|
Intel NUC D54250WYK "lagger" |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | ||
Mads Sørensen ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 09-August-2011 Sted: Denmark Status: Offline Point: 460 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 09-Februar-2014 kl. 10:54 |
|
Hej alle
Jeg modtog min nye NUC (D54250WYK) forleden, og igår fik jeg installeret Win7PRO på den, fordi jeg helst vil køre windows på den af forskellige årsager. Jeg fik installeret intels egne drivere til alt hardware. Det første jeg prøvede, var at afspille en 1080P video fra youtube, men der var en hel del "lagging", og det undrer mig, da drivere jo er installeret osv. Dernæst prøvede jeg at afspille en 1080P film fra min Synology (gennem windows og via. VLC) og der var ingen "lagging"? Så installerede jeg XBMC 12.3 Frodo og afspillede 1080P film fra SMB Share, men har var der VIRKELIG meget "lagging". Jeg har kablet gigabit netværk i hele huset, så det er i hvert fald ikke det svage led. Jeg har installeret Samsung 840 EVO 120GB mSATA SSD og Corsair Vengeance 2x4 GB DDR3L 1600 MHz RAM i NUC'en. Hvad er det jeg overser? Hvorfor så meget "lagging"? Mvh Mads
|
||
![]() |
||
KL ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 03-Februar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 299 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Det oplevede jeg også med et af mine XBMC forsøg og det var et kendt problem. Installerede så seneste nightly XBMC Gotham og så gik det fint.
/KL |
||
![]() |
||
Mads Sørensen ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 09-August-2011 Sted: Denmark Status: Offline Point: 460 |
|
|
||
![]() |
||
|
Nu har jeg installeret den nyeste Nightly Gotham, og det hjalp gevaldigt.
Jeg er dog stødt på et andet problem: Jeg får ikke DTS og Dolby Digital lyd med videre... Jeg kører med et Mini HDMI -> HDMI kabel fra NUC til TV, og med optisk fra TV og ned i min Bose receiver... Det virker hvis jeg via. TV'et afspiller filmene via. DLNA, så afspiller den fint DTS lyd osv. så mit bud vil være, at det enten er i indstillingerne for lydkort (måske manglende plugin?) Er der nogen der har et godt bud?
|
||
![]() |
||
mbw2001 ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 09-August-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 463 |
|
Hej Mads.
Kan du ikke prøve at smide et par hørebøffer i NUC'en og sætte den til analog lyd. Jeg oplever nemmelig selv et mystisk problem. Hvis jeg kører analog lyd ud så hakker den ikke. Hvis jeg kører HDMI lyd til min forstærker hakker den ikke. Men hvis jeg kører HDMI lyd direkte til mit TV så hakker den. For at gøre det ekstra spændende så hakker den ikke med HDMI lyd til min kammerats TV. Så jeg er selv ret forvirret, men kunne være spændende om det er det samme du oplever. Jeg har nemmelig selv kun testet under Linux og XBMC så tænkte det muligvis var noget Linux opsætning som drillede.
|
||
![]() |
||
Torben Rasmussen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
|
Er det ikke blot det famøse problem med passthrough af 5.1 lydspor når kilden er HDMI? Mit Pio-TV tillader heller ikke at der sendes et 5.1 lydspor via SPDIF hvis kildematerialet er fra en HDMI-port. Alt der kommer native fra TV'et selv (dvs. DLNA eller fra antennen) kan godt sendes ud som 5.1. |
||
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
||
![]() |
||
mbw2001 ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 09-August-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 463 |
|
Famøse problem? Derudover forstår jeg ikke helt hvad du skriver. Men i min test har NUC'en været tilsluttet i min stue (Denon amp -> Projektor), og i mit soveværelse. (direkte til Panasonic G20, ingen amp). I stuen kører det perfekt, men i soveværelset kører det virkelig dårligt.
|
||
![]() |
||
|
Men tror nu det er min driver der er problemet... For hvis jeg højreklikker på højttaler ikonet i proceslinien af vælger afspilningsenheder, og derefter vælger enheden og trykker konfigurer, så kan jeg ikke vælge andet end stereo 2.0...?
|
||
![]() |
||
|
|
||
![]() |
||
fhansen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 08-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1349 |
|
Blev Youtube lagget fjernet?
|
||
![]() |
||
|
|
||
![]() |
||
fhansen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 08-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1349 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |