recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Internt DVD drev - omformer?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Internt DVD drev - omformer?

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10299
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2019 kl. 12:49
Dit nye DVD drev har SATA tilslutning. Hvis ikke dit bundkort har det, må det være en meget, meget gammel PC. M.h.t. til strømstik kan det løses med en meget simpel og billig adapter: https://www.av-connection.dk/?PNo=NNC-1011-001

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2019 kl. 12:50
Hej.

Der findes mange forskellige udgaver. Først vil jeg linke til en, beregnet til en 2.5" harddisk der kræver mindre strøm. Her bruger de to USB stik i håb om at disken så får strøm nok?
'USB 3.0 SATA 7+15Pin to USB 2.0 Adapter Cable For 2.5 HDD Laptop Hard Disk Drive'


Jeg harselv brugt et kit meget lingende dette for nogle år siden:


Det du skal sikre dig er at det SATA stik der går ind i dit DVD drev er delt op i to stik. På disse billeder kan du se en boks med et smal SATA udgang og et USB kabel. Denne boks forbindes så til det ene SATA stik på dit DVD drev med det røde kabel

Du ser også en strømforsyning med et separat 220 Volt kabel. Udgangen fra strømforsyningen er et 4 pol Molex stik. Det forbindes så til din DVD med det viste Molex til SATA power kabel. Det er det hvor den ene ledning er gul.

Jeg ved ikke om du ønsker at vente på en pakke fra Kina. Ellers er der måske andre, der kan fortælle hvor det samme eller lign kan købes i Danmark.

Hilsen Carsten.

Til top
Thomas.T Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-Juni-2016
Status: Offline
Point: 190
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas.T Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2019 kl. 12:57
Denne bør kunne bruges (hvis du ikke har tid til at vente på eBay)

Eller også kan du finde et brugt IDE/ATAPI DVD-drev på dba.
Det er nok begrænset hvor mange penge det kan betale sig at smide i den gamle maskine ;-)
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5205
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2019 kl. 13:02
Oprindeligt skrevet af bas bas skrev:

....
Jeg kan prøve at tage et billede af 
mit motherboard. 
I stedet for gætterier om din ukendte PC, vil nogle fakta oplysninger om din PC bundkort fabrikat og model/typenummer være meget bedre Wink
Mvh. JørgenT
Til top
bas Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Januar-2010
Status: Offline
Point: 294
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2019 kl. 13:11
Eller nedenstående måske?

Jeg ved godt der står hard drive. 
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19208
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2019 kl. 13:39
Undskyld mig, hvis jeg bryder lidt hård i filten, men det er godt nok svært at hjælpe dig til den rigtige læsning, når du ikke hoster op med hvilken computer du har, ensidige et billede af indmaden.

Vi kan gætte herfra og til evigheden, og måske ramme den rigtige løsning, hvor producent, typenummer og billede af indmaden af computeren vil give 99,9% chance for at pege dig i den rigtige retning med det samme. Det kan være at du har de rigtige tilslutninger i forvejen, men det kan også være at det var bedre at du byttede dit drev til et der er kompatibelt med din computer, frem for alle mulige og/eller umulige løsninger.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Thomas.T Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-Juni-2016
Status: Offline
Point: 190
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas.T Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2019 kl. 13:52
Oprindeligt skrevet af bas bas skrev:

Eller nedenstående måske?

Jeg ved godt der står hard drive. 


Du linker til noget der er dobbelt så dyrt som det jeg foreslog, og som for øvrigt ikke er på lager. Du er svær at hjælpe Confused
Til top
BlueFox Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-December-2015
Sted: København
Status: Offline
Point: 541
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BlueFox Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2019 kl. 14:06
Du bør helt klart købe et PCI controller fx denne hvis du har et ledigt PCI slot på bundkortet.
https://www.edbpriser.dk/produkt/delock-controller-card-2x-sata-1x-ide/

Det er muligt du også skal bruge strømstikket som fltk/Flemming skrev. 

Drop de der lappeløsninger!
mvh
MichaelS
Recordere.dk medlem siden 11-Marts-2004 kl. 22:33
Til top
bas Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Januar-2010
Status: Offline
Point: 294
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2019 kl. 15:17
Til top
bas Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Januar-2010
Status: Offline
Point: 294
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2019 kl. 15:19
Og ja, det er en gammel PC, men den kører ganske fint med Windows 10 til mit behov. :-)
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2019 kl. 15:25
OK det kan godt være du ikke kan lide den her melding, men køb en ny computer. Det er en sindssygt gammel spand. At købe noget som helst nyt til den giver absolut ingen mening. 

Den her har endda et dvd drev indbygget https://www.refurb.dk/p/lenovo-thinkcentre-m90-sff/84032 -  og er stadig over dobbelt så hurtig som din nuværende maskine (som i øvrigt seriøst trænger til en rensning.)
Til top
bas Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Januar-2010
Status: Offline
Point: 294
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2019 kl. 15:37
Tak, men jeg gerne lige give det et skud
med det nye drev. 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu