|
Intet signal på Apple TV 4K |
Besvar ![]() |
Side <12345> |
Forfatter | ||
PerW ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4118 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Jeg købte på et tidspunkt en ny Soundbar til soveværelset for at skifte min gamle Philips soundbar ud.
Og jeg stod med samme problem. Og til sidst gad jeg ikke rode med det, Så det endte med at jeg afleverede den nye soundbar og bruger min gamle som hidtil. |
||
![]() |
||
friedel ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Oktober-2007 Status: Offline Point: 1462 |
|
Hmm synes godt nok det er frusterende.
Nu prøver jeg at bestille det supra kabel og bruge det som mit output kabel. Hvis jeg så har problemer efter det så kaster jeg ATV'et ad helved til!
|
||
![]() |
||
Thomas.T ![]() Bruger ![]() Oprettet: 25-Juni-2016 Status: Offline Point: 196 |
|
Du har flere gange skrevet, at ATV virker fint hvis det er tilsluttet TV direkte. Fejlen opstår først når receiver er en del af signalkæden. Så måske du hellere skulle smide din receiver ud ;-) ...eller prøve at fejlsøge med den i fokus.
|
||
![]() |
||
moremusic ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 04-November-2013 Status: Offline Point: 582 |
|
Jeg tror ikke det er kablet, hvis lyden går fint igennem, og du kan få ATVen til at virke, hvis du kører det direkte.
Jeg tror at problemet ligger opsætningen af din Denon reciever og samspillet med din ATV og/eller dit TV. Derfor ville jeg prøve at fejlsøge ved at fjerne så mange variabler og "auto" indstillinger som muligt. Jeg er lidt rusten i opsætning af surround recievere, men jeg ville prøve følgende: 1) Sæt ATV til et fast output (f.eks. SDR/1080p - start hellere lavt end højt) 2) Slå IP scaler fra 3) Slå evt Video conversion fra 4) Sæt output til samme output (1080p) Kommer der billede på nu? I så fald kan du begynde at ændre nogle af disse variabler en efter en (sæt f.eks en højere opløsning og se). Held og lykke.
|
||
![]() |
||
friedel ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Oktober-2007 Status: Offline Point: 1462 |
|
Ville satme være ked af at skulle smide den ud! :D Men ja jeg må prøve den vej igennem, synes bare ikke jeg har haft ændret på noget og jeg kan ikke se hvor fejlen ligger
|
||
![]() |
||
|
Tak, jeg prøver igen i aften, nu har jeg godt nok bestilt nyt kabel, men så er der da opdateret med nyt HDMI format :) Jeg kiggede lidt på det i går, og synes ikke umiddelbart der er nogen mulighed for at sætte output på receiveren?
|
||
![]() |
||
moremusic ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 04-November-2013 Status: Offline Point: 582 |
|
Jeg snød lidt og så på manualen. Der virkede det ud til at være muligt.
Ellers så prøv de andre skridt først. Som en skrev tidligere, så sender ATV menuerne ud i 4K hvis ikke du ændrer output. Hvis det er 4K som driller kunne det være et sted at starte. Prøv gerne en ting ad gangen - så opdager du måske fejlkilden. Jeg udelukker selvfølgelig ikke HDMI kablet - det virker bare underligt når kablerne virker ved direkte tilslutning.
|
||
![]() |
||
|
Jeg kiggede også lige selv lidt (online da jeg er på job) som jeg lige husker det er det kun muligt at rykke på resolution når i/p scaler er sat til. Men jeg prøver mig frem igen i aften, synes nemlig også det er meget mærkeligt, og ikke mindst super frusterende. |
||
![]() |
||
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12360 |
|
Apple skriver umiddelbart at se intet om det, så det er ikke til at vide. Kablet behøver ikke være hammerdyrt for at være certificeret: https://www.av-connection.dk/?PGr=9903 |
||
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB9000 | Zidoo Z30 Pro | Apple TV 4K
Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | Mac Mini w/ Roon |
||
![]() |
||
|
Nej det kan jeg godt se, men tænker det er fint med ATV, det trods alt det apple selv sælger og anbefaler |
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19647 |
|
Hvad med at lade alle enheder være sluttet til tv og så sende lyden tilbage til forstærker via ARC? Klaus
|
||
![]() |
||
|
Det kan måske være en løsning hvis andet ikke virker, ville dog gerne undgå at køre for mange kabler op til tv (frygter at kabelbakken mellem tv-bord og tv er for lille) Sætter jeg så hdmi kabel i TV (ARC) ned til Receiver output (ARC)? Og så skal jeg vel sætte ARC til i menuerne på både receiver og TV? Eller hvordan fungerer det?
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12345> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |