eneste forskel, Language har nok ikke noget at sige. |
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |