recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Inspektion af Absalon...
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketInspektion af Absalon...

 Besvar Besvar Side  <1 345
Forfatter
Besked
Tape Connection Se dropdown menu
Branche Medlem
Branche Medlem
Avatar

Oprettet: 21-November-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1758
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2007 kl. 22:49

En lille midlertidig update: Jeg er nu ved at have hul igennem til nogle folk der kan svare meget præcist på hvordan udsendelsen er skruet sammen. Jeg vender tilbage med (forhåbentlig) en konklusion på hvad der foregår, når jeg har fået de nødvendige oplysninger. Indtil videre kan jeg sige at det tyder på at Erik har mere ret end jeg umiddelbart ville acceptere, samt at "skylden" ikke nødvendigvis ligger hos den ene part alene, men at der er tale om en uheldig kombination af dén måde optagelsen er lavet på, og dén måde visse de-interlacere arbejder på. Jeg kan dog stadig ikke få kabalen til at gå op, der er nogle ting der ifølge min logik ikke hænger sammen, som jeg forhåbentlig kan få svar på i nærmeste fremtid. Det positive er at der sker fremskridt i sagen - jeg vender tilbage når jeg har noget håndfast.

Mvh, Otto
www.tapeconnection.dk
Til top
MichaelS Se dropdown menu
--
--
Avatar
Tidl. redaktør recordere.dk

Oprettet: 11-Marts-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2062
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2007 kl. 22:59

Glæder mig til at høre afslutningen, godt gået!

/MichaelS

mvh MichaelS
Til top
Tape Connection Se dropdown menu
Branche Medlem
Branche Medlem
Avatar

Oprettet: 21-November-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1758
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2007 kl. 16:31

Endnu en lille update: DR's teknikere er efter sigende i gang med at undersøge hvordan deres behandling af materiale påvirkes af at blive gengivet på progressive displays. Præcist hvad dette indebærer er jeg ikke klar over, men det er da i hvert fald et positivt skridt. Samtidig har jeg af forskellige omveje fat i folk fra DVDO og Lumagen, som har lovet at kigge lidt på en bid af noget field-dubbed materiale som det er lykkedes mig at snitte ud. Feedback herfra burde kunne give et endeligt svar på hvorvidt problemet ligger i produktionen, hardware'n, eller en kombination. Jeg har haft nærstuderet nogle fields jeg selv har trukket ud, og umiddelbart ser det ud til at DR ikke som sådan har gjort noget galt (udover beslutningen om at bruge field-dubbing i det hele taget), der er ikke tale om en direkte repetering af hver linie, som jeg antydede i starten. MEN det ser stadig ud som om nogle de-interlacere opfører sig anderledes med dette materiale end dét man burde forvente, og det giver ikke mening at en film-mode de-interlacing giver så dårlige resultater som det er tilfældet på bl.a. Pioneer tv. Derfor er der stadig nogle åbne spørgsmål, som scaler-drengene forhåbentligt kan opklare.

Men jeg kan da tilføje så meget at det er et meget spændende projekt - det er meget skægt som folk fra software-branchen og folk fra hardware-branchen simpelthen ikke snakker samme sprog...

Mvh, Otto
www.tapeconnection.dk
Til top
jens0804 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 393
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2007 kl. 23:46
Hvad er der sket i denne sag?
m.v.h Jens Christensen

Panasonic TH-42PV500E + TH-P37X10Y, Samsung SMT-H3126 , Sony BDP S550, Digiality CX-302T, Technics SA-DA 8
Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2007 kl. 15:22

Jeg glæder mig mere over problemerne, end over hvor hurtigt man finder løsningerne.   

Igen det med at tingene HER kan ses.  

Til top
laursen Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 02-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4055
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2007 kl. 12:48
Hej Otto,

Kom der nogensinde nogen afklaring af hvad som gik galt - og om hvor fejlen lå?

/Lars
Redaktør, recordere.dk
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2007 kl. 13:10

Oprindeligt skrevet af laursen laursen skrev:



Kom der nogensinde nogen afklaring af hvad som gik galt - og om hvor fejlen lå?

Jeg har haft travlt med at få startet firmaet op, så jeg har syltet lidt. Umiddelbart er konklusionen at producerne f**ker billedet up ved at lave field-dubbing, og at det skyldes uvidenhed fra deres side at det sker. Jeg skal have trykket DR lidt mere på maven, men jeg er bare ikke nået til det. TV2 melder ud at de bare sender signalet videre som de får fra de enkelte produktionsselskaber, så dér er det de enkelte selskaber man skal have fat i. Det vil jeg sådan set også gerne, men eftersom det er at bruge tid på ting jeg ikke får penge for, så er jeg lige nu bare nødt til at nedprioritere det, i forhold til kunder der står klar med dankortet.

Til top
laursen Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 02-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4055
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2007 kl. 14:29
Hej Otto,

Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Jeg har haft travlt med at få startet firmaet op, så jeg har syltet lidt.

Forståeligt nok!

Jeg tænkte i første omgang på om du nogensinde fik en konklusion på det arbejde DR i Februar efter sigende udførte med at undersøge deres materiale på fladskærme.

I tilfældet med "Jul på Vesterbro" er det vel DR selv der har været ansvarlig for alle "led" (optagelse, redigering, produktion mv.) - og det måske derfor ville være lettere for dem at finde ud af hvad som er gået galt.

/Lars
Redaktør, recordere.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 345
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu