|
Internet på to computere. |
Besvar | Side <1234 10> |
Forfatter | |
Thorvald
Guld medlem Oprettet: 23-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7908 |
Sendt: 10-September-2007 kl. 09:23 |
Breddam - det virker faktisk også på Vista. Men der sker nøjagtigt det samme. Specifikationerne på min bærbare computer kan ses her: Specs Toshiba Heraf fremgår bl.a.: Trådløs teknologi : Bluetooth™ Betyder "Trådløst LAN (802.11a/b/g/Draft-N)" at jeg kunne drage nytte af en hurtigere trådløs forbindelse "N"? Er den på markedet? Hvor hurtig er den? |
|
Med de venligste hilsener
Thorvald. |
|
Breddam
Guld medlem Oprettet: 30-December-2006 Sted: 4140 Borup Status: Offline Point: 2171 |
Sendt: 10-September-2007 kl. 10:36 |
Hmm, kommer der ikke et DOS-vindue op?
Er det dét, der lukker, når du skriver ipconfig? Nå, i bund og grund er spørgsmålet, om du har to routere i hjemmet, og hvordan dit internet bliver leveret til dig. På en 'normal' forbindelse vil du kunne tage din Linksys og tilslutte den modem'et, så den anden router ikke benyttes. Derefter sætter du din Linksys op til sikkerhed, IP-adresser, DHCP og andet. Så er din Linksys den eneste forbruger på nettet - set udefra. Hvad du gør på indersiden, er udbyderen ligegyldigt. Så styrer din Linksys alle de interne brugere vha DHCP (kan også være faste IP-adresser) Det noget af det, pendec skriver... Og som Jesper skriver, så vil dit svar fra en ipconfig-kommando give os en ide om opsætningen... Venligst Søren |
|
Thorvald
Sendt: 10-September-2007 kl. 11:37 |
ipconfig /all: Jeg går ud fra at I mener den der funktion "kør", hvor man så skriver kommandoen. Når jeg gør det kommer der et meget kort øjeblik et vindue med sort baggrund - men dette vindue lukker sig selv meget hurtigt. Jeg får altså ikke lov til at se resultatet af kommandoen.
|
|
Thorvald. |
|
rigo
Guld medlem Oprettet: 25-December-2006 Sted: Slangerup, DK Status: Offline Point: 763 |
Sendt: 10-September-2007 kl. 12:02 |
Du er på rette spor, men istedet for at skrive ipconfig /all skal du skrive cmd. Så åbner en DOS box. Her skriver du så ipconfig /all, og dermed får du din ip adresse.
|
|
Breddam
Guld medlem Oprettet: 30-December-2006 Sted: 4140 Borup Status: Offline Point: 2171 |
Sendt: 10-September-2007 kl. 12:04 |
Nej, der skriver du cmd I vinduet, som kommer op, skriver du ipconfig vh s |
|
Thorvald
Sendt: 10-September-2007 kl. 12:32 |
OK: |
|
Thorvald. |
|
perf
Super bruger Oprettet: 21-November-2005 Status: Offline Point: 327 |
Sendt: 10-September-2007 kl. 12:50 |
ja, "den" er på markedet og virker fortrinligt. Har selv en d-link rangebooster model. Både bedre dækning og hurtigere forbindelse end min gamle model. Hastigheden står i vista soml 130 mb. mvh |
|
JesperLund
Guld medlem Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
Sendt: 10-September-2007 kl. 15:20 |
@Thorvald
Jeg antager at ovenstående screenshot er ved direkte forbindelse mellem RJ45 stikdåse og din computer, ikke? Du får private IP adresser fra din udbyder. Hvis du sætter en NAT router ind, kommer du til at køre dobbelt-NAT hvilket generelt er noget bras. Det er sådan set også noget bras, at din udbyder tildeler dig private IP adresser (men ok, nogle discount udbydere gør dette). Formentlig tillader din udbyder at du kan få tildelt mere end en privat IP adresse (der er i hvert fald rigeligt med adresser i 10.x.x.x rummet). I så fald skal du bruge din Linksys router som en switch. Det nemmeste er at forbinde RJ45 stikdåsen i væggen med en af de 4 LAN porte, altså ikke noget kabel i WAN porten. Du kan så forbinde dine computere til de tre andre LAN porte. Prøv at checke om det virker. Det er langt den bedste løsning i givet fald. |
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|
Thorvald
Sendt: 10-September-2007 kl. 15:41 |
Nu forstår jeg ikke hvad en NAT-router er... Men det er jo også lige meget - jeg skal bare have prøvet det der foreslåes med ikke at anvende WAN-porten.
|
|
Thorvald. |
|
JesperLund
Guld medlem Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
Sendt: 10-September-2007 kl. 15:52 |
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|
Breddam
Sendt: 10-September-2007 kl. 22:01 |
Jesper,
Tror du ikke, at Thorvald skal slå DHCP fra? Det har jeg i hvert fald gjort med router nr. 2... Venligst Søren |
|
JesperLund
Sendt: 10-September-2007 kl. 22:06 |
Det er en bedre ide at undgå dobbelt NAT ved at bruge en switch i stedet for en router, hvis det er muligt (det er måske også det som du mener?). Hans internetudbyder tildeler private adresser efter DHCP, så hvis WRT54G skal fungere som router, skal den konfigureres til at modtage en IP med DHCP på WAN siden. Med vi må hellere lade være med at forvirre Thorvald - lad ham vende tilbage med om switch ideen virker.... Redigeret af JesperLund - 10-September-2007 kl. 22:06 |
|
|
|
Besvar | Side <1234 10> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |