recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Invitation til lytning af mit setup
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketInvitation til lytning af mit setup

 Besvar Besvar Side  123 18>
Forfatter
Besked
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Emne: Invitation til lytning af mit setup
    Sendt: 24-November-2009 kl. 15:59
Nu har jeg måtte læse så mange indlæg om hvor ringe f.eks. Pioneer SC-LX71 er til gengivelse af musik i stereo.Confused
 
Jeg undre mig ret meget over folks oplevelser med den pågældende receiver, og SC-LX Pioneer receivere i det hele taget.Big smile
 
Jeg har derfor besluttet mig til at invitere de af jer der har lyst (og som jeg ønsker på besøg) til at komme og høre mit setup i stereo. Forudsætningerne vil være følgende:
 
  • Aftale om tid i god tid i forvejen via PM
  • At I er bekendt med, at de benyttede højtalere endnu ikke er spillet til
  • At I i bedømmelsen tager hensyn til højtalernes størrelse og konstruktion (ELAC BS-243) 
  • At der benyttes en Pioneer SC-LX71
  • At der benyttes en Pioneer BDP-LX91 som CD afspiller
  • At der alene benyttes CD´en "Closer to Music", som er en reference CD
  • At der indtil videre afspilles stereo i digital kvalitet via HDMI (jeg er ikke klar med de analoge indstillinger)
At jeres lydbedømmelse baseres på følgende elementer:
  • Korrekt instrumentklang
  • Lyddetaljer
  • Gengivelse af frekvensområder
  • Dynamik.
Lyttetesten kan finde sted på min bopæl i Kastrup, primært i tidsrummet 1800-2000.
 
Jeg ønsker kun deltagere som jeg kender fra forumet i forvejen, og jeg alene afgør hvem jeg vil have på besøgSmile Jeg må jo erkende, at besøget kan være lidt risikobetonet, i og med at det er mit hjem I kan besøge, og jeg ønsker helt ærligt ikke alle og enhver inden for dørerneSmile
 
I er velkomne til at beskrive jeres oplevelser med min stereolyd efterfølgende i denne trådTongue
 
Det skal for en sikkerheds skyld bemærkes, at jeg ingen kommersielle interesser har i noget af det benyttede udstyrWink


Redigeret af Hother - 24-November-2009 kl. 16:05
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
kimols Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1485
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2009 kl. 16:03
Lyder spændende John..håber der er RYGEFORBUD i disse timer hvor det forgår????Big smileOuchLOL
Mvh KimOlsen
LG G1 77”
LG G1 65”
dmr-ubc90
Integra DRX-8.4
Elac Atmos TS 30.30
Perlisten S7T| S7C|R4S|D12S|MK sound S-150TI ~|Magnetar UDP900| Strømrenser|CSN Kabler/ Nord øst kabler|Wireworld
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2009 kl. 16:13
Oprindeligt skrevet af kimols kimols skrev:

Lyder spændende John..håber der er RYGEFORBUD i disse timer hvor det forgår????Big smileOuchLOL
No sweatWink
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
ghost-the-man Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Oktober-2007
Sted: DK (nordøstfyn)
Status: Offline
Point: 1647
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2009 kl. 16:18
Det lyder som et rigtig spænde projektThumbs Up,nu har jeg jo ikke Pioneer som receiverWink,men vi høre vel hvordan projekt gå.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2009 kl. 16:20
Oprindeligt skrevet af ghost-the-man ghost-the-man skrev:

Det lyder som et rigtig spænde projektThumbs Up,nu har jeg jo ikke Pioneer som receiverWink,men vi høre vel hvordan projekt gå.
Jamen det er jo bestemt ingen forudsætning at have en Pioneer receiver, næsten tvært om - og du skal være velkommenTongue   
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
ghost-the-man Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Oktober-2007
Sted: DK (nordøstfyn)
Status: Offline
Point: 1647
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2009 kl. 17:00
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af ghost-the-man ghost-the-man skrev:

Det lyder som et rigtig spænde projektThumbs Up,nu har jeg jo ikke Pioneer som receiverWink,men vi høre vel hvordan projekt gå.
Jamen det er jo bestemt ingen forudsætning at have en Pioneer receiver, næsten tvært om - og du skal være velkommenTongue   
Jeg takker for invitationenSmile.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2009 kl. 18:18
Hallo........................Er der slet ingen der har lyst til at høre dette nærmest ubruglige monstrum af en surroundreceiverHugLOL
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Marts-2007
Status: Offline
Point: 4207
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2009 kl. 18:57
Jeg er 100% sikker på dit setup spiller rigtig godt Thumbs Up.

Men ville det ikke være nemmere for de besøgende, hvis de måtte hører noget musik de selv bruger som reference eller de kender godt, f. eks. bruger jeg Pink Floyd Dark Side of the Moon i SACD udgave ?

Synes det er et godt initiativ Clap.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2009 kl. 19:01
Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:

Jeg er 100% sikker på dit setup spiller rigtig godt Thumbs Up.

Men ville det ikke være nemmere for de besøgende, hvis de måtte hører noget musik de selv bruger som reference eller de kender godt, f. eks. bruger jeg Pink Floyd Dark Side of the Moon i SACD udgave ?

Synes det er et godt initiativ Clap.
Hej Hans, det har jeg skam tænkt over. Grunden til at det kun er den ene CD som afspilles er jo, at så har alle (hvis der er nogen der melder sigBig smile), hørt nøjagtigt det samme, og eventuelle indlæg i tråden drejer sig om en oplevelse alle kan forholde sig til.Tongue
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Marts-2007
Status: Offline
Point: 4207
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2009 kl. 19:16
Se det kan jeg godt forstå, men hvis man ikke kender musikken/indspilningen på forhånd så har man ikke særlig meget at sammenligne med.

Dire  Straits Brothers in arms kender de fleste nok Wink.

Den der PQLS lyder spændende, er der hørbar forskel med/uden ?

Pioneer BDP-LX91 kan ikke afspiller SACD eller kan den ?



Til top
mkirkelund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Januar-2008
Sted: 2635 Ishøj
Status: Offline
Point: 2353
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2009 kl. 19:20
Jeg synes det kunne være sjovt at høre i hvert fald. Jeg har selv været ude og lytte på højtaler hos en forhandler i 4 timer i dag, så jeg ved i hvert fald hvad min reference pt er.

Idet jeg har mig en effekt forstærker, ville du så have noget imod at jeg tog den med, for begge parters skyld. Så kan du også få af/bekræftet om du mener der er behov for det. Men ville være irriteret over kun at må spille med den ene cd. :-)
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2009 kl. 19:22
Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:

Se det kan jeg godt forstå, men hvis man ikke kender musikken/indspilningen på forhånd så har man ikke særlig meget at sammenligne med.

Dire  Straits Brothers in arms kender de fleste nok Wink.

Den der PQLS lyder spændende, er der hørbar forskel med/uden ?

Pioneer BDP-LX91 kan ikke afspiller SACD eller kan den ?



Se det der er fidusen med Closer to music er jo, at den er aldeles anerkendt som reference CD, og at den musikalsk kommer godt rundt i hjørnerne omkring musikinstrumenter, dynamik, stemmer og lydfrekvenser. Og i en klarhed som er svær at finde andre steder. Jeg kender alt for mange virkelige elendige musikindspilninger på CD, som jeg ikke tør tage chancen med i denne sammenhængBig smile
 
Ja, der er hørbar forskel ved PQSL, og nej LX91 kan desværre ikke afspille SACDEmbarrassed 
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 18>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu