recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ingen regional HD-kanal til YouSees kunder
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ingen regional HD-kanal til YouSees kunder

Besvar Besvar Side  <1234 15>
Forfatter
Besked
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4172
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SVP03 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2012 kl. 20:44
Oprindeligt skrevet af evilguy evilguy skrev:

Oprindeligt skrevet af SVP03 SVP03 skrev:

Nu spørger jeg måske dumt.
Gør VIASAT og CD det.

Nej, de er ikke omfattet af bekendtgørelsen med titlen: "Bekendtgørelse om fordeling af billedprogrammer i fællesantenneanlæg"

https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=139572

Kan ikke se den store forskel om dem med fællesantenne eller jeg skal have dvb-t antenne.
SVP03
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2012 kl. 20:49

Hvis du er sattelitkunde, så er løsningen for nuværende og måske også på sigt, at nedtage det selv.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SVP03 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2012 kl. 20:59
Jeg er udemærket nu klar over lovgivningen, men det er ikke logisk.
Det samme kunne jo gælde for fællesantennekunder.

Redigeret af SVP03 - 23-Januar-2012 kl. 21:01
SVP03
Til top
evilguy Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 09-Februar-2008
Point: 389
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér evilguy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2012 kl. 21:07

Kan ikke se den store forskel om dem med fællesantenne eller jeg skal have dvb-t antenne.

Lovgivningen pålægger kabel-TV udbyderne at udsende public service TV-kanalerne i samme kvalitet, som man kan modtage de selv samme kanaler i med en tagantenne.

Satellitudbydere såsom Canal Digital og ViaSat, IP-TV udbydere såsom Waoo, TDC og sagitta samt Boxer er ikke underlagt samme de samme regler som Kabel-TV udbyderne.

Det er der en god grundt til. I mange områder/boligselskaber er man tvunget til at benytte kabel-TV, og derfor er reglerne skrappere. Samtidig så dækker Kabel-TV en meget stor del af landets husstande, hvilket betyder at man har valgt at pålægge kabel-TV udbyderne nogle specielle krav omkring Public Service kanalerne.

Jeg bor f.eks. i en boligforening, og jeg er tvunget YouSee kunde. Selvom jeg sætter en parabol op på altanen, så skal jeg stadigvæk betale for YouSees programpakke.
Til top
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Point: 3977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hummelmose Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2012 kl. 21:10
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Du er så måske en af dem der ikke tror på, at de kanaler på sigt vil udvikle sig og blive bedre end de er.?

Jeg mener ikke at Danmark er stort nok til at have regionale TV stationer der sender 24/7, eller optager en kanal 24/7. Der er jo også lokal TV stationer i det meste af landet, som burde dække det behov.

Jeg har præcis samme holdning til Radio 24syv, som jeg syntes er totalt latterligt spild af licenskroner. For mig lyder det som en højskoleradio, hvor en håndfuld selvfede værter sidder og taler om ingenting.

Hvis folk ville have sådan en station, så havde der nok været et kommercielt alternativ.

Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SVP03 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2012 kl. 21:11
Det ændre da intet, jeg bliver jo stadig nød til at investere i dvb-t. Det kan i jo også bare gøre.
Enten skal det gælde alle eller ingen.
SVP03
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2012 kl. 21:22

Oprindeligt skrevet af hummelmose hummelmose skrev:

Der er jo også lokal TV stationer i det meste af landet, som burde dække det behov.

Nej det er der ikke, det ER den lokale station.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Administrator
Administrator
Skribent, udvikler

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hummelmose Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2012 kl. 21:26
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Der er jo også lokal TV stationer i det meste af landet, som burde dække det behov.

Nej det er der ikke, det ER den lokale station.

OK. Så du mener at TV Hovedstaden, Fjord TV, Frederiksberg Senior TV, TV Nykøbing osv.  osv. ikke er lokal TV ????
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2012 kl. 21:26

Det ændre da intet, jeg bliver jo stadig nød til at investere i dvb-t. Det kan i jo også bare gøre.
Enten skal det gælde alle eller ingen.

Du kan jo skrive til din udbyder og få en forklaring på det, hvad deres syn på Must Carry kanaler er, og om de er Must Carry når det er på Sattelit. Det er slået fast at de er på KabelTV.
Til top
evilguy Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 09-Februar-2008
Point: 389
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér evilguy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2012 kl. 21:26

Jeg mener ikke at Danmark er stort nok til at have regionale TV stationer der sender 24/7, eller optager en kanal 24/7. Der er jo også lokal TV stationer i det meste af landet, som burde dække det behov.

Jeg har præcis samme holdning til Radio 24syv, som jeg syntes er totalt latterligt spild af licenskroner. For mig lyder det som en højskoleradio, hvor en håndfuld selvfede værter sidder og taler om ingenting.

Hvis folk ville have sådan en station, så havde der nok været et kommercielt alternativ.

De regionale TV stationer opfylder en vigtig samfundsrolle. De laver lokale nyheder i en tid, hvor lokale aviser bliver lukket på stribe.

Samtidig så er de relativ billige i drift. Min lokale station - TVmidtvest - får f.eks. inkl. den nyeste forhøjelse cirka 81 millioner kroner fra licensen hver år. Det er mindst 20% mindre end Radio 24syv får, og radiostationen skal oven i købet KUN lave radio, hvilket koster pebernødder sammenlignet med TV udsendelser.

Andre sjov facts er f.eks. at TVmidtvest sælger omkring 300 nyhedsindslag til TV2 nyhederne / News hvert år. De dækker altså nyheder som ellers ikke ville komme i landsdækkende TV - og sådan forholder det sig også de andre regioner.

Ja, I første omgang så er 24 timer meget lang tid at sende i for en regional TV-station - det er jeg helt enig i. Min lokale TV-station vil da også kun lave to timers nyt TV hver dag, men jeg mener man skal give det lidt tid. Regionerne skal nok se lyser på et tidspunkt, og begynde at arbejde mere sammen.
Regionerne kan med fordel låne programmer af hinanden og på den måde få mere indhold.

Man skal altså lige huske på, at regionerne normalt har sendt få og relativt korte udsendelser i løbet af dagen, men fokus på nyheder og i mindre grad feature TV. Samtidig så har regionerne brugt mange penge på ny HD udstyr, så der har ikke været mange penge tilovers til at lancere nye programmer.

TVmidtvest har f.eks. investeret to millioner kroner på nyt udstyr - TV-stationen har fået tre millioner ekstra om året til at køre 24 timer i døgnet i stedet for 1-1,5 time i døgnet.

Og så skal det selvfølgelig også nævnes at mange lokale græsrods TV-kanaler også får tilskud via licensmidlerne. De har også deres egen TV-kanal.

Redigeret af evilguy - 23-Januar-2012 kl. 21:30
Til top
CARS10 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Juli-2009
Sted: København
Point: 818
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér CARS10 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2012 kl. 21:31
Godt skrevet Hr. Administrator. Clap 
   carsten
Til top
Administrator
Administrator
Skribent, udvikler

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hummelmose Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2012 kl. 21:31
Oprindeligt skrevet af evilguy evilguy skrev:

De regionale TV stationer oplyser en vigtig samfundsrolle. De laver lokale nyheder i en tid, hvor lokale aviser bliver lukket på stribe.

Samtidig så er de relativ billige i drift. Min lokale station - TVmidtvest - får f.eks. inkl. den nyeste forhøjelse cirka 81 millioner kroner fra licensen hver år. Det er mindst 20% mindre end Radio 24syv får, og radiostationen skal oven i købet KUN lave radio, hvilket koster pebernødder sammenlignet med TV udsendelser.

Andre sjov facts er f.eks. at TVmidtvest sælger omkring 300 nyhedsindslag til TV2 nyhederne / News hvert år. De dækker altså nyheder som ellers ikke ville komme i landsdækkende TV - og sådan forholder det sig også de andre regioner.

Ja, I første omgang så er 24 timer meget lang tid at sende i for en regional TV-station - det er jeg helt enig i. Min lokale TV-station vil da også kun lave to timers nyt TV hver dag, men jeg mener man skal give det lidt tid. Regionerne skal nok se lyser på et tidspunkt, og begynde at arbejde mere sammen.
Regionerne kan med fordel låne programmer af hinanden og på den måde få mere indhold.

Man skal altså lige huske på, at regionerne normalt har sendt få og relativt korte udsendelser i løbet af dagen, men fokus på nyheder og i mindre grad feature TV. Samtidig så har regionerne brugt mange penge på ny HD udstyr, så der har ikke været mange penge tilovers til at lancere nye programmer.

TVmidtvest har f.eks. investeret to millioner kroner på nyt udstyr - TV-stationen har fået tre millioner ekstra om året til at køre 24 timer i døgnet i stedet for 1-1,5 time i døgnet.

Og du mener ikke at TV Midtvest er med til at udsulte de tilbageblivende lokalaviser, der drives på kommercielle vilkår ?

Jeg tror på folkeoplysning, men ikke for enhver pris. Radio 24/7 er et godt eksempel. Det samme er DR UPDATE, der tager en kanal, og genudsender det samme 20 gange i timen. 

De kunne have lavet 4 stationer, og så var Danmark så rigeligt dækket med det samme budget som 4 nuværende har.

Tag nu TV Midtvest. 81 mio. kr. Divider det ud til det antal borgere der kan se det, og spørg om de vil betale det i licens for at se det om året. Jeg kender godt svaret. Smile

Nej. Regionerne skulle have beholdt den rolle de havde fra 19.30 - 20.00 på TV2. Alt andet er fis og en hornlygte. De kan ikke engang fylde den halve time ud, og tro mig når jeg siger, at når de sender fra den lokale fiskeauktion, så får ordet primetime TV ny mening.
Til top

Besvar Besvar Side  <1234 15>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu