|
Input til andre højttalere |
Besvar | Side <123> |
Forfatter | ||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19464 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
90 Hz er ganske fint, når nu fronterne består af to 4" enheder i et tyndt alukabinet uden nævneværdig volumen.. Det aflaster bare forstærkeren og tager stress fra fronterne. Hvis man vil have smalle højttalere med 4" enheder er disse langt bedre: Desværre er folien ikke så pæn på toppen af disse, men de vil spille røven ud af alt andet i det prisleje Klaus |
||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19464 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hvad må du for konen? Jeg er rimeligt godt kørende herhjemme med 4x DLS R66 + en RC 55 i stuen. Kan du få lov til det samme? Med noget i den størrelse, behøves du ingen sub til musikken... Klaus
|
||
Munch
Guld medlem Oprettet: 23-Juni-2018 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4697 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Der gik heller ikke mange dage før jeg spraymalede fliserne med matsort, så de faldt naturligt ind i indretningen.
|
||
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
|
||
jakob ebj
Junior bruger Oprettet: 04-Januar-2012 Sted: Hesselager Status: Offline Point: 28 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Så voldsomt skal det slet ikke være. Ved godt at det bliver et kompromis mellem lyd og design. Kan læse at r66 er kendt for voldsom bas. Jeg ønsker bare mere harmoni. R55 ser mere tålelig ud i størrelsen.
Bortset fra træsorten så er de system audio pænere og mere elegante at se på. Jeg kommer lige til at tænke på. Den Onkyo jeg har. Hvor meget kan den trække? Vil det give problemer med de ovennævnte modeller?
|
||
KlausDM
Funktioner
Tak(0)
|
|
R55 vil nok være til kanten med din forstærker. SA’erne måske lidt bedre.
En letdrevent kompakt/reolhøjttalere var nok bedre. Klaus
|
||
T-Duck
Guld medlem Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4027 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det er de færreste højtalere der spiller lige så klar tydelig bas i den prisklasse Klaus snakker om. Så en subwoofer vil stadig være en krav, hvis man lytter til musik hvor bassen går dybt
|
||
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
|
||
T-Duck
Guld medlem Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4027 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg ved det aflaster, men det begrænser lydbilledet når vi snakker om stereo musik, hvis man sætter (rettelse) HPF på andet end hvad der er indbygget i højtaleren selv. Redigeret af T-Duck - 20-Januar-2022 kl. 07:12 |
||
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
|
||
KlausDM
Funktioner
Tak(0)
|
|
Der er næppe indbygget noget i højttalerne. Klaus
|
||
T-Duck
Funktioner
Tak(0)
|
|
Redigeret af T-Duck - 20-Januar-2022 kl. 07:11 |
||
|
||
KlausDM
Funktioner
Tak(0)
|
|
Højpasfilter i højttaler, der begrænser nedre frekvens? I tilfældet Jamo A707 mener du der sidder et højpasfilter, der dæmper frekvenser under 65Hz? Klaus
|
||
jakob ebj
Junior bruger Oprettet: 04-Januar-2012 Sted: Hesselager Status: Offline Point: 28 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg prøver lige at se om jeg kan finde ud af at lægge et par billeder ind. Et af indstillingsmuligheder på sub samt hvordan opstilling er lavet.
Jeg kiggede lige videoen i linket igennem i går omkring placering af sub. Jeg har nok ikke så mange muligheder, hvis ikke vi skal rende og falde over den. Det må jeg lige se på.
|
||
jakob ebj
Funktioner
Tak(0)
|
|
Redigeret af jakob ebj - 20-Januar-2022 kl. 10:34 |
||
Besvar | Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |