recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Interessen for bluray er lav
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketInteressen for bluray er lav

Besvar Besvar Side  <12345 32>
Forfatter
Besked
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2009 kl. 17:41
Oprindeligt skrevet af T-teknik T-teknik skrev:

Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

tænk på hvor lang tid der gik før mange havde en dvdafspiller. Blu-ray og dvd er alså os billede nørder som køber det først. Der går mange år før hr og fru Danmark har en stående. Det er jo også lige meget. Men når man har købt et dyrt tv og en HD forstærker, så køber man jo ikke dvd. man køber jo heller ikke et anlæg til 80000 kr og kun hører mp3.

Hvis man har særlige filminteresser og det KUN findes på DVD, så har ligesom ikke noget valg.

Nej jeg ser da også dvd, men køber dem ikke mere. Men man kan jo stadig købe en dvd en gang i mellem hvis den ikke er udgivet på blu-ray.
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-April-2006
Point: 2911
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2009 kl. 17:42

Det er fint nok med den liste opdateret her på recordere.dk - men jeg tror, at jeg har spurgt før uden svar, kan man ved de mange udenlandske netbutikker I køber hos finde direkte beskrivelse på, at de indeholder danske undertekster? - konkret svar

Og ingen tvivl om, at jer der bor tæt på de gode steder, at I også køber mere på Blu-ray

Jeg syntes kun jeg er stødt på et enkelt site som systematisk er gode til det og det er AxelMusic.com (som sælger titler fra US). Jeg er ikke stødt på nogle engelske webshops der er gode til det. Det er vel sådan set også det som har givet grobund for listen hos f.eks Recordere.

Et alternativ er at installere MyMovies programmet og lave en søgning efter en titel derinde. Der kan man typisk stole rimeligt godt på hvad der er af tekster (også på andre sprog).

Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
hubba Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 25-April-2009
Point: 62
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2009 kl. 17:42

Hej thehut.com har nok ikke brugt lang nok tid på at søge men hvordan ser du lige at der er dansk undertekst på.. ???

PÅ forhånd tak for hjælpen

Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-April-2006
Point: 2911
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2009 kl. 17:45
Oprindeligt skrevet af hubba hubba skrev:

Hej thehut.com har nok ikke brugt lang nok tid på at søge men hvordan ser du lige at der er dansk undertekst på.. ???

TheHut.com skriver meget sjældent hvad der er af tekster. Jeg kigger altid i denne liste hvis det er væsentligt for mig om der er tekst på en film jeg køber i UK.

Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
T-teknik Se dropdown menu
--
--

Bruger er stoppet

Oprettet: 08-Januar-2007
Point: 1989
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2009 kl. 17:48
Oprindeligt skrevet af hedberg hedberg skrev:

Det er fint nok med den liste opdateret her på recordere.dk - men jeg tror, at jeg har spurgt før uden svar, kan man ved de mange udenlandske netbutikker I køber hos finde direkte beskrivelse på, at de indeholder danske undertekster? - konkret svar Og ingen tvivl om, at jer der bor tæt på de gode steder, at I også køber mere på Blu-ray

Jeg syntes kun jeg er stødt på et enkelt site som systematisk er gode til det og det er AxelMusic.com (som sælger titler fra US). Jeg er ikke stødt på nogle engelske webshops der er gode til det. Det er vel sådan set også det som har givet grobund for listen hos f.eks Recordere.

Et alternativ er at installere MyMovies programmet og lave en søgning efter en titel derinde. Der kan man typisk stole rimeligt godt på hvad der er af tekster (også på andre sprog).

Jeg har det lidt sådan, at jeg ikke BARE springer på med køb - men det er da fint med, at I er flere der følger op på at oplyse, hvilke der indeholder danske tekster - jeg har selv søgt en del hos amazon, dog kun på DVD, og hos dem kan jeg intet finde om danske tekster. - Ej heller engelske.
Det er vel heller ikke alle der lige ser obs her og jeg finder det lidt indviklet at kaste mig ud noget med noget MyMovies.
Til top
--
--

Bruger er stoppet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2009 kl. 17:50

tænk på hvor lang tid der gik før mange havde en dvdafspiller. Blu-ray og dvd er alså os billede nørder som køber det først. Der går mange år før hr og fru Danmark har en stående. Det er jo også lige meget. Men når man har købt et dyrt tv og en HD forstærker, så køber man jo ikke dvd. man køber jo heller ikke et anlæg til 80000 kr og kun hører mp3.
Hvis man har særlige filminteresser og det KUN findes på DVD, så har ligesom ikke noget valg.
Nej jeg ser da også dvd, men køber dem ikke mere. Men man kan jo stadig købe en dvd en gang i mellem hvis den ikke er udgivet på blu-ray.

Særlige interesser kunne være:
Dokumentarfilm
TV-serier - primært ældre før 2000 og længere tilbage.
Ældre danske film.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2009 kl. 17:52
Hvor mange købte på nettet for 5 år siden. har da selv købt mine sidste 30 blu-ray i udlandet. Fordi folk er søde og laver lister så man kan se dem med danske tekster.
har aldrig købt en dvd i udlandet. Man må gøre lidt selv for at spare penge.
Til top
--
--

Bruger er stoppet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2009 kl. 17:54
Oprindeligt skrevet af hedberg hedberg skrev:

Oprindeligt skrevet af hubba hubba skrev:

TheHut.com skriver meget sjældent hvad der er af tekster. Jeg kigger altid i denne liste hvis det er væsentligt for mig om der er tekst på en film jeg køber i UK.

Der vil vel altid være nogle, der ikke er blockbustere, som nogle er interesseret i og der ikke lige bliver nævnt her - om de så har danske eller engelske tekster.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2009 kl. 17:54

Særlige interesser kunne være:
Dokumentarfilm
TV-serier - primært ældre før 2000 og længere tilbage.
Ældre danske film.

men kan man købe dem på VHS. Man køber jo bare hvad man skal bruge. En blu-ray afspiller kan jo afspille begge formater dvd og blu-ray. Kan ikke se noget problem i det
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: 2630 Taastrup
Point: 24788
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2009 kl. 17:57

Jeg har det lidt sådan, at jeg ikke BARE springer på med køb - men det er da fint med, at I er flere der følger op på at oplyse, hvilke der indeholder danske tekster - jeg har selv søgt en del hos amazon, dog kun på DVD, og hos dem kan jeg intet finde om danske tekster. - Ej heller engelske.
Det er vel heller ikke alle der lige ser obs her og jeg finder det lidt indviklet at kaste mig ud noget med noget MyMovies.

Hvis der er en enkelt dvd, ind imellem du gerne vil vide om har dk tekst, så bare spørg i min bd tråd. Så længe jeg ikke skal igang med en liste.

Jeg kender jo en del steder efterhånden, hvor man kan finde ud af det.

Mvh
Flemming Larsen
Til top
--
--

Bruger er stoppet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2009 kl. 17:59
Endelig, de eksempler jeg har nævnt, de vil nok aldrig få et ophøjet fokus på Blu-ray. - Er I enige i, at det vil være en niche for DVD, mens alt andet langsomt, men sikkert måske overgår til Blu-ray?
Til top
--
--

Bruger er stoppet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2009 kl. 18:00
Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

Jeg har det lidt sådan, at jeg ikke BARE springer på med køb - men det er da fint med, at I er flere der følger op på at oplyse, hvilke der indeholder danske tekster - jeg har selv søgt en del hos amazon, dog kun på DVD, og hos dem kan jeg intet finde om danske tekster. - Ej heller engelske. Det er vel heller ikke alle der lige ser obs her og jeg finder det lidt indviklet at kaste mig ud noget med noget MyMovies.

Hvis der er en enkelt dvd, ind imellem du gerne vil vide om har dk tekst, så bare spørg i min bd tråd. Så længe jeg ikke skal igang med en liste.

Jeg kender jo en del steder efterhånden, hvor man kan finde ud af det.

Fint - hurtigt link?
Til top

Besvar Besvar Side  <12345 32>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu