hedberg skrev:
RogueAgent skrev:
Helt alvorligt - du har i denne tråd fremhævet din egen personlige opfattelse af hvad du opfatter som problemer med måden film distribueres i dag. |
Som kunde interesserer jeg mig temmeligt lidt for en stor del af distributionen af en film. F.eks går jeg ikke op i om filmen sendes med PostDanmark, GLS eller Pakketrans.
Som forbruger interesserer jeg mig for tilgængeligheden, kvaliteten og prisen. Alle 3 punkter har jeg oplevet problemer med. Jeg har forsøgt at gøre rede for hvad jeg som forbruger ønsker mig og som gør at jeg bruger flere penge på film.
Du mener omvendt ikke, at andre forbrugere har samme behov eller at behov hos producenten overskygger det. Så er den ikke meget længere end det. Det betyder på ingen måde at jeg er forpligtet til at lave en ny forretningsplan for dig. |
Næh, du er selvfølgelig ikke forpligtet til noget somhelst. Nu sidder jeg heller ikke et sted i branchen hvor jeg ene mand ville kunne ændre ret meget i den globale distribution af film, så jeg ville ikke kunne bruge en grydeklar forretningsplan til så meget
![](smileys/smiley1.gif)
Min pointe var egentlig også mest at hvis branchen skulle ændre sin måde at gøre tingene på, på en måde som ville påføre dem væsentligt større omkostninger, så ville der vel kun være eet sted at sende disse omkostninger hen - til forbrugeren. På den måde er der for mig at se ihvertfald til et vist punkt et sammenfald mellem branchens ønske om at lave en rentabel forretning ud af filmdistribution, og kundernes ønske om lavest mulige priser.
Og analogt med dette - hvis disse ændringer medvirkede til at gøre det urentabelt at distribuere andet end top-10 film i mindre territorier som f.eks. Danmark, hvordan ville det så være til fordel for forbrugere der ikke kan nøjes med engelske undertekster (dem findes der en hel del af)..?