|
Internt DVD drev - omformer? |
Besvar | Side 123> |
Forfatter | |
bas
Super bruger Oprettet: 17-Januar-2010 Status: Offline Point: 343 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 08-Juni-2019 kl. 13:06 |
Hej
Jeg har købt et internt DVD drev. Jeg kan se, at drevet har en anden stiktype end det der er i min PC. Jeg ved ikke, hvad det hedder (SATA, IDE). På drevet er der ligesom kun et stik uden huller, og på PC'en er der to stik - et lille til strøm og et bredt til data. Kan jeg købe en omformer, eller skal jeg købe et andet drev?
|
|
bas
Funktioner
Tak(0)
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19556 |
Funktioner
Tak(0)
|
Typenummer og producent på drev og computer, samt billeder vil hjælpe en del.
Klaus
Redigeret af KlausDM - 09-Juni-2019 kl. 11:24 |
|
bas
Funktioner
Tak(0)
|
Drevet er det der er vist på nedenstående side.
|
|
claus_jac
Guld medlem Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
Funktioner
Tak(0)
|
Drevet du linker til har et alm sata stik - det kunne være mere genialt hvis du bare tog et billede af drevets bagside så vi kunne se stikkene når du nu ikke kan henvise til det korrekte drev. Min umiddelbare tanke er at du har et alm sata stik, samt et 4-pin molex strøm stik i drevet. og hvis du så ikke har et frit 4-pin molex i computeren men sata-strøm. så skal du have strømkablet omformet.
men indtil vi ved mere præcist hvad du har, så er alt bare gisninger.
|
|
bas
Funktioner
Tak(0)
|
Helt ok.
Jeg prøver at få taget et billede i morgen.
|
|
bas
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har nu taget et billede af drevets bagside:
Det gamle/nuværende drev er tilsluttet vha. noget der måske kan være et IDE P-ATA Kabel + strøm? Det brede kabel i min PC ligner det der er vist på nedenstående side.
|
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19556 |
Funktioner
Tak(0)
|
Billede af computer (indvendigt) samt producent og typenummer på computer........
Klaus
|
|
jacobn
Junior bruger Oprettet: 22-April-2015 Status: Offline Point: 31 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvilke stik har du på dit bundkort og strømforsyning?
|
|
csell
Guld medlem Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4718 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hej. Hvis dit motherboard har et ledigt data SATA stik, kan du tilslutte dit nye drev til dette. Det vil så også kræve en SATA strømforbindelse. En anden mulighed kan være en SATA til USB adapter. Har din PC en ledigt USB2 eller USB3 port? Så vil dit drev kunne strømforsynes fra en ekstern strømforsyning. Hilsen Carsten. |
|
bas
Funktioner
Tak(0)
|
Hej Carsten
Kan du henvise til sådan en løsning med usb og ekstern strømforsyning? Jeg kan prøve at tage et billede af mit motherboard.
|
|
bas
Funktioner
Tak(0)
|
Min PC har ikke USB 3, men vil jeg kunne
bruge en af nedenstående alligevel? |
|
Besvar | Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |