recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Invitation til lytning af mit setup
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketInvitation til lytning af mit setup

 Besvar Besvar Side  <1 15161718>
Forfatter
Besked
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2009 kl. 07:32
Oprindeligt skrevet af Nikodk Nikodk skrev:

hvad er det for kabler han har haft med til dig ?
jeg er ret "grøn" på kabelsiden, men er igang med at finde ud af hvad jeg skal bruge i min bio. Christian har jo "truet" med at jeg bør have nogle gode sølvkabler, men kan ikke helt overbevise mit budget og mig selv om at det virkelig er nødvendigt. 
Så vidt jeg har forstået det, så er det CSN-tekniks egen produktion af kabler i finsølvSmile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2009 kl. 07:36
Oprindeligt skrevet af mkirkelund mkirkelund skrev:

Oprindeligt skrevet af Skyum Skyum skrev:

Enig.  Højttalerkabler er ikke det svage punkt i et surround-anlæg, men i et high-end stereo setup kan der være noget at hente, men igen skal man være varsom med 1000 lapperne...


I High-End tænker jeg +100.000-200.000 kr.'s udstyr, mere end nogen her på siden har. Så vidt jeg ved?

Jeg mener blot, at i stedet for at der går Woodoo i kablerne, er pengene LANGT bedre brugt på optimering af højtalerens position, rummets akustik, eller højtalere og forstærkere for den sags skyld.

Hvis man f.eks. bruger 2500 kr. på kabler til sine fronter, kunne man jo nemt bruge dem på bedre højtalere eller forstærker. :-)
Nu er det jo ikke på nogen måde high end der indgår i mit set up. Og jeg har selv været meget skeptisk omkring nytten af dyre højtalerkabler.
 
Men da de dyre kabler blev sat på var jeg ikke i tvivl om forskellen - og jeg tænkte faktisk pokkers, for jeg har sørme ikke råd til den type af kabler.
 
Men nu vil jeg overlade til aftens gæster at afgøre om de kan høre forskelTongue 


Redigeret af Hother - 03-December-2009 kl. 07:36
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2009 kl. 07:50
Oprindeligt skrevet af Stenholt Stenholt skrev:

mkirkelund:
 
I High-End tænker jeg +100.000-200.000 kr.'s udstyr, mere end nogen her på siden har. Så vidt jeg ved?

Jeg mener blot, at i stedet for at der går Woodoo i kablerne, er pengene LANGT bedre brugt på optimering af højtalerens position, rummets akustik, eller højtalere og forstærkere for den sags skyld.
Mindre kan gøre det. Et par Quad ELS og deres tilhørende forstærkersæt (grej som er over 20 - 30 år gammelt ) vil spille bedre end Hothers setup. Her er højtalerne desuden spillet til :-). Her vil man kunne hører tydeligt forskel på hvilke kabel man bruger.
Se nu skal man jo holde sig for øje hvilken type setup jeg har - et surroundanlæg, med den primære opgave at give en god filmoplevelse.
 
Så der går ikke woodoo i mit setup, men det er da sjovt at prøveWink
 
At jeg så blev meget overrasket over hvor gode mine nye højtalere også er til stereo (uden at drage sammeligning med egentligt dedikerede stereohøjtalere af god kvalitet), var egentlig årsagen til, at jeg inviterede til aftens lytningSmile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2009 kl. 08:08
ang ht kabler. hvis man ikke kan høre forskel på kabler, så lad pungen blive i lommen. min kone kan uden problemmer høre det hjemme ved mig.
et kabel der fungere fantastisk det ene sted, kan være noget lo.. det andet sted.
 EKS hvis man har en diskant der er lidt skarp, kan det elemineres med et andet kabel
 
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2009 kl. 08:34
Oprindeligt skrevet af mkirkelund mkirkelund skrev:

Oprindeligt skrevet af Skyum Skyum skrev:

Enig.  Højttalerkabler er ikke det svage punkt i et surround-anlæg, men i et high-end stereo setup kan der være noget at hente, men igen skal man være varsom med 1000 lapperne...


I High-End tænker jeg +100.000-200.000 kr.'s udstyr, mere end nogen her på siden har. Så vidt jeg ved?

Jeg mener blot, at i stedet for at der går Woodoo i kablerne, er pengene LANGT bedre brugt på optimering af højtalerens position, rummets akustik, eller højtalere og forstærkere for den sags skyld.

Hvis man f.eks. bruger 2500 kr. på kabler til sine fronter, kunne man jo nemt bruge dem på bedre højtalere eller forstærker. :-)
jeg tror du ville blive overrasket over , hvor mange kroner folk har til at stå for
hvorfor bruge penge på nogle bedre dæk?så hellere købe  en ny bil med slidbane påWink
når man tænker på hvad man betaler for minimale opgraderinger, så syntes jeg ikke at 2500,- er ret meget for et par kabler
sorrySmile off topic


Redigeret af p.las - 03-December-2009 kl. 08:35
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2009 kl. 19:37
Min lytte aften blev ikke helt som planlagt, alle på nær én medelte fra af forskellige årsager. Men Sani kom i det mindste på sin vej hjem til Jylland. Og da Sani er på udkig efter nye surroundhøjtalere benyttede vi i stedet lejligheden til at afspille den musik og se udsnit af de film som han gerne ville se/høre for at kunne bedømme højtalerne.
 
Så efter et par hyggelige timer er Sani på vej hjem.
 
Tak for besøget og for flasken SaniTongue
 
Nu har jeg godt nok en del øl, vin og andet guf i overskudSmile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24625
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2009 kl. 19:41
Jamen john, så holder du bare åbent hus i weekenden.Big smile
Bare skriv navn og adresse på forsiden, så kommer vi.LOL
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2009 kl. 19:47
Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

Jamen john, så holder du bare åbent hus i weekenden.Big smile
Bare skriv navn og adresse på forsiden, så kommer vi.LOL
Det tror jeg ikke at min søde frue ville synes om - men godt forslagLOL
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24625
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2009 kl. 19:50
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

Jamen john, så holder du bare åbent hus i weekenden.Big smile
Bare skriv navn og adresse på forsiden, så kommer vi.LOL
Det tror jeg ikke at min søde frue ville synes om - men godt forslagLOL
Åh, endnu en som er under tøflen.LOL Det kender jeg godt.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2009 kl. 19:56
Men midt under hele seancen ringede Postmand Bent på døren med en pakke. Det er den første BD afspiller fra Cambridge. Så kan jeg jo kigge lidt på den i stedetEmbarrassed

Redigeret af Hother - 03-December-2009 kl. 21:53
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Nikodk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Juli-2004
Sted: nær Roskilde
Status: Offline
Point: 1836
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2009 kl. 21:45
øv hvor ærgeligt at alle meldte fra i sidste øjeblik - de kan de da ikke være bekendt. Jeg havde da set frem til at høre om deres oplevelser. 

Synes det var et godt initiativ. Kunne godt selv have tænkt mig at deltage, men da jeg på ingen måde er stereomand, synes jeg ikke jeg var rette publikum. Jeg bliver imponeret af den gode stereolyd alt for let - selv min egen LOL.

Det var en god mulighed for at få en god demo af lækkert udstyr under mere hjemmelige forhold, som måske bedre kan sammenlignes med ens egne hjemme i stuen, fremfor et mere akustisk korrekt demorum hos en forhandler. I et sådant rum lyder næsten alt jo godt. 

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2009 kl. 21:55
Oprindeligt skrevet af Nikodk Nikodk skrev:

øv hvor ærgeligt at alle meldte fra i sidste øjeblik - de kan de da ikke være bekendt. Jeg havde da set frem til at høre om deres oplevelser. 

Synes det var et godt initiativ. Kunne godt selv have tænkt mig at deltage, men da jeg på ingen måde er stereomand, synes jeg ikke jeg var rette publikum. Jeg bliver imponeret af den gode stereolyd alt for let - selv min egen LOL.

Det var en god mulighed for at få en god demo af lækkert udstyr under mere hjemmelige forhold, som måske bedre kan sammenlignes med ens egne hjemme i stuen, fremfor et mere akustisk korrekt demorum hos en forhandler. I et sådant rum lyder næsten alt jo godt. 

Du kunne nu nok have deltaget, for jeg ville under alle omstændigheder også fyre noget surround af.
 
De havde en god grund til at melde fra, men Sani kom da.
 
det er straks værre med mine nu indebrændte laksemadderLOL 
Men tak for at du synes at det var et godt initiativTongue


Redigeret af Hother - 03-December-2009 kl. 21:57
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 15161718>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu