recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Intelligente termostater
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Intelligente termostater

 Besvar Besvar Side  <1 6789>
Forfatter
Besked
SandSand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Februar-2006
Sted: Valby
Status: Offline
Point: 525
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SandSand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2018 kl. 13:34
Vedr. adapter til tado så købte jeg selv disse:
Til top
JMA37 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 216
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JMA37 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2018 kl. 13:37
Er også det rigtige valg
Til top
Blank Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 03-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Blank Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2018 kl. 13:49
Oprindeligt skrevet af JMA37 JMA37 skrev:

Er også det rigtige valg
Sorry, men på ingen måde.
Tado burde levere nogle ordentlige adabtere med fra start.
BaaaaaH
Til top
JMA37 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 216
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JMA37 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2018 kl. 14:18
Ja det burde de, men det gjorde de ikke - 
Men adapter ring til Danfoss har de ændret og skulle vist spille nu
Til top
Vagnen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2008
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 101
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vagnen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2018 kl. 14:19
Oprindeligt skrevet af SandSand SandSand skrev:

Vedr. adapter til tado så købte jeg selv disse:
Kan kun anbefale disse.
Efter at have skiftet til denne type, så har jeg ikke haft nogen problemer med løse tado-termostater.
Til top
Blank Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 03-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Blank Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2018 kl. 14:26
Oprindeligt skrevet af JMA37 JMA37 skrev:

Ja det burde de, men det gjorde de ikke - 
Men adapter ring til Danfoss har de ændret og skulle vist spille nu

Jeg skrev til dem, og de har sendt nogle nye, men ikke uden at de lige skulle kommentere at det var fordi at jeg havde overspændt dem (hvilket jeg ikke har, sendte dem også et billede bevis)

Men jeg ved ikke om de sender den nye type med hvis man køber i dag, men de burde i bund og grund gøre et større nummer ud af at kontakte deres kunder, og tilbyde deres nye adabtere.
BaaaaaH
Til top
DiscomanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Februar-2008
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1415
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DiscomanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2018 kl. 20:10
Jeg har haft samme problem, og har heller ikke overspændt dem, så det kan de godt pakke sammen.
Når man vågner klokken tidligt om morgenen og der er over 30 grader i soveværelset fordi termostaten har afmonteret sig selv, så bliver man træt..

Har bestilt to nye adaptere via deres side, så må vi se om de virker. Jeg har meget svært ved at betale 50,- for et stykke metal, når der nu burde være noget brugbart med. 


Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2018 kl. 11:16
Kan man købe en gammel Tado bridge og nye V3+ termostater og undgå subscription eller er der en måde at undgå det på?
Til top
JMA37 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 216
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JMA37 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2018 kl. 11:56
Oprindeligt skrevet af Bjur Bjur skrev:

Kan man købe en gammel Tado bridge og nye V3+ termostater og undgå subscription eller er der en måde at undgå det på?

hvis du kan finde en forhandler der har dem tilbage, men bliver nok svært
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2018 kl. 11:59
Okay, men det kræver vel også jeg køber de "gamle" v3 termostater og ikke v3+?

Vil jeg mærke nogen forskel på V3 og V3+ når hardwaren er forskellig eller er det kun teoretisk?
Til top
JMA37 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 216
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JMA37 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2018 kl. 12:10
Jeg kører den gamle og det virker bare - og mit setup skulle også kunne kører med de nye termostater
Til top
Blank Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 03-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Blank Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2018 kl. 13:37
Oprindeligt skrevet af Bjur Bjur skrev:

Kan man købe en gammel Tado bridge og nye V3+ termostater og undgå subscription eller er der en måde at undgå det på?
Jeg købte mine sidste år, det er 4 termostater og 1 bridge, det hele V3 som jo kan opgraderes til v3+ som et engangsbeløb, uden månedlige ydelser.

Jeg sælger gerne, men kun hvis jeg får nok til at kunne udskifte til et andet system


Redigeret af Blank - 13-November-2018 kl. 13:38
BaaaaaH
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 6789>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu