recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - iPad 5 vs. iPad 4
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

iPad 5 vs. iPad 4

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
kbaggen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-December-2006
Sted: Roskilde
Status: Offline
Point: 328
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kbaggen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2013 kl. 13:32
Tror det er ved at være tid til at skifte Ipad 1 ud :-)  
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Point: 6676
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2013 kl. 13:43
Oprindeligt skrevet af kbaggen kbaggen skrev:

Tror det er ved at være tid til at skifte Ipad 1 ud :-)  

Enig. Det har jeg lige gjort LOL

Der ER altså forskel. Men iPad 1 kører også kun iOS 5.
Venlig hilsen
KB
Til top
Strange Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-Marts-2008
Point: 3199
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Strange Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2013 kl. 14:19
Allan, hvad mener du med du ikke kan mærke forskel? Er det på ydeevne eller skrøbelighed du mener?
Jeg har mere eller mindre bestemt mig til at beholde min 4er.
Synes vitterligt ikke der er andet end vægten at komme efter og den ved jeg egentlig når alt kommerciel alt om er en god eller dårlig ting.
Til top
Rasmus8D Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-November-2011
Point: 1336
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus8D Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2013 kl. 14:55
Vi gik fra en iPad 2 til air, vi havde også købt en mini, da jeg døjede med at få ondt i mine håndled når jeg brugte iPad 2eren.

Air er bare genial, den lidt større skærm, men langt mindre vægt er perfekt. Denne iPad kan jeg holde ud og sidde med, også i længere tid, bevares jeg døjer lidt med mine led, men det må betyde meget for andre også?

Så er der skærmopløsning power osv. det hele går op i en højere enhed :) Vi er super tilfreds med at have byttet 2eren og minien ud med en air :)...

Men som med iphone 5, så er der ikke meget belæg for at skifte til 5s, så hvis man ikke ser vægt / størrelse som et issue, så har jeg svært ved at forestille mig der er sket det vilde fra 4 til air... :)
Audiovector Mi3 Super / Ki3 center / Kx-x / Earthquake FF 12 / Nad T758
Til top
Allan Jensen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 10-April-2006
Sted: Nordsjælland-DK
Point: 238
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Allan Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2013 kl. 14:56
@Strange

Helt ærligt så syntes jeg at du skal beholde din iPad 4.
Som jeg skrev tidligere, så er der altså ikke så stor forskel fra min iPad 2 og den nye iPad Air. Der er selvfølgelig størrelsen, vægten og så er den en anelse hurtigere, men det retfærdiggør ikke et køb fra iPad 4 til den nye iPad Air efter min mening.
Til top
Henrik Nygaard Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 01-December-2005
Point: 424
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik Nygaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2013 kl. 15:27
Jeg var (igen) inde og kigge på Air i dag, og står stadig ved, at jeg ville have udskiftet 4'eren med sådan en uden at tøve. Der er en verden til forskel!
Den har det design, som fik mig til at hoppe med på Mini-vognen. Og jeg har meget svært ved at beslutte mig for, om jeg skal opgradere til en Mini Retina eller skifte til Air.

På sidelinjen står dog også en potentiel indskiftning i form af Nexus 10 (2013), som må være lige på trapperne. Jeg foretrækker klart Android frem for iOS, men elsker Apples byggekvalitet. Hvis bare man kunne luske Android ind på en iPlade, så havde jeg været mere end lykkelig! Big smile

Redigeret af Henrik Nygaard - 13-November-2013 kl. 15:28
Til top
Treated Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Januar-2010
Sted: Horsens
Point: 1639
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Treated Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2013 kl. 16:31
vi har 2 stk ipad 2 og vi forventer ikke at skifte dem ud endnu, kan ikke se grunden til opgradering når de kører fint som de er nu. At den er så meget lettere bekymrer mig da lidt, for jeg synes ikke den skulle være lettere end de er i forvejen. Føler simpelthen den vil bøje :)

Så vi opgraderer ikke til air istedet for ipad 2. Synes os det er helt vil at skifte sin 4 ud til en air, har man virkelig brug for den extra ydelse??
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Januar-2005
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2013 kl. 18:13
Oprindeligt skrevet af Treated Treated skrev:

vi har 2 stk ipad 2 og vi forventer ikke at skifte dem ud endnu, kan ikke se grunden til opgradering når de kører fint som de er nu. At den er så meget lettere bekymrer mig da lidt, for jeg synes ikke den skulle være lettere end de er i forvejen. Føler simpelthen den vil bøje :)

Så vi opgraderer ikke til air istedet for ipad 2. Synes os det er helt vil at skifte sin 4 ud til en air, har man virkelig brug for den extra ydelse??

- skærm og internethastighed er bare SÅ meget bedre på air i forhold til Ipad 2 . Med mit brugsmønster bemærker jeg overhovedet ikke at air skulle være mere skrøbelig . .
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
Henrik Nygaard Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 01-December-2005
Point: 424
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik Nygaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2013 kl. 18:47

Prøv den lige først.. Jeg synes at opløsningen sutter på min Mini, og at den det meste af tiden hænger en del i bremserne. Den oplevelse kan jeg ikke ligefrem forestille mig bliver bedre, når skærmdiagonalen hæves fra 7,9" til 9,7"!

Dem der skifter fra iPad 4 til Air tror jeg heller ikke gør det så meget for ydelsen, men nærmere fordi at Air er pakket meget mere elegant og kompakt ind. 
Jeg tog rimelig godt fat i en Air i dag, og jo, man kan da mærke en ganske lille smule flex i kabinettet (hvilket man ikke kan på en 4'er). Men jeg synes ikke, at den på nogen måde virker skrøbelig. Flexet et minimalt ifht. f.eks. Xperia Z og Note/Tab 10,1.
Til top
Treated Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Januar-2010
Sted: Horsens
Point: 1639
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Treated Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2013 kl. 20:42
Oprindeligt skrevet af Henrik Nygaard Henrik Nygaard skrev:

Prøv den lige først.. Jeg synes at opløsningen sutter på min Mini, og at den det meste af tiden hænger en del i bremserne. Den oplevelse kan jeg ikke ligefrem forestille mig bliver bedre, når skærmdiagonalen hæves fra 7,9" til 9,7"!

Dem der skifter fra iPad 4 til Air tror jeg heller ikke gør det så meget for ydelsen, men nærmere fordi at Air er pakket meget mere elegant og kompakt ind. 
Jeg tog rimelig godt fat i en Air i dag, og jo, man kan da mærke en ganske lille smule flex i kabinettet (hvilket man ikke kan på en 4'er). Men jeg synes ikke, at den på nogen måde virker skrøbelig. Flexet et minimalt ifht. f.eks. Xperia Z og Note/Tab 10,1.

Vil bare sige at det som vi bruger ipad´en til, er rigtig fint til vores behov. De  par timer jeg sidder med den i sofaen om ugen overlever jeg nok at skulle vente 5 minutter mere total set :)

Er jo et spg om hvor vigtig det er for en selv, hvis man bruger den flere timer om dagen så er en opgradering til sin ret.
Til top
Strange Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-Marts-2008
Point: 3199
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Strange Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2013 kl. 23:16
Har besluttet mig for at beholde min 4'er fra april. Synes simpelthen ikke der er noget der retfærdiggører et skifte.

Men hvad mener I med skærmstørrelsen, skærmen på en 2, 4 og Air er da ens?

Redigeret af Strange - 15-November-2013 kl. 23:17
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6676
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2013 kl. 16:38
Oprindeligt skrevet af Strange Strange skrev:

Har besluttet mig for at beholde min 4'er fra april. Synes simpelthen ikke der er noget der retfærdiggører et skifte.

Men hvad mener I med skærmstørrelsen, skærmen på en 2, 4 og Air er da ens?

Nej, skærmen på iPad 2 er 1024 x 768, på 4 og AIr er det 2048 x 1536 pixler.
Venlig hilsen
KB
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu