recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Internet fra waoo!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Internet fra waoo!

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Axel F Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 04-Februar-2007
Status: Offline
Point: 89
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axel F Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Internet fra waoo!
    Sendt: 09-Januar-2013 kl. 16:52
Hej.
Jeg fik onsdag i sidste uge monteret en fiberboks fra waoo med en 30/30 linie.Da teknikkeren var gået ville jeg koble på netværket, med 2 stationære pcér (ungernes) men uden held.Jeg kontaktede deres support, som satte "routeren" op til wpa2.Jeg kunne godt se netværket oppe på ungernes pcér,men når jeg kørte mussepilen hen over det netværk jeg ville tilslutte stod der at det kørte wep.Så det var umulig for mig at oprette forbindelse,med mindre jeg ændrede router settings til wep.Så kontaktede jeg support igen,dagen efter (det tog også en time) og resultatet var det samme.Så kom der en teknikker og skiftede fiberboksen,men det hjalp heller ikke.Nu har jeg så ændret router settings til wep,først virkede det upåklaglig, men efter 2 dage,erer der næsten ingen forbindelse,det tager flere minuter at åbne en hjemmeside,og pludselig ryger forbindelsen helt.Nu har jeg kontaktet support igen,de vil så sende en ud.Angry
Nogen der ved om jeg skal/eller kan ændre noget på pcérnes opsætning,som muligvis kan hjælpe ?
Medmindre det er fordi nr2 fiberboks også er defekt.
 
Skal lige nævne at pcérne køre med usb dongle fra D-Link til det trådløse netværk.Det fungerede fint da jeg havde internet fra Dansk kabel tv.
 
TV...Panasonic PX700

DVD REC...Pioneer 545HX-S
Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Status: Offline
Point: 1201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2013 kl. 08:06
Lige for at være sikker. Er det donglerne på ungernes PCer der kun kan køre WEP? Hvis det er så få dem skiftet - der er ikke meget sikkerhed i WEP, WP2 er standart i dag.

/ask
Til top
Axel F Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 04-Februar-2007
Status: Offline
Point: 89
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axel F Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2013 kl. 16:40
Nej de kørte på wpa, på mit gamle netværk.så de skulle være ok.
TV...Panasonic PX700

DVD REC...Pioneer 545HX-S
Til top
guldhammer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-Oktober-2010
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér guldhammer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2013 kl. 00:43
Altså der burde ikke være noget i vejen for at du skulle kunne køre wpa2 på fiberboksen,
vi har kørt med det fra starten af, men måske skulle du sige til waoo at de skal sætte boksen op til "Åben konfiguration" (det betyder at alle porte undtagen et par stk grundet sikkerhed er åbne) ellers kommer du sjældent op på 30/30 kun af og til,
det har jeg bedt dem om hos os.
//Guldhammer
Til top
Axel F Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 04-Februar-2007
Status: Offline
Point: 89
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axel F Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2013 kl. 16:26
Hejsa.
Routeren står til open, og når jeg kører en hastigheds test ligger den på ca 36/36. Men nu er min pc også kablet med et netværkskabel.
Men det er ungernes pc'er der kører så forbandet langsomt, at de stort set ikke kan åbne en hjemmeside.
Men nu kommer der en teknikker og kigger på det på Mandag og han vil prøve at sætte et andet mærke fiberboks op. Og hvis det ikke hjælper, så ved jeg sq snart ikke hvad jeg skal gøre. Så jeg krydser fingre.
TV...Panasonic PX700

DVD REC...Pioneer 545HX-S
Til top
guldhammer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-Oktober-2010
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér guldhammer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2013 kl. 16:31
Hvis nettet kører fint med kabel så tror jeg det er de dongles der er galt med.
//Guldhammer
Til top
Treated Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Januar-2010
Sted: Horsens
Status: Offline
Point: 1639
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Treated Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2013 kl. 17:21
ja det kunne godt virke sådan, prøv at træk et kabel til ungernes pc for at se hvordan den så reagerer. ældre dongles kontra ny router er måske der fejlen ligger!!!

Kan da sige at da de havde været her, for ca 2 år siden og koble fiber til, så har det kørt upåklageligt fra dag 1 og indtil nu. Så har da kun gode erfaringer
Til top
guldhammer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-Oktober-2010
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér guldhammer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2013 kl. 20:20
Har du et navn på de dongles, måske nogen kan finde ud af mere?
//Guldhammer
Til top
Axel F Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 04-Februar-2007
Status: Offline
Point: 89
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axel F Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2013 kl. 22:28
Hej igen.
Jeg har pt sat min gamle modem til igen(Dansk kabel tv lukker ikke ned for min linie før d 6/2)
Da min fiber boks fra waoo helt har mistet pusten, nu har jeg ingen forbindelse overhovedet. Lampen på boksen/routeren der indikerer at den får signal er gået helt ud Angry
Men de dongler du spurget til er fra D-Link og hedder EWA 140. De er et sted mellem 2 og 3 år gamle, det var dem jeg brugte til mit "gamle netværk"
Jeg har en kammerat som bruger de samme, også til fiberboks fra waoo, blot en anden model, og det kører uden problemer. Han fik waoo i Marts sidste år. Han bruger en dongle i stuen som nok er 5-6 år gammel, også uden problemer. Den har jeg lånt, så den vil jeg prøve af hvis det ikke lykkedes at få det op og køre på Mandag.
TV...Panasonic PX700

DVD REC...Pioneer 545HX-S
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2013 kl. 11:21
Du kunne måske også bare få et fiber modem, og så selv koble en router på? Den løsning har jeg, fra Waoo.
Jeg gider ikke deres (eller andres) routere. Hver gang man får en udbyder, så får man også en tåbelig router. Jeg skal bare have en forbindelse (hurtigt og stabil og uden lukkede porte), så klare jeg selv resten - Hvor svært kan det lige være for udbyderne LOL
Til top
Axel F Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 04-Februar-2007
Status: Offline
Point: 89
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axel F Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2013 kl. 22:08
Du har måske fat i noget der, det kan muligvil blive løsningen. Men som jeg skrev i går, er forbindelsen helt røget og den teknikker der skulle komme i dag, dukkede ikke op pga sygdom. Så jeg blev lovet at der skulle komme en på Onsdag i stedet for. Så må jeg se hvad de finder ud af.
TV...Panasonic PX700

DVD REC...Pioneer 545HX-S
Til top
htpcdude Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 06-September-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 300
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér htpcdude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2013 kl. 00:06
@Kandersen Hvilken router bruger du?

Jeg får selv waoo om nogle dage, derfor interessen.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu