|
Interessen for bluray er lav |
Besvar | Side <1234 32> |
Forfatter | ||
Stampe
Guld medlem Oprettet: 07-Januar-2004 Status: Offline Point: 2406 |
Sendt: 23-Juni-2009 kl. 15:31 | |
Så husker du godt nok forkert. Der gik mange år efter introduktionen (som skete i 96/97) før man kunne få dem andre steder end specialbutikker. Jeg købte en Pioneer i '99 og den måtte jeg købe i Laserdisken og der var venteliste på den. Filmene skulle også købes i specialbutikker eller on-line. Redigeret af Stampe - 23-Juni-2009 kl. 15:33 |
||
T-teknik
-- Bruger er stoppet Oprettet: 08-Januar-2007 Status: Offline Point: 1989 |
Sendt: 23-Juni-2009 kl. 15:35 | |
Jeg kan huske et længere indslag i TV-avisen om Blu-ray i 1997, som søgte at vise den markante forskel fra VHS til DVD - har vi set et lignende indslag med f.eks. Blu-ray?
|
||
Bruger slettet
-- Oprettet: 31-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1200 |
Sendt: 23-Juni-2009 kl. 15:37 | |
Det er jeg absolut enig i Men når det så er sagt, så er jeg meget tilfreds med Blu-ray, da jeg nyder den detalje-rigdom som det byder på, men priserne set i forhold til DVD, gør stadig at jeg kun køber de film som jeg anser som essentielle for min samling på BD, hvilket er film som jeg sagtens kan se igen og igen, uden at jeg føler at jeg ikke får en oplevelse ud af at se den anden gang. Men størstedelen af mine film, kan sagtens forblive på DVD eller kodet om til x264 og spillet gennem min NMT. Men ville jeg undvære Blu-ray eller HD mediet generelt? Aldrig i livet. Jeg syntes dog jeg får en større forbedring ved at gå fra TV i SD til TV i HD. |
||
andromedia
Bruger Oprettet: 28-December-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 74 |
Sendt: 23-Juni-2009 kl. 15:51 | |
Nemlig. De fleste forbrugere har ikke et 50" TV. Jeg vil tro gennemsnittet er under 32". Den kvalitetsforskel de vil opleve er meget lille. Springet fra VHS til DVD var et kæmpespring hvor alle kunne billedeforbedringen. Springet fra DVD til BD er mest for film freaks med meget store TV og DTS anlæg etc. Det er der som sådan ikke noget galt i, men det betyder bare at gennemsnitsforbrugeren ikke er interesseret i det før prisen kommer ned i nærheden af DVD niveau. Sådan har jeg det ihverfald selv (og jeg er nok bare en gennemsnitsforbruger ) |
||
maagren
Bruger Oprettet: 02-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 189 |
Sendt: 23-Juni-2009 kl. 15:53 | |
En hel del af mine forholdsvis fornuftige og veluddannede venner ved ikke hvad blu-ray overhovedet går ud på. Mine forældre var endda af den overbevisning, at deres nye Sony fladskærm slet ikke kunne vise blu-ray (nej mor, det sælgeren prøvede at forklare var, at det ikke er et 1080p full hd fjernsyn. Du kan sagtens se blu-ray). Da DVD'er var nye fik man jo også en masse andre gode ting i forhold til VHS (fyldte mindre, ingen spolen frem og tilbage etc.) og samtidig bedre kvalitet. Lige nu virker det som om, at bedre billede og lyd hos mange bare ikke rigtig retfærdiggør udskiftning af udstyr (og slet ikke at skulle sætte sig ind i, hvad det handler om). |
||
Onkyo 875 I PS4 I Sony 46hx920 I Oppo BDP-103 I B&W DM683 I QED kabler
|
||
Schjelde
Guld medlem Oprettet: 11-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 695 |
Sendt: 23-Juni-2009 kl. 15:58 | |
Her indenfor de sidste par uger var der en god artikel i Børsen omkring salget af Blu-Ray. Det går fornemt i Danmark og stormer frem i lande som Tyskland for såvel afspillere som medier. At en hjemmeside kan skabe overskrift med "Blu-Ray er en fiasko" vil altid være en kærkommen del af internettet. HD streaming skal nok ramme langt større målgruppe...Helt sikkert at folk som mig med børn og fuldtidsjob gider bøvle med opdateringer, drivere, download osv. |
||
Sony AF8 65
Onkyo 676 HDFury Vertex 2 ATV4K B&O A9 Sonos rundt i huset |
||
Pede8000
Guld medlem Oprettet: 04-September-2006 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 2589 |
Sendt: 23-Juni-2009 kl. 16:55 | |
Jeg er enig med jer... Jeg har været med fra starten, først HD-DVD drev til X-Box360 på release dagen (inck King Kong- ååååhhh, det var tider) over et par Toshiba afspillere og PS3 = 3 år. Jeg venter stadig på at priserne udlignes. Aktuelt eksempel fra i lørdags hos Kvickly Xtra I Viby J: Disneys Bolt: DVD 169,-(fåes sikkert billigere)- BD 269,-( fåes sikkert også billigere)i detailhandel, har ikke gennemsøgt nettet. 269,- nej tak! Tilgengæld gik jeg på jagt efter tidligere udlejede titler hos Blockbuster og fandt en hel række næsten nye film til 79,- og 3 for 150,- på DVD. Jeg er super glad for at jeg har investeret i en hæderlig DVD afspiller. De 6 dvd-film jeg købte i weekenden bliver absolut ikke de sidste! Kvalitetem på nyere transfers er faktisk ofte rigtig god! Point: Jeg køber gerne BD, ved store nye blockbuster udgivelser og ældre restaurerede klassikere, men størstedelen bagkataloget og de fleste nyere udgivelser vil blive købt på DVD. Forholdet pt. er vel 20/80 i dvd´s favør. Ellers ville jeg ikke kunne forsvare at købe alle de titler jeg køber. KOM NU MED DET GENNEMBRUD! - SÅ VI KAN FÅ RÅD TIL AT KØBE BD!!! |
||
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3
|
||
T-teknik
Sendt: 23-Juni-2009 kl. 17:05 | |
Hvad ligger du i ordet "fornemt"? Er det den store tilgængelighed blandt alle butikker i Danmark om det er København eller i yderområder i det nordjyske? - Jeg tænker både på afspillere og film. Er den store fokus på nettet? Eller er det alle steder? Redigeret af T-teknik - 23-Juni-2009 kl. 17:06 |
||
hedberg
Guld medlem Oprettet: 19-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2911 |
Sendt: 23-Juni-2009 kl. 17:09 | |
Prøv at gå i andet end Fona i Nedre Røvballe lokalcenter. Det er enhedspris på film i Elgiganten, så alle nyheder (og de fleste genoptryk) koster 199,-. Gamle film sættes så ned til 149,- 9/10 af de film jeg har købt i Blockbuster har også kostet 199,- eller derunder. Deres gamle film bliver også sat ned. Pt. har de f.eks en masse flere titler til 129,- . Dertil er der 10% rabat hvis du gider svare på et spørgeskema ind imellem. Dertil har der været et UTAL af tilbud's runder over de sidste par måneder, så det har været utroligt nemt at finde mange titler til f.eks 100,- Sidst men ikke mindst kan man jo glane lige i forum'et og se en alenlang liste over UK titler med danske tekster. F.eks har jeg lige bestilt ca. 10 Blu-ray til 65 kr/stk fra TheHut.com - alle med danske tekster.
|
||
Med venlig hilsen,
Thomas |
||
T-teknik
Sendt: 23-Juni-2009 kl. 17:15 | |
Det er fint nok med den liste opdateret her på recordere.dk - men jeg tror, at jeg har spurgt før uden svar, kan man ved de mange udenlandske netbutikker I køber hos finde direkte beskrivelse på, at de indeholder danske undertekster? - konkret svar Og ingen tvivl om, at jer der bor tæt på de gode steder, at I også køber mere på Blu-ray Redigeret af T-teknik - 23-Juni-2009 kl. 17:28 |
||
xcardman
Guld medlem Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
Sendt: 23-Juni-2009 kl. 17:33 | |
tænk på hvor lang tid der gik før mange havde en dvdafspiller.
Blu-ray og dvd er alså os billede nørder som køber det først. Der går mange år før hr og fru Danmark har en stående. Det er jo også lige meget. Men når man har købt et dyrt tv og en HD forstærker, så køber man jo ikke dvd. man køber jo heller ikke et anlæg til 80000 kr og kun hører mp3. blu-ray kommer først rigtig til sin ret ved 50 tommer og opefter. der er en meget stor forskel mellem dvd og HD, men det kræver en større skærm og kvaliteten af skærmen er lige så vigtig. Der er heller ikke rigtig mange skærme som viser HD i god kvalitet. Selvom mange synes det ser imponerende på alle skærme. HD skal ses med en korrekt billedegengivelse og ikke med fuld farve og 150 procent skarphed. Redigeret af xcardman - 23-Juni-2009 kl. 17:39 |
||
T-teknik
Sendt: 23-Juni-2009 kl. 17:36 | |
Hvis man har særlige filminteresser og det KUN findes på DVD, så har ligesom ikke noget valg. |
||
Besvar | Side <1234 32> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |