recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Internet på to computere.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketInternet på to computere.

 Besvar Besvar Side  <1 78910>
Forfatter
Besked
mougai Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 30-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 166
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2008 kl. 13:26

Dir-635 er lidt dyr men det kan betale sig at ofre det sidste det vil du ikke fortryde

Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2008 kl. 13:35
Hvad gør Dir-635 bedre end Dir-615?? De er begge "N"-routere. DI-624 eller 524 ligner også gode valg til prisen. Forskellen (såvidt jeg kan se) er at 624 kan gå op til 108 Mbit/s, mens 524 holder sig til de almindelige 54.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2008 kl. 17:12

Aah nu tror jeg at jeg ved hvad der er forskellen: 635 har rangebooster og det har 615 ikke, men det har jeg også næppe brug for i min 86 m2 lejlighed.

Så nu står valget egentlig mellem Dir-615 og DI-624, evt. 524. Da 635 er blevet anbefalet og da 615 nok ligner denne ret meget, så skulle man måske hoppe på 615'eren.

Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Status: Offline
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2008 kl. 17:57
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Aah nu tror jeg at jeg ved hvad der er forskellen: 635 har rangebooster og det har 615 ikke, men det har jeg også næppe brug for i min 86 m2 lejlighed.

Så nu står valget egentlig mellem Dir-615 og DI-624, evt. 524. Da 635 er blevet anbefalet og da 615 nok ligner denne ret meget, så skulle man måske hoppe på 615'eren.

Når du sidder i rum 1, og skal have adgang til routeren i rum 2, så finder du af når rangebooster kan være aktuelt :-) Selv 86m2 er meget når vægge skaber interferens.

Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2008 kl. 19:12
Men wireless N har jo i forvejen indbygget bedre rækkevidde!?
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2008 kl. 17:55
Hej. Nå nu har jeg købt en D-Link 635 - men virker det? Nææææh. Det stopper ved når den kontrollerer internetforbindelsen. Skal jeg bruge Statisk IP, Dynamisk IP eller...?? Med den installationsguide er der jo ikke rigtig noget man kan gøre forkert - så hvorfor virker det stadig ikke?
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2008 kl. 18:04
Hvis du uden videre kan tilslutte en computer direkte til RJ45 stikdåsen, får du DHCP tildelt IP adresse. Det hedder "Automatic Configuration - DHCP" i min router, en WRT54GL med DD-WRT v23 SP2 firmware. Normalt vil DHCP på WAN siden være standardopsætningen i routeren. Det være det som svarer til "Dynamisk IP" i din router (tror jeg).


Redigeret af JesperLund - 07-Marts-2008 kl. 18:06
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2008 kl. 20:55
Altså - nu har jeg da internet forbindelse på min stationære computer gennem routeren. Men nu kan jeg ikke komme ind på routerens webbaserede opsætningsside!?? Og selvom jeg konfigurerede wireless, så er der ikke forbindelse til wireless netværk på min bærbare computer. Og fik heller ikke chance for at sætte adgangsnøgle. Jeg har SSID, men mangler nok at sætte sikkerhedsnøglen. På min kones bærbar finder den fint netværket men jeg kan ikke komme på (måske fordi jeg ikke har sikkerhedsnøglen). Der er noget med at man kan kopiere indstillingerne til USB-nøgle?? Men det kræver vel at jeg komme ind på routerens konfiguration? Nå jeg kan også finde netværket på min egen bærbar. Jeg skulle bare lige genstarte den.

Redigeret af Thorvald - 07-Marts-2008 kl. 21:02
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2008 kl. 21:30
Er din stationære computer forbundet med et kabel til en LAN port? (det kan være at du ikke kan tilgå webinterfacet fra det trådløse; sådan ville jeg lave mit WLAN af sikkerhedsgrunde).

Hvis ja, kører du "ipconfig /all" på din stationære computer og finder "Standard gateway". Den IP adresse vil med 99.99% sikkerhed også være IP adressen for webinterface på din router.

Det er typisk 192.168.1.1, men din router kan bruge et andet subnet på LAN siden, så check ipconfig /all output.

Webinterfacet har et password, som må stå i manualen.

Hvis problemet er at du er kommet til at sætte et password, som du ikke kan huske, må der være et knap til "hard reset", som sætter routeren tilbage til fabriksindstillinger (herunder standard password).
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2008 kl. 06:37

Problemet er, at når jeg bruger routerens "adresse" (den adresse det burde være), så kommer jeg ikke ind.

Den stationære computer er sat til routeren i en Lan port og ikke i internet porten (switch - løsningen som vi kom frem til sidst). Lad mig lige tjekke ipconfig/all....

Deeet var godt nok spooky: Standard gateway så noget mærkelig ud og da jeg gik ind på den var det tilsyneladende opsætningssiden til en eller anden nabo eller anden beboer her i bebyggelsen - måske skulle jeg prøve en reset...

Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
mougai Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 30-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 166
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2008 kl. 06:59
prøv lige denne her det skulle være den rigtige  http://192.168.0.1/
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2008 kl. 08:19
Ååååh hvor er jeg ved at blive sindsygt træt af dette her. Nå man da jeg forsøgte at komme ind på 192.168.0.1 kom jeg pga. Yahoos åndsvage søgning til dette her: Guide. Så nu prøver jeg det.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 78910>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu