recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ingen regional HD-kanal til YouSees kunder
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ingen regional HD-kanal til YouSees kunder

Besvar Besvar Side  <12345 15>
Forfatter
Besked
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2012 kl. 21:34
Oprindeligt skrevet af hummelmose hummelmose skrev:

Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Der er jo også lokal TV stationer i det meste af landet, som burde dække det behov.

Nej det er der ikke, det ER den lokale station.

OK. Så du mener at TV Hovedstaden, Fjord TV, Frederiksberg Senior TV, TV Nykøbing osv.  osv. ikke er lokal TV ????

Mange af dem har INTET med lokal orientering/informering at gøre, og  er temmelig meget sandkasse. Derudover er der ingen af dem her i området derfor er TV2Øst den lokale. Den nærmeste er Kanal Roskilde.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Point: 3978
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hummelmose Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2012 kl. 21:37
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Mange af dem har INTET med lokal orientering/informering at gøre, og  er temmelig meget sandkasse. Derudover er der ingen af dem her i området derfor er TV2Øst den lokale. Den nærmeste er Kanal Roskilde.

Og tror du at der kommer nye til, nu hvor stats finansieret TV har overtaget ?

Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
Til top
Administrator
Administrator
Skribent, udvikler

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hummelmose Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2012 kl. 21:42
Og så er jeg da glad for at TV Lorry nu sender nyheder fra 19.30 igen. Det kunne jo være at jeg missede dem, da de sendte dem sidst. Men om lidt så sender de "Ugen igen". Hvis jeg ikke så det i går, men så kommer Lounge, hvis jeg ikke så det i formiddags, og det genudsender de så kl. 00.20 igen. Det kunne jo være det var et hit.

Jubii. Jeg må hellere sætte harddiskoptageren.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2012 kl. 21:45

Der behøver ikke at komme flere, TV2Øst dækker det fint, og gør det bedre end den kanal der kalder sig for Lokal TV, og hvor meget af det sendes landsdækkende. Det der er af "lokalt" er ikke meget, og på mange skiftende tider. Så er der noget værdiløst, så er det den kanal. 

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
evilguy Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 09-Februar-2008
Sted: Denmark
Point: 389
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér evilguy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2012 kl. 21:54

Og du mener ikke at TV Midtvest er med til at udsulte de tilbageblivende lokalaviser, der drives på kommercielle vilkår ?

Ikke nødvendigvis. Men det er et spørgsmål om hvilken holdninger man har til stats finanseret TV. Hvis vi vender blikket imod verdens mest kommercielle TV-marked i USA, så har de bestemt ikke fået flere aviser og bedre lokalt TV.
I USA er avis døden endnu mere udbredt end i Danmark, og selvom der findes mange lokale TV-stationer, der producerer lokalt indhold, så er kvaliteten ikke højere end i Danmark.

De fleste amerikanske lokale stationer af betydning er endvidere også en del af en af de større Tv-netværk såsom CBS, FOX eller NBC.

Public Service i USA er stort set ikke eksisterende udover PBS og NPR, der har et budget på omtrent det samme om en regional TV-station i Danmark.

Jeg tror på folkeoplysning, men ikke for enhver pris. Radio 24/7 er et godt eksempel. Det samme er DR UPDATE, der tager en kanal, og genudsender det samme 20 gange i timen. 

De kunne have lavet 4 stationer, og så var Danmark så rigeligt dækket med det samme budget som 4 nuværende har.

Jeg er meget enig i det, som du skriver... Radio 24syv er spild af penge og det er DR Update også.

Tag nu TV Midtvest. 81 mio. kr. Divider det ud til det antal borgere der kan se det, og spørg om de vil betale det i licens for at se det om året. Jeg kender godt svaret. Smile

De dækker 510.000 indbyggere, og så bliver jeg lige nød til at rette mig selv. I 2010 modtog TVmidtvest kun 53.750.000 kroner. Kilde: http://www.tvmidtvest.dk/node/6636
TVmidtvest har en seer-share på 59,2 % året rundt, så jeg tror faktisk rigtig mange midt og vestjyder gerne betaler licens for den TV-kanal.

Hvis snakken nu gik på Lorry, så var det nok en helt anden snak.

Redigeret af evilguy - 23-Januar-2012 kl. 21:55
Til top
Administrator
Administrator
Skribent, udvikler

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hummelmose Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2012 kl. 21:57
Personligt ville jeg gerne kunne afmelde mig regionerne, og så slippe for den licensdel på samme måde som man kan med folkekirken. Jeg føler klart at mit public service behov dækkes af DR1, DR2 og radiokanalerne.

Resten kan jeg læse om i de ugeaviser der kommer ind af døren. 
Til top
evilguy Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér evilguy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2012 kl. 21:59

Og du mener ikke at TV Midtvest er med til at udsulte de tilbageblivende lokalaviser, der drives på kommercielle vilkår ?

Engang du har tid, så burde du lytte til programmet Mennesker og Mediers tur til USA: http://www.dr.dk/P1/menneskerogmedier/20090701115928.htm

Jeg blev overrasket over hvor slemt det står til med de frie medier i guds eget "kommercielle" land. Sådanne forhold ønsker jeg ikke i Danmark, selvom jeg personligt gerne så licensenafskaffet. Det er og bliver en skat, så alle burde betale for det.
Til top
joern.loenborg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Point: 6994
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér joern.loenborg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2012 kl. 22:01
Jeg tror, at når seertallene kommer for en længere periode, vil vi få sandheden: Overflødighedshorn.
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
Til top
Administrator
Administrator
Skribent, udvikler

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hummelmose Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2012 kl. 22:05
Oprindeligt skrevet af evilguy evilguy skrev:

Engang du har tid, så burde du lytte til programmet Mennesker og Mediers tur til USA: http://www.dr.dk/P1/menneskerogmedier/20090701115928.htm

Jeg blev overrasket over hvor slemt det står til med de frie medier i guds eget "kommercielle" land. Sådanne forhold ønsker jeg ikke i Danmark, selvom jeg personligt gerne så licensenafskaffet. Det er og bliver en skat, så alle burde betale for det.

Jeg er absolut ikke PRO amerikansk medie kultur, der tager du fejl. Jeg mener bare at Danmark prioriterer forkert. 

Jeg syntes at TV2 Regionerne mellem 19.30 - 20.00 var et godt pusterum til at blive opdateret om hvad der skete i regionen, og da der var rigeligt plads til at reklamere for restaurant tilbud og filmpremierer, så har de jo åbentbart tid nok i det slot. Om det kun koster 4-5 mio. mere om året er for mig lige gyldigt. Det er ikke så meget pengene som behovet.

Jeg er i USA 1-2 gange om året, og kender godt deres ELENDIGE TV, uanset om det er regionalt eller landsdækkende. Der er jo også en grundt til at netværk som HBO og maskiner som TIVO har så stor succes.

Men ligesom regionerne (nu snakker jeg de statslige), så syntes jeg at Danmark er for lille et land til at have så mange. Uanset om det er TV eller politiske.

2 i Jylland 1 på fyn og en på Sjælland med Bornholm ville være rigeligt. Og ingen dør af, at høre om problemer med pengeautomaten i Nordea i Hillerød, også selvom man bor i Rønne.

Lad os nu bare acceptere at vi bor i land med 6 mio. indbyggere, og ikke behøver så mange TV stationer for at stille alle tilfredse. Og slet ikke i HD. 

Til top
Administrator
Administrator
Skribent, udvikler

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hummelmose Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2012 kl. 22:06
Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Jeg tror, at når seertallene kommer for en længere periode, vil vi få sandheden: Overflødighedshorn.

Jeg vil sige det på den måde. Det er som avis støtten. Totalt latterligt. Jeg syntes ikke det er i orden at blade som ekstrabladet og bt er momsfritaget. De er mere ugeblade end nyheder.

Jeg kunne virkeligt godt tænke mig en STOR medie reform. Men det er der nok ikke stemmer i.
Til top
evilguy Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér evilguy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2012 kl. 22:14

2 i Jylland 1 på fyn og en på Sjælland med Bornholm ville være rigeligt. Og ingen dør af, at høre om problemer med pengeautomaten i Nordea i Hillerød, også selvom man bor i Rønne.

Lad os nu bare acceptere at vi bor i land med 6 mio. indbyggere, og ikke behøver så mange TV stationer for at stille alle tilfredse. Og slet ikke i HD. 

Den antagelse er jeg ikke helt enig i. Det sjove er dog, at hver gang jeg hører den udtalelse, så kommer den meget ofte fra personer bosiddende i et område, hvor Lorry dækker.
Man kan ikke gøre alle tilfreds, men nogle regionale stationer er bedre til at lave programmer og relevant indhold end andre.

Jeg har set en del regional TV fra store dele af landet, og sjovt nok så var det ringeste TV altid fra Lorry... Men det er selvfølgelig kun min mening.
Til top
Administrator
Administrator
Skribent, udvikler

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hummelmose Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2012 kl. 22:16
Oprindeligt skrevet af evilguy evilguy skrev:

Jeg har set en del regional TV fra store dele af landet, og sjovt nok så var det ringeste TV altid fra Lorry... Men det er selvfølgelig kun min mening.

Ja. men det er jo ikke borgerdrevet lokal TV, så der har vi jo ikke noget at sige, men vi betaler det samme.

Så luk Lorry, og lav en TV2 Sjælland og Bornholm. Fint med mig. Der sparede vi da mindst 3 stationer :-)
Til top

Besvar Besvar Side  <12345 15>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu