recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ingen optiske drev efter Win10 installation
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ingen optiske drev efter Win10 installation

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Ingen optiske drev efter Win10 installation
    Sendt: 08-August-2015 kl. 11:53
Jeg fik langt om længe Win10 installeret, men ak og ve - nu har jeg ingen optiske drev tilgængelige på PC'en længere. Der er tale om en stationær PC med både et DVD-drev og et BluRay-drev installeret.

Windows viser ingen optiske drev i enhedshåndteringen, så jeg kan ikke engang søge efter drivere til dem. Der er ingen enheder markeret som problematiske i enhedshåndteringen.

Jeg fandt lidt forskellige tråde som anbefaler, at man sletter nogle værdier i registreringsdatabasen (LowerLimit og UpperLimit i en eller anden obskur folder), men det gav intet resultat. Ingen af de to drev dukker frem.

Nogen idéer?
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2015 kl. 12:12

Kan det mon have noget at gøre med den artikel under nyheder, at skal man afspille DVD i Win 10, så skal man betale for en Software der muligør det.???
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2015 kl. 12:27
nej - radiomanden - det har absolut intet med afspilningssoftware at gøre. 

Torben - du skulle meget gerne kunne "scanne" efter opdateringer(i enhedshåndtering), prøv at se hvad der så sker. Derudover kunne jeg måske godt tro der findes en eller anden .inf fil til dine drev som du kan installere og så burde den finde dem.

Redigeret af claus_jac - 08-August-2015 kl. 12:27
Til top
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2015 kl. 13:09
Alle enhederne er OEM, hvoraf DVD-drevet sad i fra start af, men ingen af dem har en INF-fil, som jeg kan finde frem. Der sker intet ved at skanne for nye enheder i enhedshåndteringen.

Redigeret af Torben Rasmussen - 08-August-2015 kl. 13:19
Til top
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2015 kl. 13:14
Jeg kan finde lidt andre forslag, som inkluderer noget med at oprette drevet manuelt i registreringsdatabasen:
http://superuser.com/questions/952156/cd-dvd-not-working-after-upgrade-to-windows-10

Men hvad så når jeg har 2 drev? Jeg tænker, at denne metode kun genererer 1 drev?
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Point: 3801
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2015 kl. 14:00
Der skrives lidt om problemet, nogle foreslår, at isætte en disk i drevet. Dette skulle få drevet til at spinne op, og muligvis installere drevet. Den lidt mere besværlige, fjern drevet fysisk fra pc, start op uden drev. Sluk pc, monter drevet igen, og håb på, at drivere installeres, når pc genstartes med drev monteret igen.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2015 kl. 14:14
Det med isættelse af disk gør intet. Den spinner op, men Windows reagerer ikke.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2015 kl. 19:34
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Alle enhederne er OEM

Ahhhhh, mon dog. De har jo et navn, og derfor også mulighed for en driver.

Hvilken PC er der tale om (lyder som en mærke-PC)?

M.v.h.
Til top
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2015 kl. 20:15
Den er custom made. BD-drevet har jeg selv købt. Jeg mener det er Lite-On, men dertil skal maskinen lige skilles ad før jeg kan se label på den.

Redigeret af Torben Rasmussen - 08-August-2015 kl. 20:16
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2015 kl. 22:28
Er det LiteOn drev? Hvad står der på drevene (model)?

M.v.h.
Til top
Ras_K Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 01-Juni-2010
Sted: Danmark
Point: 77
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ras_K Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2015 kl. 22:30
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

...Jeg mener det er Lite-On, men dertil skal maskinen lige skilles ad før jeg kan se label på den.

Man kan ofte trække den slags information ud med små freewareprogrammer som f.eks. Speccy og HWiNFO. Begge programmer kan køres direkte fra USB-stick. Sidstnævnte findes på bl.a. på http://portableapps.com/ (som er et genialt koncept)

Men det kræver muligvis, at drevene er genkendt i Windows, og så er du jo lige vidt... :-(

Redigeret af Ras_K - 08-August-2015 kl. 22:35
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2015 kl. 22:31
Jeg mener at optiske drev, plejer at køre med en "generic" driver...

M.v.h.
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu