|
|
Besvar ![]() |
Side <1 29303132> |
Forfatter | |||
hedberg ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2911 |
![]() |
||
Det er i så fald en fejl og f.eks er RogueAgent jo også kommet med en masse forklaringer på nogle af de udfordringer som de lokale distributører står med - hvilket er godt for debatten - for f.eks er mit eget udgangspunkt jo som forbruger.
Jow.. Det virker så bare ikke så godt for alt kan brydes. AnyDVD er en god ven af huset herhjemme. da jeg også selv nogle gange ønsker at bruge produktet anderledes end distributøren havde forestillet sig. Det værste ved DRM er dog mest når det misbruges som ved nogle udgivelser, Vi har lidt inde på det tidligere og et eksempel ku nne være når producenterne f.eks slår MENU tasten fra. Eller de mange afspiller problemer der har været i kølvandet når ærlige kunder har købt en film og afspilleren f.eks pga. BD+ ikke kan afspille. Det er super ærgeligt for det er medvirkende til at nogle vælger piratvejen.
Jeg læste det som om vores andres indlæg ikke kunne tillægges værdi fordi de var skrevet i et forum som dette og så var det en naturlig konklusion. Det beklager jeg. |
|||
Med venlig hilsen,
Thomas |
|||
![]() |
|||
hedberg ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2911 |
![]() |
||
Du er ved at blive personlig og skinger i din tone, så jeg vælger at stoppe min del af diskutionen om filmdistribution her. Det har været informativt, men også ganske bekræftende af min generelle opfattelse af branchen.
|
|||
Med venlig hilsen,
Thomas |
|||
![]() |
|||
RogueAgent ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Maj-2009 Status: Offline Point: 859 |
![]() |
||
Indtil nu har du reelt ikke forholdt dig praktisk til de punkter jeg har nævnt udover "det må laves om". Det er jo nemt og gratis at sige at det nuværende ikke fungerer, når man ikke har et bud på et alternativ som ville være praktisk gennemførligt - måske fordi man som udgangspunkt ikke er tilstrækkelig bekendt med de forhold der gør at tingene er som de er idag. Jeg ville være oprigtig interesset i at høre hvordan du i detaljer mener at film burde distribueres på verdenplan i almindelighed og i Danmark i særdeleshed, som ikke ville resultere i massive tab for filmbranchen sammenlignet med de modeller der anvendes idag. |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Som kunde interesserer jeg mig temmeligt lidt for en stor del af distributionen af en film. F.eks går jeg ikke op i om filmen sendes med PostDanmark, GLS eller Pakketrans. Som forbruger interesserer jeg mig for tilgængeligheden, kvaliteten og prisen. Alle 3 punkter har jeg oplevet problemer med. Jeg har forsøgt at gøre rede for hvad jeg som forbruger ønsker mig og som gør at jeg bruger flere penge på film. Du mener omvendt ikke, at andre forbrugere har samme behov eller at behov hos producenten overskygger det. Så er den ikke meget længere end det. Det betyder på ingen måde at jeg er forpligtet til at lave en ny forretningsplan for dig.
|
|||
Med venlig hilsen,
Thomas |
|||
![]() |
|||
lunddal ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-Februar-2006 Sted: Danmark Status: Offline Point: 8643 |
![]() |
||
At menu tasten er slået fra på en film har da intet med DRM at gøre og gøres uden at DRM er involveret, men ja, det er irriterende. Jeg vil heller ikke kalde det misbrug at enkelte afspillere havde problemer med BD+ titler i starten. Det er fejl - irriterende fejl - ikke misbrug og er jo ikke gjort med vilje. |
|||
![]() |
|||
lunddal ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-Februar-2006 Sted: Danmark Status: Offline Point: 8643 |
![]() |
||
Det er vist ikke lige det der menes med distribution ![]() |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Det bunder i det samme - Kontrol. Resultatet er det samme - Irritation. Det er software designet til at fratage mig en mulighed. Om vi så kalder det ene eller andet er mig underordnet.
Nææ.. Det er mere dårlig kvalitets sikring. Der røg jo flere udgivelser ud for nyligt som gav problemer på flere mærker/modeller af afspillere (Det var så andre features end BD+ der gav problemerne). Det kan så diskuteres om problemet ligger i afspillerne eller filmene. Personligt vil jeg tro det nok er lidt fifty, men der er rigtigt mange der fremhæver det som et problem og en årsag til at de ikke vil hoppe på Blu-ray endnu.
|
|||
Med venlig hilsen,
Thomas |
|||
![]() |
|||
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
||
DRM er andet end kopibeskyttelse, så ja, UOP som beskrives her er en form for DRM (digitale restriktioner). VLC kan kun undgå den slags fordi VLC udviklerne ikke har indgået en licensaftale med DVD mafiaen. På nogle hardware players kan man finde custom (hacket) firmware som ignorerer UOP. Redigeret af JesperLund - 29-Juni-2009 kl. 18:40 |
|||
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Det var også kun ment som et eksempel på en af de mere trivielle dele af distributørens opgaver (udover måske at stoppe coveret i boksen
|
|||
Med venlig hilsen,
Thomas |
|||
![]() |
|||
Startrek ![]() -- ![]() Bruger stoppet på recordere.dk Oprettet: 02-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5740 |
![]() |
||
At stoppe coveret i en BD box, blive vel lavet af underbetalet kinesiske børnearbejde, og undertekste af underbetalet kinesiske studeren (som lige har fået en Dansk, Norsk og Svensk sprog kursus betalet af filmselskaber, kinesisk afdeling), så jeg tro ikke lige at det der giver den stor pris forskel ![]() |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Da jeg i sin tid arbejdede med at lave videobånd var det en pakke maskine der lavede det meste af arbejdet med den slags. Det er næppe blevet mere manuelt siden da. Dog var der små serier der blev pakket i hånden - så hvis du har en skæv label på et gammelt VHS bånd så var det nok en af de dage hvor jeg hjalp dem med at pakke
|
|||
Med venlig hilsen,
Thomas |
|||
![]() |
|||
Startrek ![]() -- ![]() Bruger stoppet på recordere.dk Oprettet: 02-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5740 |
![]() |
||
Hehe, når så er det dig der har ødelagt min VHS afspille på grund af et skæv label ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Ville tro at det er meget billige at bruge underbetalet kinesiske børnearbejde til dette arbejde, end af købe en dyr pakke maskine til samme job ![]() Redigeret af Startrek - 29-Juni-2009 kl. 19:03 |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 29303132> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |