recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Internet fra waoo!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Internet fra waoo!

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6975
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2013 kl. 06:20
Har også Waoo med et fiber modem.   Her har jeg smidt en netgear wifi router på.

Det kører rigtig godt, og så er jeg ikke låst eller andet af udbyderen.
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2013 kl. 11:00
Oprindeligt skrevet af htpcdude htpcdude skrev:

@Kandersen Hvilken router bruger du?

Jeg får selv waoo om nogle dage, derfor interessen.
 
Jeg bruger en forholdvis dyr sag af en Fortigate Firewall med indbygget router. Men mindre kan snildt gøre det.
Til top
Axel F Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 04-Februar-2007
Status: Offline
Point: 89
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axel F Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2013 kl. 12:15
Oprindeligt skrevet af htpcdude htpcdude skrev:

@Kandersen Hvilken router bruger du?

Jeg får selv waoo om nogle dage, derfor interessen.
Hejsa.
Teknikkeren kommer i eftermiddag, så jeg er meget spændt på at se om det kommer op og køre.
Men kan du ikke lige vende tilbage når dit er oppe og køre?
Mit problem var jo at routeren er sat op til at køre wpa2, men signalet bliver åbenbart udsendt i wep....
TV...Panasonic PX700

DVD REC...Pioneer 545HX-S
Til top
Axel F Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 04-Februar-2007
Status: Offline
Point: 89
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axel F Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2013 kl. 18:31
Hejsa.
Teknikkeren kunne heller ikke få det op og køre, han hentede så sin bærbar ude i bilen, men den kunne han heller ikke få forbindelse til. Til sidst hentede han en D-LINK router og satte den til fiberboksen(lukkede så bare ned for den trådløse forbindelse på boksen) og så kom der så forbindelse til ungernes pcér trådløst.
Har så lige haft besøg af en kammerat, (som er it teknikker). Han ændrede opsætningen på fiberboksen og koblede D-LINK routeren fra. Så gik han op på ungernes værelser, søgte efter en opdatering til de trådløse dongler....og vupti så kørte det bare derudaf.
Min pointe er....hvorfor kunne de supportere jeg talte i telefon med 4 gange af næsten en times varighed pr gang, og de to gange teknikkerne var ude hos mig for at skifte fiberboksen, ikke finde ud af det.
Jeg er ikke nogen ørn til pcér og det er gamle fru Jensen sikkert heller ikke. Så jeg syntes det er så meget for dårlig at der ikke var meget hjælp at hente hos de folk der burde have vidst noget om det problem jeg stod overfor.
Men nu køre det, så nu er jeg en glad dreng og ungerne kan næsten heller ikke få armene ned igen.
GO´WEEKEND


Redigeret af Axel F - 19-Januar-2013 kl. 18:34
TV...Panasonic PX700

DVD REC...Pioneer 545HX-S
Til top
Brianigenigen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Maj-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 624
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brianigenigen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2013 kl. 07:39
Hejsa Axel
 
SUPER fedt det er lykkeds at få det op og køre.
Jeg har 3 gange på et par år, haft brug for support fra WAOO, og jeg kan ikke genkende det du har oplevet.
Jeg ville nok også ha været ret negativ over den umidlbare mangel på "skills"
Jeg er af den lidt mere utålmodige type, jeg havde nåk bedt dem rende mig i R.... efter 3 forsøg.
Men nyd det nu, for det er en fed forbindelse
 
Til top
DanielPT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 743
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DanielPT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2013 kl. 08:47
Fordi en supporter eller en tekniker skal ikke rode med dine dongels. Du har lavet en fejl ikke Waoo.
Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1756
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmusdc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2013 kl. 09:38
tror også det er det mange kunder fejlagtigt tror.. at alt med internettet pludselig er udbyderens skyld..
 
som udbyder har man vel reelt kun ansvaret for at der er internet i selve fiber modemmet, at de så giver udstyr med, gør jo at det så også skal virke, men resten må man selv nørde med.
 
skulle jeg sælge fiber forbindelser, så var jeg kommet forbi sat et stik i modemmet, virker det, så havde jeg pakket sammen og sagt at kunden selv måtte løse resten.
 
du forlanger vel heller ikke, at WAOO skal ominstallere din PC...
 
Har personligt ikke haft problemer med WAOO, har haft 3 issues.
 
dødt internet da en bonde gravede hele TREFOR kablet over i hans mark, hvilket var synligt da det var tæt på os, og der var en pæn stor eksplosion før alt røg.
 
dårlige speeds (gik fra 75/75 til 30/40) efter en aften med lyn, WAOO var ude efter 2 dage, da jeg HAVDE internet, og det ikke var en haster, byttede selve indgangsprintet, og så var vi kørende igen.
 
og det sidste var at de havde byttet rundt på 2 kabler da vi flyttede ind, så vi fik nabo´ens internet ind, det tog også få sekunder så var det løst, dagen efter melding af fejl.
 
har haft det i  over et år nu, stadig den bedste internetlinie jeg har haft.
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2013 kl. 10:59
Oprindeligt skrevet af Axel F Axel F skrev:

 
Jeg er ikke nogen ørn til pcér og det er gamle fru Jensen sikkert heller ikke. Så jeg syntes det er så meget for dårlig at der ikke var meget hjælp at hente hos de folk der burde have vidst noget om det problem jeg stod overfor.
Men nu køre det, så nu er jeg en glad dreng og ungerne kan næsten heller ikke få armene ned igen.
GO´WEEKEND

Det er een af årsagerne til, at jeg selv sørger for så meget af mit eget udstyr som muligt. Jeg gider/orker ikke være afhængige af andre, for uanset hvor man vender sig hen, så risikere man at møde folk, som ikke ved nok alligevel. (Jeg vil slet ikke forsøge nævne alle de diskussioner jeg har haft med såkaldt supportere hos TDC).

Men har man valgt at selv klare sit udstyr, (og det er uanset om det er router/dongle/computer osv), så er det også ens egen forpligtigelse at sætte sig ind i tingene og få styr på sin egen del. Det er nok den del de fleste glemmer. Og så går det oftest galt, når man man skal placere skyld og ansvar for noget der ikke virker. 
Til top
guldhammer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-Oktober-2010
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér guldhammer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2013 kl. 14:01
Du siger:
Oprindeligt skrevet af Axel F Axel F skrev:

(lukkede så bare ned for den trådløse forbindelse på boksen)
der er ingen trådløs forbindelse på min waoo boks.
//Guldhammer
Til top
Pioneer540 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 02-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 267
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pioneer540 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2013 kl. 14:09
Oprindeligt skrevet af guldhammer guldhammer skrev:

Du siger:
Oprindeligt skrevet af Axel F Axel F skrev:

(lukkede så bare ned for den trådløse forbindelse på boksen)
der er ingen trådløs forbindelse på min waoo boks.
Det er der på de nyere installationer men det er som i eksemplet her ikke nødvendigvis en fordel - lidt svært at opgradere udstyr når det er integreret i fiberboksen Smile
Til top
DIY! Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-August-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 67
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DIY! Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2013 kl. 14:41
Bare af nysgerrighed, Axel F - hvem er din WAOO udbyder/el-selskab? (synes ikke at jeg har set det nævnt i tråden).

Jeg har selv WAOO via NRGI (dvs i Århus), og har ikke haft problemer med deres service

Være generelt opmærksom på at når der tales WAOO kan udstyret (dvs routeren) være forskellig efter hvilken udbyder der er tale om.

mvh

Anders
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2013 kl. 14:44
Oprindeligt skrevet af Rasmusdc Rasmusdc skrev:

skulle jeg sælge fiber forbindelser, så var jeg kommet forbi sat et stik i modemmet, virker det, så havde jeg pakket sammen og sagt at kunden selv måtte løse resten.

Så kan vi jo glæde os over, at du ikke sælger internet. Hvis service kun gik så langt, som at få trukket linjen til hoveddøren og tjekke at der var lys i lampen, så ville kunderne nok smutte over til dem der så også gad hjælpe med at få det til at virke i praksis bagefter. Udbyderen har trods alt en hvis interesse i, at deres brugere er glade for produktet - og det er de kun hvis de kan få det til at virke.

Hånden op: Hvor mange ville anbefale en udbyder, hvis deres kundeservice lagde røret på i det øjeblik, at du bekræftede at der var lys i modemmet?

Hvor mange Yousee-kunder ringer ikke til hotline for at få hjælp med korrekt indtastning af netværks-ID mv.? Der er næppe mange fejl på kabel-TV, som skyldes, at der intet signal er ud til kundens første antennestik, med mindre kablet er gravet over...
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu