|
Ingen optiske drev efter Win10 installation |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |
Torben Rasmussen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 08-August-2015 kl. 11:53 |
Jeg fik langt om længe Win10 installeret, men ak og ve - nu har jeg ingen optiske drev tilgængelige på PC'en længere. Der er tale om en stationær PC med både et DVD-drev og et BluRay-drev installeret.
Windows viser ingen optiske drev i enhedshåndteringen, så jeg kan ikke engang søge efter drivere til dem. Der er ingen enheder markeret som problematiske i enhedshåndteringen. Jeg fandt lidt forskellige tråde som anbefaler, at man sletter nogle værdier i registreringsdatabasen (LowerLimit og UpperLimit i en eller anden obskur folder), men det gav intet resultat. Ingen af de to drev dukker frem. Nogen idéer? |
|
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Kan det mon have noget at gøre med den artikel under nyheder, at skal man afspille DVD i Win 10, så skal man betale for en Software der muligør det.??? |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
nej - radiomanden - det har absolut intet med afspilningssoftware at gøre.
Torben - du skulle meget gerne kunne "scanne" efter opdateringer(i enhedshåndtering), prøv at se hvad der så sker. Derudover kunne jeg måske godt tro der findes en eller anden .inf fil til dine drev som du kan installere og så burde den finde dem.
Redigeret af claus_jac - 08-August-2015 kl. 12:27 |
|
![]() |
|
Torben Rasmussen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
Alle enhederne er OEM, hvoraf DVD-drevet sad i fra start af, men ingen af dem har en INF-fil, som jeg kan finde frem. Der sker intet ved at skanne for nye enheder i enhedshåndteringen.
Redigeret af Torben Rasmussen - 08-August-2015 kl. 13:19 |
|
|
|
![]() |
|
Jeg kan finde lidt andre forslag, som inkluderer noget med at oprette drevet manuelt i registreringsdatabasen:
http://superuser.com/questions/952156/cd-dvd-not-working-after-upgrade-to-windows-10 Men hvad så når jeg har 2 drev? Jeg tænker, at denne metode kun genererer 1 drev? |
|
|
|
![]() |
|
JeTex ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Februar-2011 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 3801 |
Der skrives lidt om problemet, nogle foreslår, at isætte en disk i drevet. Dette skulle få drevet til at spinne op, og muligvis installere drevet. Den lidt mere besværlige, fjern drevet fysisk fra pc, start op uden drev. Sluk pc, monter drevet igen, og håb på, at drivere installeres, når pc genstartes med drev monteret igen.
|
|
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650 |
|
![]() |
|
Det med isættelse af disk gør intet. Den spinner op, men Windows reagerer ikke.
|
|
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
Ahhhhh, mon dog. De har jo et navn, og derfor også mulighed for en driver. Hvilken PC er der tale om (lyder som en mærke-PC)? M.v.h.
|
|
![]() |
|
Den er custom made. BD-drevet har jeg selv købt. Jeg mener det er Lite-On, men dertil skal maskinen lige skilles ad før jeg kan se label på den.
Redigeret af Torben Rasmussen - 08-August-2015 kl. 20:16 |
|
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
Er det LiteOn drev? Hvad står der på drevene (model)?
M.v.h. |
|
![]() |
|
Ras_K ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 01-Juni-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 77 |
Man kan ofte trække den slags information ud med små freewareprogrammer som f.eks. Speccy og HWiNFO. Begge programmer kan køres direkte fra USB-stick. Sidstnævnte findes på bl.a. på http://portableapps.com/ (som er et genialt koncept) Men det kræver muligvis, at drevene er genkendt i Windows, og så er du jo lige vidt... :-( Redigeret af Ras_K - 08-August-2015 kl. 22:35 |
|
![]() |
|
Jeg mener at optiske drev, plejer at køre med en "generic" driver...
M.v.h. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |