recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Internet i ny lejlighed?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Internet i ny lejlighed?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6066
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Internet i ny lejlighed?
    Sendt: 24-Januar-2023 kl. 09:16
Jeg går ud fra, at fibernet er mere stabilt end kabelnet?
Er der forskel på stabiliteten, hvis de alle bruger TDC's system?
Jeg bor i Randers og kan få fibernet i den nye lejlighed
Men hvis der ikke er den store forskel på fiber og kabel, kan man vel lige så godt spare hundrede kroner om måneden
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6965
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2023 kl. 11:14
de er lige stabile
der vil altid være nogle der kan berette om nede på fiber og kabel.

det afhænger af hvad du ønsker af hastighed op og ned.

og så er fiber nok lidt mere fremtids sikker og er klar til højre hastigheder hvis det ønskes i femtiden 
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6066
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2023 kl. 13:53
1000 MB - både fiber og kabel - skulle være rigelig Wink
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2023 kl. 14:04
300/300 er rigeligt.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1295
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2023 kl. 14:55
Oprindeligt skrevet af jake51 jake51 skrev:

1000 MB - både fiber og kabel - skulle være rigelig Wink


Er forskellen ikke, at fiber er 1000/1000
Og kabel er 1000/100
Til top
bubbleboy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Juni-2013
Status: Offline
Point: 769
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bubbleboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2023 kl. 15:06
Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:


Er forskellen ikke, at fiber er 1000/1000
Og kabel er 1000/100


Hvis det er coax fra TDC, og man bestiller hos Yousee, så kan man få ekstra upload (500 Mbit/s).
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6066
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2023 kl. 17:39
Men altså: Er fiber mere stabilt?
Eller er I enige med hansie om, at kabel nok er lige så godt men at fiber er mere fremtidssikert?
Har 45 MB bredbånd nu Wink


Redigeret af jake51 - 24-Januar-2023 kl. 17:43
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2023 kl. 18:49
Har kun oplevet 2 nedbrud på mere end en time i løbet af 8 år på Stofa coax bredbånd. Og så var der en router der stod af og gav et afbræk. Har 200/50 som er fuldtud tilstrækkeligt når der ikke er teenagere på matriklen. Pris 299,- incl Safe Surf.

Redigeret af Munch - 24-Januar-2023 kl. 18:58
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1970
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2023 kl. 20:01
Oprindeligt skrevet af jake51 jake51 skrev:

Jeg går ud fra, at fibernet er mere stabilt end kabelnet?
Er der forskel på stabiliteten, hvis de alle bruger TDC's system?
Jeg bor i Randers og kan få fibernet i den nye lejlighed
Men hvis der ikke er den store forskel på fiber og kabel, kan man vel lige så godt spare hundrede kroner om måneden

Forskellen er måske ikke så meget stabiliteten, hvis der dermed den tænkes nedetid. Nuvel, kabelnettets opbygning er mere hybridt så der som sådan et led mere der kan være nede hvis kabel-delen får problemer, men som slutbruger vil jeg mene at man kan forvente at opleve begge dele stabile.

Forskellen er måske mere svartider og jitter, der har fiber stadig fordelen selv om kabel/coax vel er at regne som tættere på fiber end på deciderede xDSL forbindelser.
PC:7800X3D,RTX4090 GB-Gaming OC,32GB DDR5@6K-CL30,LG CX
Stue:JVC N7,StudioTek 130,Denon AVR4308,Bladelius Ymer,B&W 803D,SVS PB16-Ultra,DMR-UBC80,Shield 2019
Sovevær.:KD-65AF8,HTP-075,ATV4K
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1295
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2023 kl. 23:29
Fiber rykker op på 2500 mbps, lige om snart.

Redigeret af Flippo - 24-Januar-2023 kl. 23:29
Til top
bubbleboy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Juni-2013
Status: Offline
Point: 769
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bubbleboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2023 kl. 23:39
Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Fiber rykker op på 2500 mbps, lige om snart.


Det kan coax godt matche (vi må se, hvad 2023 bringer). Det kræver dog en opgradering af nettet, hvis det skal være symmetrisk.
Til top
Morten HL Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-December-2019
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 59
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Morten HL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2023 kl. 09:23
Jeg skiftede fra kabel til Fiber for ca. et halvt år siden (Hiper) og min erfaring er at fiber er lidt mere stabil end kabel, specielt over trådløs forbindelse. Jeg havde før kablet alle mine essentielle forbindelser (arbejds pc, Apple TV etc.) Men det droppede jeg efter at have skiftet til fiber. Med kabel skulle jeg genstarte min router ca. en gang om måneden fordi den tabte forbindelsen (har fået routeren skiftet flere gange uden at det hjalp). Det problem har jeg ikke haft med fiber.
En af forskellene mellem kabel og fiber (som jeg har læst et eller andet sted ;)), så "deler" man kabel forbindelse med naboer, dvs. at hastigheden kan påvirkes afhængig af hvor meget naboen er på. Hvorimod at fiber hastigheden er uafhængig af naboer etc. 
Og så kan man få en fast IP adresse med fiber forbindelse. Det kan man ikke med kabel (Ihvertfald ikke med Hiper)
LG CX 65"
Denon X6700 H
Dali Rubicon 6 JE
Dali Rubicon Center
Dali Menuet
Dali Fazon Sat (6 stk.)
Dali Sub P10-DSS (2 stk.)
ATV4 2022
Shield TV 2019
X BOX X
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu