recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ipads til 3 børn. Bedst opsætning? Hurtig svar tak
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ipads til 3 børn. Bedst opsætning? Hurtig svar tak

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
JENC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 615
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JENC Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2013 kl. 20:58
Oprindeligt skrevet af jakobbirk jakobbirk skrev:

Vi har og bruger kun 1 apple id til 2 voksne og 2 børn

Giver det så ikke problemer med
- at dele fremdrift i spil (1 er på level 8 én er kun på level 2)
- Film der ligges ind på 1 enhed kommer også over på en anden enhed og tager plads.
- Ditto med musik
- Og Facetime og andre konti

Jeg er ellers android man med android tablets, og kan se at hele universet og tilgangen med at man skal have et andet device (PC med iTunes) for at kontrollere sit første device (iPad'en) da virkelig er fuck'ed-up.

Det er mine billeder, Apple. Mine. Ikke jeres. Hvorfor fa'en skal det syltes så meget ind i jeres setup og software at vise dem på en enhed jeg har købt og betalt... yikes... Ditto film. Ditto musik.

Redigeret af JENC - 25-December-2013 kl. 20:59
Til top
Skalle06 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-November-2006
Point: 1116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skalle06 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2013 kl. 21:31
Du kan styre fuldstændig, hvad der kommer over af billeder, video, musik mv. på den enkelte iPad, selv om I kører med et fælles Apple Id på alle.

Vi har fem iPads i familien med et fælles Id, for at dele indkøb i AppStore mv. Men hver iPad er individuelt sat op med indhold til hver af os. Du bestemmer selv om der skal være automatisk overførsel mellem enhederne eller ej.

Mest simpelt at sætte op via iTunes - efter min mening. Og det hele kører trådløst og automatisk. Efter min mening meget nemmere end Android. Man skal ikke tænke over noget, når det først er sat op.

Du behøver ikke bruge iTunes. Der findes alternativer. Men iTunes er all-in-one, og hos os står det bare og kører i baggrunden og sørger for sikkerhedskopiering mv.

Sæt pris på at iOS ikke ligner Android og omvendt. Det ville være for kedeligt. Sæt dig stille og roligt ind i det nye, og så ser du pludselig logikken.
Til top
NFB1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-April-2006
Point: 189
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NFB1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2013 kl. 21:45
Det bedste du kan gøre er, at bytte dine børns ipad minier ud med 3× nexus 7, så er du udover alt det bøvl ned iTunes og apple logik..
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Point: 3840
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2013 kl. 22:44
Spil styres via Game Center - det kan styres. Men face time/iMessage vil give problemer. Derfor gør dig selv den tjeneste at oprette selvstændige apple id's til dem.
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Point: 3840
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2013 kl. 22:46
Oprindeligt skrevet af NFB1 NFB1 skrev:

Det bedste du kan gøre er, at bytte dine børns ipad minier ud med 3× nexus 7, så er du udover alt det bøvl ned iTunes og apple logik..
Nu når han var i gang så kunne han også gå forbi cykkelhandleren og få en gammel fælg og gå i skoven og finde en pind til den. Eller få dem til at lave deres egen økologiske træ legetøj i ders fritid. Angry
Til top
thor-thor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Marts-2008
Point: 1922
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thor-thor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2013 kl. 23:34
Oprindeligt skrevet af JENC JENC skrev:

Oprindeligt skrevet af jakobbirk jakobbirk skrev:

Vi har og bruger kun 1 apple id til 2 voksne og 2 børn

Giver det så ikke problemer med
- at dele fremdrift i spil (1 er på level 8 én er kun på level 2)
- Film der ligges ind på 1 enhed kommer også over på en anden enhed og tager plads.
- Ditto med musik
- Og Facetime og andre konti

Jeg er ellers android man med android tablets, og kan se at hele universet og tilgangen med at man skal have et andet device (PC med iTunes) for at kontrollere sit første device (iPad'en) da virkelig er fuck'ed-up.

Det er mine billeder, Apple. Mine. Ikke jeres. Hvorfor fa'en skal det syltes så meget ind i jeres setup og software at vise dem på en enhed jeg har købt og betalt... yikes... Ditto film. Ditto musik.

Har selv lige rodet med samme problematik.

Men som andre skriver. Lav separate Apple-id til hver enhed når du starter den op og brug et fælles Apple id til logon på Itunes/App store for at "dele" købte apps.
Hvor meget der skal synkes styrer du selv under indstillinger/ Itunes/App store. Var selv ved at få lange løg af at der blev ved med at dukke nye apps op på min plade (uden min indblanding), indtil jeg fik slået automatiske overførsler fra.

Men intet er vel perfekt..
På denne måde kan du som du skriver ikke "dele" fremdrift i spil. til gengæld kan hver have sit eget spil og både spille samtidigt og evt. med/mod hinanden, hvilket mig bekendt ikke kan lade sig gøre hvis de kører på samme konto.    

Så der er både for og imod, men indtil videre er det den løsning jeg synes giver flest fordele.
Til top
JENC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JENC Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2013 kl. 00:43
Oprindeligt skrevet af thor-thor thor-thor skrev:

Har selv lige rodet med samme problematik.

Men som andre skriver. Lav separate Apple-id til hver enhed når du starter den op og brug et fælles Apple id til logon på Itunes/App store for at "dele" købte apps.
Hvor meget der skal synkes styrer du selv under indstillinger/ Itunes/App store. Var selv ved at få lange løg af at der blev ved med at dukke nye apps op på min plade (uden min indblanding), indtil jeg fik slået automatiske overførsler fra.

Men intet er vel perfekt..
På denne måde kan du som du skriver ikke "dele" fremdrift i spil. til gengæld kan hver have sit eget spil og både spille samtidigt og evt. med/mod hinanden, hvilket mig bekendt ikke kan lade sig gøre hvis de kører på samme konto.    

Så der er både for og imod, men indtil videre er det den løsning jeg synes giver flest fordele.

Det er også den tilgang jeg forsøger nu. 3 iPad mini's. Med hver deres Apple-ID. Men under Indstillinger -> iTunes & App Store anvender jeg eet og samme Apple-ID (fra den første opsatte iPad - tilfældigt valgt) til alle 3 iPads.

Og som dig har jeg så slået deling fra, for at det ikke popper up på tværs.

Og i fairness for Apple for denne underlige opsætning, skal det jo siges at vi gør dette for at få mulighed for at købe-apps kan anvendes på alle 3 enheder. Var det ikke for det, kunne vi blot bruge helt separate Apple-ID's til alt inkl. iTunes & App Store.

Men, når vi nu gør dette, og slår automatisk program-deling fra jf. ovenfor, hvad gør vi så for at få en eventuel købe-app ud på alle enheder?

- Er det ved at sætte iPad'en til computeren og flytte den købte app manuelt ud på iPad'en via iTunes?

...og så er vi tilbage ved min primære indsigelse, at man skal anvende et andet device (endda med særlig software) for at kunne bruge sit device.
Til top
jakobbirk Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-Maj-2006
Point: 170
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jakobbirk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2013 kl. 02:05
Nej, du behøver ifm. apps ikke et andet device.

På hver ipad kan du gå i app store og downloade den app du vil have. Hvis du allerede har købt den skal du ikke betale for den igen, så længe det kører på samme apple id. Der er et separat menupunkt hvor du kan få listet alle de apps du har købt nogensinde på pågældende apple id.

Automatisk app installation er det så selvfølgelig en god idé at slå fra.

Som skalle skriver, styrer du individuelt hvilke film der ligger på hvilke ipads via itunes. Jeg går ud fra at du tænker på dvd rips, og ja i så fald er det nødvendigt med et andet device for at få filmen på ipad'en.

Redigeret af jakobbirk - 26-December-2013 kl. 02:49
Til top
thor-thor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Marts-2008
Point: 1922
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thor-thor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2013 kl. 21:26
Oprindeligt skrevet af JENC JENC skrev:

..........
Men, når vi nu gør dette, og slår automatisk program-deling fra jf. ovenfor, hvad gør vi så for at få en eventuel købe-app ud på alle enheder?

- Er det ved at sætte iPad'en til computeren og flytte den købte app manuelt ud på iPad'en via iTunes?

...og så er vi tilbage ved min primære indsigelse, at man skal anvende et andet device (endda med særlig software) for at kunne bruge sit device.

Jeg har aldrig logget på Itunes fra andet end ipad og det behøver du heller ikke.

Når du er på app store er der et "købt" punkt forneden, hvis du går der ind kan du se alt hvad der tidlige er hentet på kontoen...
Til top
JENC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JENC Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2014 kl. 10:32
Oprindeligt skrevet af thor-thor thor-thor skrev:

Jeg har aldrig logget på Itunes fra andet end ipad og det behøver du heller ikke.

Når du er på app store er der et "købt" punkt forneden, hvis du går der ind kan du se alt hvad der tidlige er hentet på kontoen...

Jeg kan godt se, at apps nu deles på tværs af enheder. Og at dette kan ske uden brug af iTunes på en PC, så det virker.

"Jeg har aldrig logget på Itunes fra andet end ipad og det behøver du heller ikke"

-> Hvordan får jeg musik, film og billeder ned lokalt på hver iPad uden brug af iTunes?

Og sådan at jeg kan tilgå billeder, film og musik via iPads'en native applikationer til billeder, musik og film?

Og lige et sidste hurtigt spørgsmål. Hvis jeg installerer en app, og så afinstallerer den igen. Så fremgår den stadig af AppStore som om jeg har app'en. Dvs. den vises med en "sky" og ikke med prisen.  Af-installerer jeg mon forkert, eller vil der være en "sky" i AppStore i al evighed for apps man engang havde installeret?
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu