recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - IOS 6 og batteritid
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

IOS 6 og batteritid

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Trisse Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 30-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 306
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Trisse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: IOS 6 og batteritid
    Sendt: 21-September-2012 kl. 08:41
Jeg oplever en langt dårligere batteritid på min Iphone 4 efter opdatering til IOS6.
 
Jeg har målt at i stand by og stort set uden brug så løber den tør for strøm efter ca. 7-8 timer.
 
Er det normalen eller kan jeg slå noget fra (jeg har bluetoth slået til, og det giver selvfølgelig noget ekstra belastning, men det kan jeg ikke undvære).
 
mvh. Jesper
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2012 kl. 09:24
Nu har jeg ikke selv opdateret til iOS endnu, men der er en "konspirations" teori om at Apple med vilje gør at ældre generationer af iPhone får dårligere batteri tid efter opdatering på diverse års iOS så brugeren køber den nye iPhone (i dette tilfælde iPhone 5). En måde Apple kan tjene flere penge.

Jeg ved godt det lyder langt ude og det er også derfor jeg sætter "" i konspirations teori
Til top
keldp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 712
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér keldp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2012 kl. 09:39
Jeg oplever en meget bedre batteritid på min 3gs fuldt opladet kl 10 i går 80% tilbage her kl 9:37
har vel brugt den en time til samtaler med mere.
Tv: LG 65" B1 Receiver: Marantz sr 7011
CD Afspiller : YAMAHA CDX-890
BLU-RAY : Panasonic DMR-UBC80    Højtalere
Front : Dali, Mentor 5
Center: Dali Suite C 0.8
Bag:Dali Suite Rear.
Sub: Dali S 12.
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rhsin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2012 kl. 10:25
jeg har i tankerne at tjenester som photostream, cloudbackup virkeligt kan suge batteri, så det bruger jeg slet ikke.
Prøv også kigge på kontrasten på skærmen, mange har tendens til bare at fyre den op på fuld skrald, hvor man nok sagtens kan vænne sig til den er noget lavere i kontrasten, det giver også lidt på batteritiden.
også er der self. såvel 3G samt bluetooth som kan suge godt i reserverne.. 3G gider jeg dog ikke ligge og slå fra, men bluetooth bruger jeg så sjældent at det er slået fra.
derudover har jeg slået diagnostik og brug fra så den ikke sender noget til apple.
 
også så jeg en ny funktion jeg ikke lige havde set før, "begræns reklamesporing" så den blev også lige aktiveret.
 
hvis der er andre som har strømbesparende tips kom endelig med dem 
Mvh

René
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24662
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2012 kl. 10:44
Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

 
også så jeg en ny funktion jeg ikke lige havde set før, "begræns reklamesporing" så den blev også lige aktiveret.
 
 
Hvor fandt du den henne?
Mvh
Flemming Larsen
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rhsin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2012 kl. 10:50
Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

Hvor fandt du den henne?
generelt -> Om -> reklame
Mvh

René
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24662
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2012 kl. 10:52
Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

Hvor fandt du den henne?
generelt -> Om -> reklame
Smukt. Den måtte jeg lige have på også. Takker.Smile
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2012 kl. 12:54
Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

Hvor fandt du den henne?
generelt -> Om -> reklame
Smukt. Den måtte jeg lige have på også. Takker.Smile
Ja en go' ting - er slået til Big smile
 
Ved ikke lige med iCloud, her spørges om man vil ha' kontoen slettet Confused


Redigeret af Kampus - 21-September-2012 kl. 12:55
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rhsin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2012 kl. 13:06
icloud er ganske fin især hvis man har flere appleenheder, og især også mht. backup (hvis man kan nøjes med pladsen), personligt bruger jeg den til kalender/kontakter/find min fon
 
men jeg bruger ikke til backup (det gør jeg manuelt engang imellem på computeren), og jeg bruger heller ikke photostream (den står jo og arbejder med at uploade når man er hjemme på netværket.. og det bruger jo strøm), jeg har en synology NAS hvor alle billeder ryger over på og deles af den ved.
 
Til dem der ikke har set det så er en af de gode features ved icloud kalenderen (det har iøvrigt været muligt længe.. det er ikke en ny feature) at man her kan sætte gæster på som så kan svare tilbage (kun brugbart hvis modparten også bruger iphone icloud), men også man kan oprette en ekstra kalender som man kan give andre brugere adgang til så man feks kan have en delt kalender som er mere "åben" 


Redigeret af rhsin - 21-September-2012 kl. 13:10
Mvh

René
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2012 kl. 13:12
Så hvis man som jeg kun har iPhone, er iTunes tilstrækkelig som back-up?
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rhsin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2012 kl. 13:13
ja, omend icloud find my phone kan være en hjælp hvis nogen stjæler den eller du mister den, så kan du finde den af den vej.. men self. hvad hjælper det hvis politiet så ikke gider hjælpe dig Wink
Mvh

René
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2012 kl. 13:17
Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

ja, omend icloud find my phone kan være en hjælp hvis nogen stjæler den eller du mister den, så kan du finde den af den vej.. men self. hvad hjælper det hvis politiet så ikke gider hjælpe dig Wink
Ja det tænkte jeg også på. Men kan jeg finde min iPhone vha en windows PC?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu