recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - IP TV VS Sattelit tv
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketIP TV VS Sattelit tv

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Bjarke88 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 76
Direkte link til dette indlæg Emne: IP TV VS Sattelit tv
    Sendt: 12-Juni-2010 kl. 21:56
Hej vil bare lige høre jeres meninger til brug for sammenligning. Har nu haft TDC TV i lidt over en uge. Fungerer upåklageligt og uden fejl. Men min fordomme er der dog stadig, når jeg sammenligner med mit Canal Digital abbonnement. ,Jeg syntes stadig at Canal digital leverere et væsentligt bedre billede end IP-TV gør.  Er det bare mig. Hvad er jeres holdninger.
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2010 kl. 23:01
Canal digital sender med den højeste bitrate... (og derfor bedre billede)

TDC TV har ikke båndbredde nok til at kunne levere samme bitrate...
TDC har problemer med at kunne tilbyde HDTV, særligt der skal modtages flere streams samtidigt...
 
 


Redigeret af avh - 12-Juni-2010 kl. 23:16
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
Bjarke88 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 76
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2010 kl. 22:27

Må sige at selvom TDC ikke leverer samme bitrate som Canal Digital, så er jeg meget positivt overrasket over TDC TV. Det fungere upåklageligt, har haft det i godt et måned nu. Ingen nedbrud overhovedet.  Jeg var i starten meget skeptisk over at jeg troede at Tv'delen slugte alt internet kraften. Har selv 20 mbit. Når jeg ser eks. Tv2 Film HD, så kører min download rate stadig 1,6-1,8 mbit, svarende til ca. 15-17 mbit download. Det syntes jeg faktisk er facinerende at tv'et ikke tager mere. Vi har dog lige fået en helt ny central her hvor jeg bor. Ved ikke om det har noget at sige.

Men kan kun klart anbefale TDC TV. Har sagt mit Canal Digital abonnement op. Dette er meget enklere, og så kan man nøjes med en udbyder, hvor internettet barer kører upåklageligt.
Har desværre dårlig erfaring med telenor kundesupport, hvor jeg tidligere var kunde. Men dette virker. Thums up herfra. 
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Status: Offline
Point: 2875
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2010 kl. 13:51
Tv2 Film HD, så kører min download rate stadig 1,6-1,8
mbit, svarende til ca. 15-17 mbit download.

Mbit er Mb og Mbyte er MB. Så mon ikke du mener 1,6-1,8MB/s svarende til 12,8-14,4Mb/s ?
.....
Til top
wicca Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 506
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2010 kl. 09:14
Jeg har nu haft TDC TV længe og ELSKER deres interface og brugervenlighed. Desuden er deres multiroom-løsning perfekt.
Men en ting som jeg HADER, er deres billedekvalitet. Den er simpelthen for dårlig efter 2010 standard. Selv deres HD kanaler pixelerer ved eks. sport. SD kanalerne er helt hen i skoven.
JEg bor 93 meter fra en central, så det er ikke forbindelsen der er problemet. Det er simpelthen, at TDC sender med en uacceptabel lav bitrate...og det erkender TDC også. Jeg har haft tekniker på flere gang, fordi jeg ikke mente at mit billede var iorden. Og de erkender at de intet kan gøre...at jeg modtager den maximale billedekvalitet som TDC kan klare! Øv bøv siger jeg bare.

Nu har jeg så taget konsekvensen og opsagt TDC TV...men med blødende hjerte, da jeg virkelig ellers kunne li' deres produkt. Jeg kan bare ikke leve med et dårligt billede.

Nu forsøger jeg mig med Canal Digital istedet og glæder mig vildt til at se deres billedekvalitet. Her er bitraten faktisk det dobbelte på HD kanalerne.
Prøv at se testen fra flatpanels.dk her i linket: http://flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id=1274258458

Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Status: Offline
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2010 kl. 11:07
Oprindeligt skrevet af wicca wicca skrev:

Nu forsøger jeg mig med Canal Digital istedet og glæder mig vildt til at se deres billedekvalitet. Her er bitraten faktisk det dobbelte på HD kanalerne.
så vidt jeg selv har prøvet da jeg havde cd´, så var HD kanalerne oppe på 12-14Mbit og et par SD kanaler omkrin 3,7Mbit i snit.. Så HD kanalerne ligger vist over "dobbelt" men det kommer nok an på de forhold du sammenligner med, men cd's egen kanal, så er det jo 3x bitraten..
 
Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2010 kl. 12:12
For mig er det interessant TDC TV med mere IPTV.Thumbs Up  Dog hvad som mest bliver valgt af de enkelte tilsluttede er for mig sværere at gætte.
Til top
wicca Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 506
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2010 kl. 14:25
Confused
Oprindeligt skrevet af moho moho skrev:

For mig er det interessant TDC TV med mere IPTV.Thumbs Up  Dog hvad som mest bliver valgt af de enkelte tilsluttede er for mig sværere at gætte.
Det forstod jeg ingenting af...?
Til top
dandyman Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 15-Februar-2010
Status: Offline
Point: 15
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2010 kl. 17:53
Jeg kan intet ondt sige om IPTV fra SmileContent, via modtager streams i SD på ~6Mbit og HD på omkring ~16Mbit i følge programmet ProgDVB og billedkvaliteten er bare i orden.
Til top
wicca Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 506
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2010 kl. 13:00
Oprindeligt skrevet af dandyman dandyman skrev:

Jeg kan intet ondt sige om IPTV fra SmileContent, via modtager streams i SD på ~6Mbit og HD på omkring ~16Mbit i følge programmet ProgDVB og billedkvaliteten er bare i orden.
 
Ja, IPTV via Fibernet er fuldstændig på niveau med parabol-tv. Men IPTV via TDC TV (HomeTrio) har kun omkring den halve bitrate af fibernet.
Til top
Bjarke88 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 76
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2010 kl. 23:18
Jeg er godt godt tilfreds med TDC TV,men må dog være enig med at deres billede ikke er på højde med Canal Digital. Men det er jo også eneste mulighed for at få tv3 uden at skulle i klørerne på Viasat som ikke vil slippe bagefter. Her har jeg dog gode erfaringer med Canal Digital. 2 dage efter min opsigelse lå bekræftigelsen i posten. High five til Canal Digital. De ved hvad kundeservice er.
 
Et godt råd hvis i køber TDC Home Trio, brug de 49 ekstra kr. på en 20 mbit forbindelse, det vil i ikke fortryde.
 
 
Til top
binderup Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 16-Oktober-2004
Status: Offline
Point: 262
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2010 kl. 11:54
@Bjarke88 nu er problemet med TDC og så hastigheder over 5-10mbit at der er RIGTIG mange steder i landet hvor de slet ikke kan levere den hastighed. Jeg bor tæt på TDC gamle HQ (Slet) i et relativt nyt kvarter, hvor man må formode at der skulle være ganske OK forbindelses muligheder, og der kan de maks levere 5mbit/s i medvind - Fullrate maks 4 (med VOIP der lyder som taler man i konservesdåser).

Når jeg har fået demo af TDC TV så er der ikke nogen tvivl om at det er en lækker platform med nogle ret gode features - problemet er bare at TDC's infrastruktur slet ikke er god nok til at kunne servicere det tilfredsstillende for langt størstedelen af deres kunder.

Da vi fik fiber der droppede vi Yousee kabeltv (havde også internet da ADSL ikke var stabilt her - Yousee Internet er det bedste alternativ til Fiber i vores område), da det samlet set var 3-4000 billigere pr år sammenlignet med hvad TDC skulle have for det tilsvarende (50 mbit internet og HD pakkerne), og jeg må indrømme at jeg slet ikke savner nogle af Viasat pakkerne. Hvis det er Superligaen der trækker så er den jo også ved at blive godt og grundig splittet mellem Viasat og Canal Digital, og jeg vil skyde på at det bliver endnu mere splittet i takt med Canal 9 får mere og mere fodfæste. Jeg kunne forestille mig at CD og viasat på sigt går sammen om at lave en sportspakke (måske et longshot...)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu