recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Intel NUC D54250WYK "lagger"
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Intel NUC D54250WYK "lagger"

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Mads Sørensen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 09-August-2011
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 460
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mads Sørensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Intel NUC D54250WYK "lagger"
    Sendt: 09-Februar-2014 kl. 10:54
Hej alle

Jeg modtog min nye NUC (D54250WYK) forleden, og igår fik jeg installeret Win7PRO på den, fordi jeg helst vil køre windows på den af forskellige årsager.
Jeg fik installeret intels egne drivere til alt hardware.

Det første jeg prøvede, var at afspille en 1080P video fra youtube, men der var en hel del "lagging", og det undrer mig, da drivere jo er installeret osv.

Dernæst prøvede jeg at afspille en 1080P film fra min Synology (gennem windows og via. VLC) og der var ingen "lagging"?

Så installerede jeg XBMC 12.3 Frodo og afspillede 1080P film fra SMB Share, men har var der VIRKELIG meget "lagging".

Jeg har kablet gigabit netværk i hele huset, så det er i hvert fald ikke det svage led.
Jeg har installeret Samsung 840 EVO 120GB mSATA SSD og Corsair Vengeance 2x4 GB DDR3L 1600 MHz RAM i NUC'en.

Hvad er det jeg overser?
Hvorfor så meget "lagging"?

Mvh Mads
Til top
KL Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-Februar-2010
Sted: Danmark
Point: 299
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2014 kl. 11:06
Det oplevede jeg også med et af mine XBMC forsøg og det var et kendt problem. Installerede så seneste nightly XBMC Gotham og så gik det fint.

/KL
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mads Sørensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2014 kl. 11:21
Oprindeligt skrevet af KL KL skrev:

Det oplevede jeg også med et af mine XBMC forsøg og det var et kendt problem. Installerede så seneste nightly XBMC Gotham og så gik det fint.

/KL
Tak for svaret, men det fortæller jo ikke hvorfor der er "lag" på youtube videoer?
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mads Sørensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2014 kl. 12:11
Nu har jeg installeret den nyeste Nightly Gotham, og det hjalp gevaldigt.

Jeg er dog stødt på et andet problem:

Jeg får ikke DTS og Dolby Digital lyd med videre...
Jeg kører med et Mini HDMI -> HDMI kabel fra NUC til TV, og med optisk fra TV og ned i min Bose receiver...

Det virker hvis jeg via. TV'et afspiller filmene via. DLNA, så afspiller den fint DTS lyd osv. så mit bud vil være, at det enten er i indstillingerne for lydkort (måske manglende plugin?)

Er der nogen der har et godt bud?
Til top
mbw2001 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 09-August-2009
Point: 463
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbw2001 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2014 kl. 14:28
Hej Mads.

Kan du ikke prøve at smide et par hørebøffer i NUC'en og sætte den til analog lyd.

Jeg oplever nemmelig selv et mystisk problem. Hvis jeg kører analog lyd ud så hakker den ikke. Hvis jeg kører HDMI lyd til min forstærker hakker den ikke. Men hvis jeg kører HDMI lyd direkte til mit TV så hakker den.

For at gøre det ekstra spændende så hakker den ikke med HDMI lyd til min kammerats TV.

Så jeg er selv ret forvirret, men kunne være spændende om det er det samme du oplever.

Jeg har nemmelig selv kun testet under Linux og XBMC så tænkte det muligvis var noget Linux opsætning som drillede.
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2014 kl. 14:35
Oprindeligt skrevet af Mads Sørensen Mads Sørensen skrev:

Jeg kører med et Mini HDMI -> HDMI kabel fra NUC til TV, og med optisk fra TV og ned i min Bose receiver...

Det virker hvis jeg via. TV'et afspiller filmene via. DLNA, så afspiller den fint DTS lyd osv. så mit bud vil være, at det enten er i indstillingerne for lydkort (måske manglende plugin?)

Er det ikke blot det famøse problem med passthrough af 5.1 lydspor når kilden er HDMI? Mit Pio-TV tillader heller ikke at der sendes et 5.1 lydspor via SPDIF hvis kildematerialet er fra en HDMI-port. Alt der kommer native fra TV'et selv (dvs. DLNA eller fra antennen) kan godt sendes ud som 5.1.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
mbw2001 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 09-August-2009
Point: 463
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbw2001 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2014 kl. 14:49
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Er det ikke blot det famøse problem med passthrough af 5.1 lydspor når kilden er HDMI? Mit Pio-TV tillader heller ikke at der sendes et 5.1 lydspor via SPDIF hvis kildematerialet er fra en HDMI-port. Alt der kommer native fra TV'et selv (dvs. DLNA eller fra antennen) kan godt sendes ud som 5.1.

Famøse problem? Derudover forstår jeg ikke helt hvad du skriver.

Men i min test har NUC'en været tilsluttet i min stue (Denon amp -> Projektor), og i mit soveværelse. (direkte til Panasonic G20, ingen amp). I stuen kører det perfekt, men i soveværelset kører det virkelig dårligt.
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mads Sørensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2014 kl. 18:15
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Det er et godt spørgsmål som jeg slet ikke har været opmærksom på... Planen er også at få en ny surround receiver og køre det hele der igennem...

Men tror nu det er min driver der er problemet... For hvis jeg højreklikker på højttaler ikonet i proceslinien af vælger afspilningsenheder, og derefter vælger enheden og trykker konfigurer, så kan jeg ikke vælge andet end stereo 2.0...?
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mads Sørensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2014 kl. 18:16
Oprindeligt skrevet af mbw2001 mbw2001 skrev:

Hej Mads.

Kan du ikke prøve at smide et par hørebøffer i NUC'en og sætte den til analog lyd.

Jeg oplever nemmelig selv et mystisk problem. Hvis jeg kører analog lyd ud så hakker den ikke. Hvis jeg kører HDMI lyd til min forstærker hakker den ikke. Men hvis jeg kører HDMI lyd direkte til mit TV så hakker den.

For at gøre det ekstra spændende så hakker den ikke med HDMI lyd til min kammerats TV.

Så jeg er selv ret forvirret, men kunne være spændende om det er det samme du oplever.

Jeg har nemmelig selv kun testet under Linux og XBMC så tænkte det muligvis var noget Linux opsætning som drillede.
Det kan jeg desværre ikke, jeg er først hjemme om 14 dage igen, da jeg er på kursus
Til top
fhansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Marts-2008
Point: 1349
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fhansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2014 kl. 18:33
Blev Youtube lagget fjernet?
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mads Sørensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2014 kl. 18:50
Oprindeligt skrevet af fhansen fhansen skrev:

Blev Youtube lagget fjernet?
Det blev forbedret efter jeg tildelte 1 GB ram til grafikkortet, men der er stadig lidt lag...
Til top
fhansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Marts-2008
Point: 1349
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fhansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2014 kl. 19:12
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu