recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - iPad Mini vs. iPad Air
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

iPad Mini vs. iPad Air

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Casper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 598
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Casper Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2014 kl. 09:58
Jeg kan læse lidt delte meninger, og det er jo dejligt med sådan en debat.

Jeg må vist ud og prøve begge to, før jeg går videre derfra. Men de gange jeg har kigget, der synes jeg især Mini'en viser sig godt i betragtning af størrelse og er lidt mere håndholdt umiddelbart.

Tillægsspørgsmål:
Hvor meget hukommelse har I på jeres enhed?

Jeg har 16 GB modellen på min 2'er og det løber sgu hurtigt med apps og lidt film, når den står på sommerferie lige pludselig..


Redigeret af Casper - 19-Februar-2014 kl. 10:18
Af børn og fulde folk skal man høre sandheden.
Til top
Flubber Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-August-2009
Status: Offline
Point: 161
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flubber Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2014 kl. 10:32
Som det allerede er sagt kommer det meget an på hvad du lægger vægt på, samt hvor og hvordan du skal bruge dem. Jeg har selv købt en Air fordi jeg skal bruge den til læsning af undervisningsmateriale i forbindelse med mit ingeniørstudie, samt til lidt film, browsing osv. på farten. Men da hovedformålet er læsning valgte jeg den større skærm, da det bare er lettere at læse på en Air end en Mini. Jeg har 64GB på min, da jeg har hele mit iTunes bibliotek på den, samt en del film/serier. Tror jeg bruger omkring 50GB lige nu. Men køb en så stor en som du har råd til, og som du tror at du får brug for. Jeg har også en 32GB iPhone, hvor jeg har ærgret mig over ikke at have betalt lidt ekstra og fået den på 64GB.
Til top
Kief Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2006
Sted: København
Status: Offline
Point: 2323
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kief Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2014 kl. 14:30
Købte også selv air af lidt de samme grunde som Flubber. Elsker minien, men min Ipad er sjældent på farten, hvorfor jeg foretrak en større skærm frem for det praktiske. Men for dig kan behovet naturligvis være anderledes.
Mvh.

Casper
Til top
dieseldk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 28-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 339
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dieseldk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2014 kl. 17:26
Synes du at din 2'er er for stor og tung at sidde med, så skal du måske tage en mini, husk at air er noget lettere og lidt mindre end din 2'er.
Hvor tit ville du gerne have din 2'er med men lader være fordi den er for stor og træls at have med, og hvor mange tror du at du ville have taget minien med hvis du havde sådan en i stedet for, hvis det er tit så igen skal du nok vælge en mini.

Skiftede selv en 3'er til en air, da jeg ikke lige kunne se nogle gange hvor jeg ville tage en mini med hvis jeg havde haft sådan en i stedet for min 3'er og at jeg ville komme til at savne den større skræm der hjemme.
Til top
Casper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 598
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Casper Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2014 kl. 13:25
Ja 2'eren kan være lidt tung til tider, og både Air og Mini er jo noget mere letvægtere..
Jeg har rimelig ofte godt ville have haft den med, og det er også lidt det tanken er. Evt. have den i jakkelommen. 

Men selvfølgelig er en stor skærm også fed at have..
Af børn og fulde folk skal man høre sandheden.
Til top
tommyaxen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-December-2007
Status: Offline
Point: 540
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tommyaxen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2014 kl. 14:40
2eren er lettere og tyndere end 3eren og 4eren
Til top
thor-thor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2008
Status: Offline
Point: 1922
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thor-thor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2014 kl. 14:53
Som andre har skrevet er det jo en smagssag.
Jeg har begge og Air er fin herhjemme, men skal jeg på farten er det mini'en der ryger i tasken....
Til top
Casper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 598
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Casper Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2014 kl. 15:14
Det er lige det.. 
Hvor meget hukommelse har du valgt med, thor-thor??

En 32 GB ender jo på omkring 27,5 GB man har til rådighed at lege med..
Af børn og fulde folk skal man høre sandheden.
Til top
thor-thor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2008
Status: Offline
Point: 1922
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thor-thor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2014 kl. 00:21
Jeg kører den nærige stil, så har kun 16Gb. Det virker ok for mig, jeg bruger dem primært til streaming af Film/musik, netsurfing, småspil etc. og har relativt lidt indhold gemt på dem.
Men vil man gerne have en del indhold gemt på den er 16Gb nok for lidt. Allerede med bare nogle spil (og et par af de store spil), nogle podcasts etc. er 16Gb ved at være brugt....

Redigeret af thor-thor - 21-Februar-2014 kl. 00:22
Til top
Casper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 598
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Casper Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2014 kl. 16:11
Ja når man "kun" skal bruge den til det, så er det jo fint Wink
Lidt film, apps og billeder, så fylder det god op..

Jeg må vist ud i weekenden for at blive klogere.


Redigeret af Casper - 21-Februar-2014 kl. 16:12
Af børn og fulde folk skal man høre sandheden.
Til top
kongkente Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2014
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kongkente Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2014 kl. 09:20
Har selv en ipad air, men skulle jeg købe nu tror jeg at jeg ville tage mini da den er lidt nemmere at sidde med i hænderne, men tror min datter ville blive ked af det da den store skærm jo er et ekstra plus for hende. Jeg har købt en helt almindelig ipad air uden simkort og mobilabonnement. ONLY wifi Smile
Til top
Casper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 598
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Casper Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2014 kl. 20:46
Ja, det er lige det :)

Jeg købte her for nogle uger siden Mini'en, og jeg er meget tilfreds. Den har allerede været med på farten flere gange, samt at den Retina skærm bare er lækker at se på.

Så jeg er godt tilfreds med mit valg! Smile
Mange tak for alle inputs!
Af børn og fulde folk skal man høre sandheden.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu